3

رئیس مجمع نمایندگان پارلمان کشور نیجریه به اتهام فساد مالی دستگیر شد.

  • کد خبر : 1178
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶

آژانس ضد فساد مالی نیجریه اعلام کرد که رئیس مجمع نمایندگان پارلمان این کشور به اتهام فساد مالی دستگیر شد. به گزارش الف به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی این نهاد ضد فساد مالی در نیجریه در کنفرانسی خبری تصریح کرد که “دیمجی بانکوله” رئیس مجمع نمایندگان این کشور در خانه خود دستگیر شد. این […]

آژانس ضد فساد مالی نیجریه اعلام کرد که رئیس مجمع نمایندگان پارلمان این کشور به اتهام فساد مالی دستگیر شد.

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی این نهاد ضد فساد مالی در نیجریه در کنفرانسی خبری تصریح کرد که “دیمجی بانکوله” رئیس مجمع نمایندگان این کشور در خانه خود دستگیر شد. این قانونگذار ارشد نیجریه‌ای که قرار است به فعالیت خود به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان نیجریه پایان دهد، با اتهام فاسد مالی روبرو شده است.

این مقام ضد فساد مالی در نیجریه اظهار داشت که رئیس مجمع نمایندگان پارلمان نیجریه تا زمان بازجویی در زندان باقی خواهد ماند تا به سوالات مختلف در مورد اتهام فساد مالی‌اش پاسخ دهد.

به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در نیجریه، “دیمجی بانکوله” نیز کرسی خود را در پارلمان این کشور از دست داد. پیشتر این موضوع مطرح بود که رئیس در حال کناره گیری مجمع نمایندگان پارلمان نیجریه قصد دارد از این کشور بگریزد و نیروهای امنیتی به این دلیل وی را دستگیر کردند.

این دستگیری در حالی انجام شده است که “دیمجی بانکوله” ارشدترین مقام رسمی دولتی نیجریه است که در چند ماه اخیر دستگیر می‌شود.

رسانه‌های نیجریه اعلام کرده‌اند که از جمله اتهام‌های این مقام ارشد نیجریه هدر دادن ده‌ها میلیون دلار از بودجه دولتی، پولشویی و سوءاستفاده از نفوذ و سمت‌اش بوده است.

دستگیری این مقام ارشد نیجریه به اتهام فساد مالی در حالی انجام شده است که اخیرا ” گودلاک جاناتان” به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور سوگند یاد کرد. همچنین نمایندگان پارلمان جدید نیجریه نیز طی مراسمی سوگند یاد کردند. در مراسم سوگند این نمایندگان پارلمان جدید نیجریه ابتدا ۱۰۹ سناتور سوگند یاد کردند و سپس ۳۶۰ قانونگذار مجمع نمایندگان در مراسم سوگند شرکت کردند. مجمع ملی نیجریه ۴۶۹ نماینده دارد.

گودلاک جاناتان پیش از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور قول داده بود که با فساد مالی به طور جدی و موثر مقابله کند و این پدیده فراگیر را در نیجریه ریشه کن کند. اگرچه نیجریه هشتمین صادرکننده بزرگ نفت جهان محسوب می‌شود و طی ۳۷ سال گذشته بیش از ۱٫۱۹ تریلیون دلار درآمد نفتی داشته اما اکثر ۱۴۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور در فقر زندگی می کنند. کارشناسان معتقدند که از جمله عوال اصلی فقر فراگیر در نیجریه عملکرد ضعیف دولت و فساد مالی بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1178

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر