1

غیرقانونی بودن سرک کشیدن افراد به حساب‌های شخصی شهروندان

  • کد خبر : 124784
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

براساس قانون هیچ کس حق سرک کشیدن به حساب شخصی دیگران را ندارد و در صورت تشکیل پرونده قضایی آن هم متناسب با آن پرونده قاضی می تواند پس از نامه نگاری به اطلاعات حساب‌ها دسترسی پیدا کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه غربی‌ها حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند، گفت: آنها بی خود کردند که چنین قطعنامه‌ای علیه ما صادر کردند.

فارس: محسنی اژه‌ای عصر امروز در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره واکنش دستگاه قضایی نسبت به صدور قطعنامه اروپایی بر ضد کشورمان، گفت: رئیس قوه قضائیه در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی کشور نسبت به صدور این قطعنامه اعلام موضع کردند.

وی گفت: غربی‌ها به هیچ عنوان اجازه دخالت در امور کشورمان را ندارند و اصلاً بی خود کرده‌اند که چنین قطعنامه ای صادر کردند.

وی گفت: در موضوع فتنه ۸۸ افرادی که متهم بودند طبق روال با آنها برخورد خواهد شد و ربطی به غربی‌ها نخواهد داشت.

محسنی اژه‌ای درباره اینکه غربی ها در دو دیدار اخیرشان با برخی افراد از دستگاه قضایی اجازه گرفته یا هماهنگ کرده بودند نیز گفت: هیچ هماهنگی‌ای صورت نگرفته بود و ما هم تذکر دادیم تا دفعات بعد اینگونه اتفاقات رخ ندهد.

یکی از خبرنگاران به محسنی اژه‌ای گفت: قاضی سراج در سفر اخیر خود به عراق سخن از تشکیل یک تیم واکنش سریع برای مبارزه فساد دادند آیا این تیم تشکیل شده است؟

محسن اژه‌ای پاسخ داد: ایشان این پیشنهاد را خطاب به همه کشورها داده و منظورشان تشکیل این تیم با همکاری همه کشورها بوده تا در صورت وقوع فساد با آن برخورد شده و در مرحله قبل‌تر با وجود فساد مقابله شود.

وی گفت: در تشکیل این تیم قطعا پلیس اینترپل و تلاش سایر کشورها نتیجه‌بخش خواهد بود تا هدف از تشکیل آن محقق شود.

یکی از خبرنگاران درباره غیرقانونی بودن سرک کشیدن افراد به حساب‌های شخصی شهروندان پرسید که دادستان کل کشور گفت: براساس قانون هیچ کس حق سرک کشیدن به حساب شخصی دیگران را ندارد و در صورت تشکیل پرونده قضایی آن هم متناسب با آن پرونده قاضی می تواند پس از نامه نگاری به اطلاعات حساب‌ها دسترسی پیدا کند.

یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده قضایی سعید مرتضوی دادستان سابق تهران پرسید که سخنگوی قضایی گفت: آن پرونده که در دادسرای تهران مفتوح بود همچنان مفتوح است و نتیجه جدیدی به همراه نداشته است.

وی گفت: یکی از پرونده‌های این فرد هم منجر به صدور حکم شد که حکم در دیوان عالی کشور در حال بررسی و در مرحله تجدید نظر خواهی است اما موضوع ممنوع الخروج بودن ایشان صحت دارد.

یکی از خبرنگاران پرسید: آیا در پرونده اخلالگران ارزی تصمیم جدیدی اتخاذ شده یا خیر؟ که محسن اژه‌ای، پاسخ داد: اطلاعات دقیقی از این پرونده در ذهنم وجود ندارد اما خاطرم است که ۶۰ نفر در این پرونده بازداشت شدند که برخی با قرار وثیقه آزاد شده و برخی زندانی هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: فردی معروفی هم که اسم اش بر سر زبان‌ها افتاده بود پرونده اش به دادگاه رفته نمی‌توانیم تصمیم گرفته شده است یا خیر؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124784

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر