1

لزوم اهتمام دانشگاه‌ها برای بکارگیری فناوری نوین در ارتقای سلامت جامعه

  • کد خبر : 121950
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

استاد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اهتمام سریع، برنامه‌ریزی شده و مداوم از سوی دستگاه‌های مختلف به خصوص دانشگاه‌ها برای بکارگیری فناوری نوین در ارتقای سلامت مردم ضروری است.

فاطمه رخشانی امروز در بیرجند اظهار کرد: مطابق بیانات مقام معظم رهبری، یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی، سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی و شیوه زیستن است.

وی ادامه داد: این سبک بخش اصلی و اساسی تمدن‌سازی نوین اسلامی است و نیازمند بکارگیری روانشناس، جامعه‌شناس، مورخ و هنرمند و … برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

استاد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متذکر شد: برای ایجاد زمینه‌های جاری شدن سبک زندگی مورد نظر اسلام نیاز به تحلیل وضع موجود و الگوی فعلی رفتار، شناسایی سیاست‌ها، قوانین، مقررات با تاثیر مثبت و منفی، هم‌راستایی آن با تعالیم دینی اسلام، نقش گروه‌های مرجع، الگوها، نقش رسانه‌ها، نقش زندگی سازمانی، شهری و روستایی، تحلیل نقش عوامل اقتصادی، محیطی و ارتباطی و بکارگیری تمامی امکانات و منابع برای ترویج آن در جامعه است.

ضریب نفوذ ۶۱ درصدی اینترنت در ایران

وی با تاکید بر نقش آموزش در ترویج سبک زندگی سالم و رسانه به عنوان وسیله انتقال‌دهنده فرهنگ، آداب، عقاید و افکار افزود: رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های مکتوب و تبلیغات محیطی، رسانه‌های دیداری، رسانه‌های شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی از انواع مختلف رسانه‌ها هستند.

استاد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ضریب نفوذ ۶۱ درصدی اینترنت در ایران خبر داد و افزود: در حال حاضر این رسانه ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد که ۴۰ درصد این کاربران گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال هستند.

رخشانی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ هزار وبلاگ‌نویس ایرانی در اینترنت عنوان کرد: اینترنت منبع مهمی از اطلاعات، اخبار و سرگرمی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون مخاطب بازی رایانه‌ای در ایران روزانه حدود ۴۰ میلیون ساعت برای بازی صرف می‌کنند، یادآور شد: در سال ۲۰۱۲ سهم فروش بازی ۷۰ میلیارد دلار یعنی حدود ۲ برابر درآمد نفتی ایران در شرایط عادی است.

۲۰۰ میلیون پیام کوتاه روزانه در ایران رد و بدل می‌شود

استاد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران را ۱۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۰۰ میلیون پیام کوتاه روزانه در ایران رد و بدل می‌شود و حدود ۴۰ درصد کاربران کشور، گوشی هوشمند دارند.

رخشانی تاکید کرد: حضور فعال در این فضای بانفوذ بسیار بالا و ارزان قیمت، سبب جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان و جوانان در فضای مجازی و نیز کمک به بالا رفتن امنیت خانواده‌ها و جامعه برای ترویج سبک زندگی اسلامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام سریع، برنامه‌ریزی شده و مداوم از سوی دستگاه‌های مختلف به خصوص دانشگاه‌ها برای بکارگیری فناوری نوین در ارتقای سلامت مردم ضروری است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121950

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر