2

وحشیانه خواندن حکم “قصاص” برگرفته از تفکر سلمان رشدی‌ها و به قصد تخریب اسلام است

  • کد خبر : 118729
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

در این بسته خبری به بررسی برخی واکنش‌ها پس از انتشار اخبار منتشر شده مبنی بر اظهارنظر “داوود هرمیداس باوند” در روزنامه آسمان درباره این که قصاص را عملی وحشیانه خوانده و آن را رد کرده، پرداخته شده است.

روزنامه آسمان در صفحه ۲۳ شماره روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۹۲ خود به نقل از «داود هرمیداس باوند» لایحه اسلامی قصاص را “غیرانسانی” خواند، “ویکی‌پدیا” داوود هرمیداس باوند را از اعضای جبهه ملی معرفی کرده است.

گفته می‌شود مدیران روزنامه آسمان حدود ۴۰۰ میلیون تومان از برخی نهادها کمک مالی دریافت کرده‌اند و همچنین جبهه ملی خردادماه سال ۶۰ بیانیه‌ای علیه لایحه اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن “غیرانسانی” خواندن این حکم اسلامی، هواداران خود را به شورش علیه این لایحه دعوت کرد، پیرو این اطلاع جبهه ملی علیه لایحه قصاص، امام خمینی(ره)، جبهه ملی را “مرتد” اعلام کرد.

چندی پیش نیز نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند، به نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت‌های مذهبی خوانده بود.

وحشیانه خواندن حکم “قصاص” برگرفته از تفکر سلمان رشدی‌هاست

“حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر” رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اظهارنظر “داوود هرمیداس باوند” در روزنامه آسمان درباره این که قصاص را عملی وحشیانه خوانده و آن را رد کرده، به باشگاه خبرنگاران گفت: قصاص از احکام ضروری اسلام و فقه ماست و هیچ عالمی از هیچ فرقه‌ای از مسلمانان نمی‌تواند این موضوع را رد کند چرا که این امر مورد اجماع امت است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: قصاص از احکامی است که نمی‌توان آن را رد و به آن خدشه وارد کرد چرا که هم چون احکام دیگر ما مثل نماز و روزه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: چنان چه کسی منکر یکی از احکام ما شود(حکم ضروری اسلام با توجه به این که انکار این حکم انکار رسالت و شریعت است) و این مطلب را رد کند، رسالت و اسلام را قبول ندارد و مرتد به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام رهبر در ادامه افزود: انکار قصاص انکار رسالت است چرا که آن‌ها با این کار رسالت را رد می‌کنند و این در حالی است که مرتد حکمش معلوم است ولی تشخیص این امر با مقامات قضایی است.

وی در ادامه افزود: کسی که حکم قصاص اسلام را وحشیانه تلقی می‌کند از آمریکا، اسرائیل، دشمنان اسلام و سلمان رشدی‌ها الهام می‌گیرد، چرا رفتارهای آمریکایی‌ها که حقوق بشر را به راحتی زیرپا می‌گذارند وحشیانه خوانده نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام رهبر در توضیح قصاص تصریح کرد: این امر برای حیات و سلامت جان مردم و جامعه ضروری است چرا که قصاص هم چون غده‌ای سرطانی است که پزشک برای نجات مریض ناچار است آن را با چاقوی جراحی بیرون آورد پس نمی‌توان گفت که چرا شکم انسان را پاره کرده، مفسد و قاتل نیز همین غده سرطانی جامعه است.

غیر انسانی خواندن لایحه “قصاص” به قصد تخریب اسلام صورت گرفته است

آیت‌الله “حسینی‌بوشهری” مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور صبح امروز پنج شنبه(اول اسفندماه) در جمع ائمه جمعه و جماعات  استان اصفهان در حاشیه سفر خود برای حضور در همایش اندیشه سیاسی اسلام گفت: برگزاری سومین همایش اندیشه سیاسی اسلام به میزبانی اصفهان بسیار خوب و مایه برکات زیادی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان روایاتی از ائمه‌(ع) تصریح کرد: خداوند متعال دوست دارد که برکات نعمتی را که به فردی می‌دهد ببیند و آن فرد نعمت خداوند را مغتنم شمرد.

وی افزود: انسان در قبال هر نعمتی که خداوند به او می‌دهد تکلیف و وظیفه‌ای دارد که باید به آن عمل کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار داشت: نعمت‌های خداوند وسیله‌ای برای آزمایش‌ انسان‌ها و آزمایش‌های خداوند ابزاری برای به کمال رسیدن انسان می‌باشند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: قشر روحانیت همواره در طول تاریخ ثابت کرده است که در هرجایی اسلام و انقلاب به حضور او نیاز داشته باشد، حضور می‌یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  تاکید نمود: روحانیت ایران در هشت سال دفاع مقدس لباس رزم پوشید و امروز نیز در جبهه فرهنگی علیه دشمنان می‌جنگد.

وی عنوان کرد: روحانی  و عالم دینی بودن یک نعمت از سوی خداوند متعال است و بر طبق احادیث نبوی فردای قیامت عالم شیعه بر اساس تلاش خود به لباس کرامت مفتخر می‌شود.

عضوجامعه مدرسین حوزه گفت: ائمه جماعات در سنگر مقدس مسجد در مسیر افزایش آگاهی و بصیرت مردم قدم بر می‌دارند که این خود مسئولیت سنگینی است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ابراز داشت: روحانیت در امتداد حرکت انبیا است، دشمنان امروز با تمام قوا در صحنه علیه اسلام و انقلاب حاضر شده‌اند و سعی دارند با تاکتیک توهین و تمسخر روحانیت و اصول اسلامی تحت عنوان‌های فیلم‌سازی، کلیپ‌سازی و یا متون روزنامه‌ای موجب حذف روحانیت از جامعه شوندکه درواقع هدف حذف اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ویژگی روحانیت شیعه این است که با هزینه کم فایده‌ای بسیار دارد روحانیت تنها یک سازمان آموزشی و پژوهشی نیست یک جلوه و تبلوری از اسلام است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با بیان این‌که نفوذ کلام ائمه جمعه از تریبون نماز جمعه چنان است که می‌توانند خدعه‌های دشمنان را خنثی کند اظهار داشت: امروز وهابیت تاخت و تاز می‌کندو بهائیت میدان‌داری می‌کند و حتی دشمنان با پرداخت سکه‌های طلا کتاب انجیل را بین جوانان توزیع می‌کنند که اءمه جمعه باید جوانان را با این مباحث آشنا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل با نشر مطالبی همچون غیرانسانی خواندن لایحه قصاص قصد ضربه زدن و تخریب اسلام را دارند.

ورود کمیسیون فرهنگی به پرونده روزنامه “آسمان” در صورت عدم رسیدگی از سوی هیات نظارت

 

حجت‌الاسلام “سیدعلی طاهری” نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به هتک حکم اسلامی قصاص توسط روزنامه تازه تاسیس آسمان اشاره کرد و گفت: این موضوع را مطالعه کرده و به آن واقف هستم.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی عصر روز یکشنبه هفته آینده در جلسه خود این موضوع را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت این روزنامه وظیفه هیات نظارت بر مطبوعات است اما اگر این هیات به وظیفه خود عمل نکند کمیسیون فرهنگی ورود خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا خاطر نشان کرد: ما قوانین مختلفی برای جلوگیری از چنین حوادثی داریم که متاسفانه عمل نمی‌شود.

طاهری در پایان گفت: طبیعی است کمیسیون فرهنگی ابزارهایی هم چون طرح سوال دارد که از آن استفاده خواهد کرد.

هفته آینده هیات نظارت بر مطبوعات به تخلف “روزنامه آسمان” رسیدگی می‌کند

یک منبع آگاه با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اظهارنظر “داوود هرمیداس باوند” در روزنامه آسمان درباره این که قصاص را عملی وحشیانه خوانده و آن را رد کرده، به باشگاه خبرنگاران، گفت: بر اساس نص صریح قرآن این امر برای حیات و سلامت جان مردم و جامعه ضروری است.

وی تصریح کرد: چنان چه کسی منکر حکم قصاص شود و این مطلب را رد کند، رسالت و اسلام را قبول نداشته و مرتد به حساب می‌آید.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، هفته آینده رسیدگی به تخلف روزنامه آسمان در دستور کار  هیات نظارت بر مطبوعات قرار خواهد گرفت.

اقدام روزنامه آسمان همراهی با آمریکاست

 

“اسدالله بادامچیان” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر روزنامه آسمان مبنی بر غیرانسانی خواندن لایحه قصاص اظهار داشت: این حرکت‌ها نشان از این مساله دارد که گردانندگانی چنین روزنامه‌هایی ماهیت واقعی خود را بر مردم آشکار می‌کنند.

وی به معنای قصاص در قرآن اشاره کرد و افزود: قتل به معنای آدم کشی در اسلام مضموم است هم چنین آیه‌ای از قرآن داریم مبنی بر اینکه هر کس نفسی را بکشد یک نسل را از بین برده است، در این صورت اسلام دستور اعدام قاتل را نمی‌دهد بلکه می‌گوید قصاص کنید.

این فعال سیاسی هم چنین به آیه‌ای دیگر از قرآن کریم مبنی بر اینکه در قصاص ایجاد زندگی است اشاره داشت و افزود: مسئله ترور در اسلام نیز مضموم شده است.

بادامچیان به اعدام انقلابی اشاره کرد و افزود: اعدام انقلابی به این معناست که اگر اشغالگری به خاک کشوری وارد شد تا ملتی را بکشد طبیعتا قتل، قصاص نیست بلکه یک اعدام انقلابی است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اقدام اخیر روزنامه آسمان افزود: این آقایان دانش فقهی و علمی اسلامی ندارند تصورشان این است که قصاص یعنی قتل و آن را به تعبیری قتل می‌گویند در صورتی که قصاص به معنی جلوگیری از قتل است.

قائم مقام حزب وتلفه خاطرنشان کرد: اقدام گردانندگان این روزنامه نشان می‌دهد که مواضع‌شان با آمریکا و بی بی سی همسو است.

براساس حکم امام خمینی(ره) هر کس ضروریات دین اسلام را منکر شود مرتد است/ اقدام نشریه آسمان از سوی مجلس و دستگاه قضا پیگیری می‌شود

“حسن غفوری‌فرد” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، پیرامون مقاله اخیر روزنامه آسمان مبنی بر غیرانسانی خواندن حکم قصاص اظهار داشت: حرفی که امام خمینی(ره) به عنوان مرجع تقلید گفته‌اند حکم است ایشان فرموده‌اند هر کس ضروریات دین اسلام را منکر شمرد مرتد است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این که این مسئله حتما از سوی مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: قوانین شرع در قانون اساسی ما وارد شده و هیچ قانونی خلاف شرع نیست بنابراین هر کس منکر یکی از ضروریات اسلام شود مرتد است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر