5

سردار شریف تشریح کرد:اقدامات سپاه و بسیج در کمک رسانی به مردم گیلان و مازندران

  • کد خبر : 116913
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳

سردار رمضان شریف اقدامات سپاه در عملیات کمک رسانی به مردم گرفتار در برف استان های گیلان و مازندران را تشریح کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار “رمضان شریف” مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگویی، با بیان این‌که انسجام یافته‌ ترین نیرویی که به صورت ویژه در خدمت‌رسانی به مردم گرفتار در برف در استان‌های شمالی حضور دارد، نیروهای سپاه و بسیج هستند، اظهار داشت: این نیرو‌ها هم به لحاظ سازمانی و هم به لحاظ امکانات و تجهیزات بیشترین توان را در اختیار دارند.

سردار شریف با اشاره به ورود نیروهای بسیج برای کمک‌رسانی به مردم، تصریح کرد: حدود ۲۰ گردان از استان گیلان و ۱۲ گردان از استان مازندران به صورت انسجام یافته درحال کمک‌رسانی به مردم این دو استان هستند.

وی افزود: دوستان ما با روحیه و انسجام بسیجی و روحیه ایثارگری، هم در کمک‌رسانی به مردم و هم در بازگشایی مسیرهای اصلی به کمک نیروهای وزارت راه، مسکن و شهرسازی، هلال احمر شتافته‌اند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان این‌که نیروهای فنی سپاه از همان روزهای اول، آمادگی خود را برای کمک به اداره‌های گاز و برق این دو استان اعلام کرده بودند، تاکید کرد: علاوه بر این، نیروهای سپاه، سوختی که در مخازن سپاه وجود داشت را در اختیار بخش عمده‌ای از نانوایی‌ها قرار دادند، تا پخت و توزیع نان ادامه یابد.

سردار شریف در ادامه افزود: ۱۸۰ دستگاه از خودروهای کمک‌دار سپاه در این دو استان برای آذوقه‌ رسانی و کمک به بازگشایی مسیر‌ها و همچنین حمل و نقل‌های ضروری که در این دواستان وجود داشت، به خدمت گرفته شده‌اند.

وی افزود: نزدیک به ۱۲۰ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین مانند لودر، بولدوز، کامیون و کامیونت نیز مشغول به کار هستند. این کمک‌ها تاثیر ویژه‌ای در بازگشایی راه‌های مواصلاتی اصلی داشتند، هرچند در برخی مسیرهای روستایی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان این‌که بارش وسیع برف در استان‌های شمالی تجربه قابل توجهی بود، تاکید کرد: ما باید در حوزه آموزش عمومی بیشتر کار کنیم. در طول این چند روز جوی روانی به وجود آمد و این موضوع مورد سوءاستفاده کسانی قرار گرفت که ارزاق عمومی را در اختیار داشتند. این موضوع باعث شد کالا‌ها گران شوند. ما پیش از این باید برای شکل نگرفتن این مشکلات تلاش می‌کردیم.

وی افزود: رسانه‌های ما در این حوزه نتوانستند روح تعاون و ایثارگری را مطالبه کند؛ اما با ورود سپاه و بسیج و سایر نیرو‌ها، یک‌بار دیگر شاهد شکل‌گیری روحیهٔ دفاع مقدسی بودیم. حضور ایثارگرانه سپاه، بسیج و داوطلبان هلال‌احمر باعث شد مردم نیز برای تعاون، همکاری و ایثارگری داشته باشد.

سردار شریف با بیان این‌که سپاه و بسیج متعلق به مردم هستند، خاطرنشان کرد: خیلی از افراد بسیجی که خود نیز دچار همین مشکلات بودند، تلاش کردند به دیگران کمک کنند. اطلاع‌رسانی پیرامون این فرهنگ می‌تواند الگویی مناسب برای موارد مشابه باشد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به بارش برف و راه‌بندان در دیگر استان‌ها اذعان کرد: در جاهایی مثل کردستان واحدهای مربوطه همیشه مشغول هستند و به طور طبیعی کار‌ها انجام می‌شود. در استان‌هایی مثل خراسان شمالی و خرسان رضوی نیز شاهد بارش برف بودیم، اما وسعت بارش به میزانی نبود که سپاه بخواهد به‌صورت مستقل وارد شود و مجموعه‌های دست‌اندرکار از پس کار بر می‌آمدند و ما درخواست خاصی برای ورود نداشتیم.

وی افزود: البته به طور طبیعی سپاه و بسیج در ستاد بحران هر استان نقش تعریف شده‌ای را به عهده دارند و نیرو‌ها به‌صورت معمول درحال فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر