1

وضعیت اجاره‌بهای مسکن در مناطق مختلف تهران +جدول

  • کد خبر : 124282
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۹:۲۳

آخرین گزارش بانک مرکزی در خصوص بخش اجاره‌ای بازار مسکن حاکی از آن است که شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در پائیز ۹۲ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کمی بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش تسنیم، سال ۹۲ هم بخش خرید و فروش و هم بخش اجاره مسکن روزهای آرامی را پشت سر گذاشت و در سه ماه پایانی سال این وضعیت تغییری نکرد. به‌طور کلی نقل و انتقال مستاجران در زمستان به شدت کاهش می‌یابد و فصل سرد ۹۲ نیز از این قانون نانوشته مستثنا نبود.

با وجود آن‌که سال گذشته برخی دست‌اندرکاران بازار تلاش کردند بازار مسکن را با اظهارنظرهای قابل تامل از رخوت خارج کنند، اما اتفاقی در بخش املاک و مستغلات کشور روی نداد تا آمار معاملات ثبت شده مسکن در سامانه موسوم به کد رهگیری همچنان روند نزولی داشته باشد.

این رویه نیز در ۲۰ روز سپری شده از سال ۹۳ تداوم دارد و به‌نظر می‌رسد حداقل تا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها این وضع بر بازار مسکن حکمفرما خواهد بود.

در فاصله ۲ ماه مانده تا آغاز فصل جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن، در عین حال که قیمت‌ها در این بازار تغییر چندانی در مقایسه با پائیز سال گذشته نکرده اما مشتری چندانی ندارد.

دست‌اندرکاران بازار معتقدند فاز ۲ هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر احتمالی آن در افزایش قیمت مسکن بازار اجاره را نیز در تابستان امسال دستخوش تغییراتی خواهد کرد. بدبینی به آینده بازار اجاره‌بها در حالی است که عملا وزارت راه و شهرسازی تنها یک برنامه یعنی «تطویل مدت اجاره واحدهای مسکونی در جهت حمایت از حقوق مستاجران» را دارد.

برنامه‌ای که همچنان روی کاغذ باقیمانده و با توجه به اقدامات دولت قبلی در این زمینه، احتمالا تلاش دولت تدبیر و امید در این حوزه نافرجام خواهد ماند.

با این تفاسیر نگاهی به نرخ اجاره‌بهای مسکن می‌اندازیم، بازاری که در روزهای بهاری وضعیت تقریبا آرامی دارد.

بر این اساس رهن یک واحد آپارتمان ۴۰ متری واقع در خیابان مرتضوی ۲۰ میلیون تومان است و واحدی با همین متراژ واقع در محدوده اختیاریه ۷ میلیون رهن و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان اجاره دارد.

برای یک واحد مسکونی ۵۲ متری در کاشانی-شاهین جنوبی با پارکینگ و انباری ۲۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۴۳۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است. همچنین رهن یک واحد ۵۵ متری در میدان هروی –حسین‌آباد ۵۵ میلیون تومان است.

در پونک-انتهای بلوار کمالی برای یک واحد با مساحت ۷۰ متر ۶۵ میلیون تومان رهن تعیین شده و آپارتمانی با همین متراژ واقع در اقدسیه ودیعه ۴۰ میلیونی و اجراه ماهانه ۴۰۰ هزار تومانی دارد.

نرخ اجاره‌بها در برخی مناطق ۲۲ گانه تهران

 

محله متراژ(مترمربع) رهن(میلیون تومان) اجاره(تومان)
استاد معین ۴۵ ۲۶
امیریه ۵۰ ۲۵
جنت‌آباد ۵۵ ۳۵
شهدا ۶۰ ۵ ۶۰۰ هزار
انتهای اشرفی ۶۰ ۱۵ ۶۵۰ هزار
پونک ۷۰ ۶۵
نیاوران ۸۰ ۸۵
دولت ۸۰ ۲۸ ۲ میلیون
خردمندجنوبی ۹۰ ۲۰ یک میلیون و ۴۰۰ هزار
همت غرب ۹۰ ۳۰ ۶۰۰ هزار
رسالت ۱۰۰ ۲۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار
شهران ۹۶ ۲۰ یک میلیون و ۱۰۰ هزار
تهرانپارس ۱۰۵ ۴۰ یک میلیون
نیاوران ۱۱۰ ۳۰ سه میلیون و۴۰۰ هزار

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124282

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر