2

دلایل کناره‌گیری پیکانی‌ها از لیگ برتر

  • کد خبر : 12471
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۵۲

محمدرضا داورزنی درخصوص انحلال تیم والیبال پیکان اظهار داشت: این موضوع را جدی نگیرید، چرا که امیدوار هستیم مسئولان ایران خودرو در این تصمیم خود تجدید نظر کنند و ما هم تلاش می‌کنیم تا با مذاکراتی که وزیر صنایع، وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ایران‌ خودرو خواهیم داشت این تیم را به لیگ برتر […]

محمدرضا داورزنی درخصوص انحلال تیم والیبال پیکان اظهار داشت: این موضوع را جدی نگیرید، چرا که امیدوار هستیم مسئولان ایران خودرو در این تصمیم خود تجدید نظر کنند و ما هم تلاش می‌کنیم تا با مذاکراتی که وزیر صنایع، وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ایران‌ خودرو خواهیم داشت این تیم را به لیگ برتر بازگردانیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تیم پیکان ۱۵ مهرماه باید در جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کند و امکان جایگزینی برای آنها وجود ندارد اساساً بحث ما این است که ایران خودرو که در خدمت منافع ملی است، باید در همین راستا تصمیم‌گیری کند. ایران خودرویی‌ها نباید با توجه به منافع صنفی تصمیم بگیرند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه پیکان یک مجموعه فرهنگی و ورزشی است که بیش از ۴۰ سال سابقه دارد خاطرنشان کرد: مسئولان پیکان نباید یک شب تصمیم بگیرند که در رویدادی حضور داشته باشند یا خیر. چراکه هر تصمیمی در این راستا بر منافع ملی تأثیر می‌گذارد. در شرایطی که چند روز تا مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فاصله داریم و تعدادی از بازیکنان تیم ملی در پیکان حاضر هستند، اتخاذ این تصمیم امر غیر منطقی است و لطمه سنگینی به جامع والیبال خواهد زد.

داورزنی با اشاره به دلایل کناره‌گیری پیکانی‌ها از لیگ برتر و بحث افزایش دستمزد‌ها افزود: آیا افزایش دستمزدها فقط مربوط به پیکان است؟ داماش به دلایل دیگری از حضور در لیگ برتر انصراف داد و مشکلاتش متفاوت بود. از پیکانی‌ها انتظار نداریم که چون قیمت برخی از بازیکنان افزایش پیدا کرده است تیم را منحل کنند. مگر در فوتبال تیم خود را منحل کردند؟

وی با اشاره به موضوع عدم سودآوری والیبال عنوان کرد: مگر فوتبال برای پیکانی‌ها سودآوری داشت؟ آیا سقوط به دسته اول سودآوری است؟ استدلال مسئولان پیکان اشتباه است چون سودآوری حضور صنایع ملی در کشور به نفع منافع ملی و تیم‌های ملی است. مگر پیکان تولیدی به‌نام پیکان دارد که برای آن تبلیغ کند؟ ذوب‌آهن، سپاهان و فولاد و… تبلیغ محصولاتشان را می‌کنند یا درخدمت منافع ملی هستند؟

رئیس فدراسیون والیبال ایران ادامه داد: باشگاه پیکان حدود ۴ دهه است که در ورزش فعالیت می‌کند. مهندس نجم‌الدین اعلام کرده بود که بازیکنان را با قیمت بالا جذب نکنند و از زیر ۲۰۰ میلیون به زیر ۵۰ میلیون تومان رسیدند. این موضوع یک بهانه است. ما به نوع تصمیم‌گیری پیکانی‌ها بحث داریم. آنها ۴ ماه پیش ثبت‌نام کردند و در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شد و قرعه‌کشی مسابقات لیگ هم انجام شد، اما ناگهان اعلام کردند که نمی‌خواهیم در لیگ برتر حاضر شویم که این تصمیم عجولانه و غیرمنطقی است.

داورزنی با مقایسه شرایط تیم بسکتبال مهرام و تیم والیبال پیکان گفت: بهتر است دوستان ملی نگاه کنند و به فکر منافع ملی باشند. تمام تلاش ما این است که از تصمیم خود منصرف شوند. بحث امتیازدهی نیست؛ مهرام تیم خصوصی است و تازه وارد ورزش شده است، اما پیکان با سابقه و تأثیرگذار است.

وی افزود: با عباسی، وزیر ورزش و جوانان صحبت کرده‌ام و قرار شده وی از طریق وزارت صنایع موضوع را پیگیری کند تا پیکانی‌ها یک بار دیگر در لیگ برتر حضور پیدا کنند. اگر پیکانی‌ها برنگشتند فکری کرده و اظهار نظر می‌کنیم/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر