1

لاوروف: چین شریک مهم روسیه است

  • کد خبر : 124843
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک رسانه چینی ضمن تأکید بر اهمیت همکاری نظامی، اقتصادی و سیاسی چین و روسیه گفت که پکن شریک تجاری مهم روسیه به حساب می‌آید.

  «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «چاینادیلی» در خصوص روابط جامع اقتصادی و سیاسی و همکاری نظامی مسکو و پکن گفت: در سالهای اخیر، مشارکت جامع و همکاری استراتژیک بین روسیه و چین به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است که برای تحولات داخل کشورهای ما و بهبود نقش بین‌المللی آنها سودمند است.

لاوروف تأکید کرد که چین شریک تجاری مهم روسیه است.ما در حال بهبود همکاری در زمینه انرژی و اجرای مقدمات استراتژیکی برای افزایش فراورده‌های نفتی روسیه برای جمهوری خلق چین هستیم. بعلاوه چین در پروژه تولید گاز در روسیه نیز تعامل دارد.

لاوروف ادامه داد: همکاری بشردوستانه چین و روسیه نیز به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

وزیر خارجه روسیه درباره همکاری نظامی دو کشور گفت: تقویت روابط نظامی که شامل رزمایش‌های مداوم مشترک می‌شود، نشانه چشمگیر دیگری از ماهیت ویژه روابط دو کشور محسوب می‌شود. نیروهای دریایی روسیه و چین همکاری نزدیکی در جلوگیری از کاروان‌هایی که سلاح‌های شیمیایی از سوریه انتقال می‌دهند، دارند

لاوروف تأکید کرد که همکاری نزدیک مسکو و پکن در عرصه بین‌الملل مهم‌ترین جنبه روابط استراتژیک روسیه و چین است و مهم است که در جهان پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی امروز، ما منافع و نگرانی‌های یکدیگر را درک کنیم.

وی ادامه داد که من در حین سفر به چین در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله وضعیت سوریه و برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت شبه‌جزیره کره و افغانستان با همتای خود گفت‌وگو کردم و دو کشور رویکردهای مشابهی در اغلب معضلات بین‌المللی دارند و آماده هستند که مواضع خود را بیشتر هماهنگ کنند.

لاوروف درباره سفر ماه مه پوتین به چین گفت: ارتباطات مداوم دو جانبه در بالاترین سطح، انگیزه بالایی برای توسعه بیشتر روابط دو جانبه به وجود می آورد.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که دیدار آتی پوتین به چین، رخداد سیاسی مهم امسال در روابط روسیه و چین به حساب می‌آید و برآیند این دیدار گام مهمی در جهت مشارکت روسیه و چین است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر