4

تایید دو رئیس دانشگاه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • کد خبر : 119466
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۸:۴۳

درجلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بحث درباره اهمیت اقتصادی و فرهنگی نوشت افزار و اسباب بازی، روسای دانشگاه های صنعتی اصفهان و خواجه نصیرالدین طوسی تایید شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورا، در پایان این جلسه و در مصاحبه با خبرنگاران گفت: یک بحث درباره سیاست ها و ضوابط نوشت افزار و اسباب بازی در دستور کار داشتیم که هر دوی آنها حامل پیامهای گوناگون فرهنگی در جوامع مختلف هستند.

وی افزود: این اقلام همچنین از گردش مالی و اقتصادی بسیار بالایی هم در جوامع مختلف و نیز در کشور ما برخودار هستند که حتما لازم بود ما در این باره هم از نظر محتوایی و جهت گیری های فرهنگی توجه داشته باشیم و هم از نظر پشتیبانی و حمایت از تولید داخل به ویژه به دلیل بحث اقتصاد مقاومتی، هم اکنون توجه به این مساله به صورت مضاعف باید مورد توجه قرار گیرد.
مخبردزفولی با تاکید بر ظرفیت های بسیار خوب و استعدادهای موجود، تصریح کرد: بسیاری از شرکت های علاقه مند در زمینه تولید نوشت افزار و محصولات مرتبط برای نوجوانان و کودکان در کشور وجود دارند که باید پشتیبانی، تقویت و حمایت شوند.
وی گفت: هم در زمینه نوشت افزار و هم درخصوص اسباب بازی با کیفیت خوب، می توانیم گام های مفیدی در کشور برداریم و اساس بحث ما درجلسه امشب شورا، سامان دهی این موضوع بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: گزارشی از وضع بازار نوشت افزار و اسباب بازی در سطح کشور و آسیب های مرتبط با این موضوع در جلسه مطرح و راهکارهای و سیاست هایی هم پیش بینی و پیشنهاد شد.
وی تصریح کرد: در کلیات، جلسه با رویکرد مهم دانستن موضوع قرار شد تا در جلسات آینده، درباره سیاست های اصلی ایجابی و سلبی و هم چگونگی حمایت از بخش های مختلف مرتبط با صنعت نوشت افزار و اسباب بازی تصمیم گیری نهایی شود.
مخبر دزفولی گفت: این که چه نهادی یا دستگاهی یا وزارت خانه ای یا مشترک بین چند دستگاه و وزارت خانه متولی امر ساماندهی و پشتیبانی از این صنعت شوند در جلسه آینده تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود:‌ در این جلسه همچنین آقای دکتر محمد مدرس هاشمی برای ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر علی خاکی صدیق برای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از شورا رای اعتماد گرفتند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=119466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر