1

پیوستن دکتر دیناروند به جمع یک درصد برتر دانشمندان جهان

  • کد خبر : 120869
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

براساس تازه ترین ارزیابی ISI، دکتر رسول دیناروند، استاد فارماسیوتیکس دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس تعداد مقالات منتشره جزو یک درصد اول دانشمندان برتر جهان در رشته خود شناخته شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، Web of knowledge از سایت‌های مرجع معتبر علمی بین المللی Essential Science Indicators موسسه تامسون رویترز(ISI) که هر دوماه یکبار اطلاعات آن روزآمد می‌شود همه ساله با ارزیابی و بررسی تحقیقات انجام شده و مقالات علمی منتشر شده از سوی دانشمندان کشورهای مختلف دنیا و امتیازدهی به سطح علمی و فعالیت آنان، دانشمندان برتر جهان را انتخاب و معرفی می کند.

این مرجع علمی که دانشمندان فعال در علوم پزشکی را درفاصله ۱۰ ساله شناسایی می کند، نام دکتر رسول دیناروند را براساس نتایج فوریه ۲۰۱۴ نظام رتبه‌بندی بین المللی ESI جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار داده است.

دیناروند که در حال حاضر معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو است، تحصیلات دکتری عمومی داروسازی را در سال ۱۳۶۷ در دانشگاه علوم پزشکی تهران، MSc را در دپارتمان داروسازی دانشگاه منچستر انگلستان درسال ۱۳۶۹ و PhD داروسازی را در سال ۱۳۷۳ در دانشگاه منچسترانگلستان به پایان رسانده است. وی ازسال ۱۳۶۹ تاکنون عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و سمت هایی چون استادی فارماسیوتیکس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ریاست مرکزتحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کارنامه خود داشته است.

وی همچنین پژوهش هایی نیزدر زمینه های نانومدیسین، سامانه های داروسازی پلیمری، سیاست، مدیریت و اقتصاد دارو انجام داده و انتشاراتی نیز به شرح زیر ارائه کرده است. وی که چهار پتنت بین‌المللی و بیش از ۱۰ ثبت اختراع داخلی دارد مولف سه جلد کتاب، دوفصل کتاب در انتشارات بین المللی و بیش از ۱۶۰ مقاله معتبر بین المللی است.

معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه های مشخص شده برای هر گرایش علمی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120869

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر