2

شهردار تهران از باغ ایرانی بازدید کرد + تصاویر

  • کد خبر : 124942
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

محمدباقر قالیباف عصر روز گذشته به صورت سرزده از بوستان علی محمد مختاری (باغ ایرانی) بازدید کرد.

 

تهران سما: در این بازدید که شهرام گیل آبادی ، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و علی محمد مختاری ، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران هم حضور داشتند ، دکتر قالیباف از بخش های مختلف این بوستان زیبا دیدن کرد.

دکتر قالیباف در حین بازدید از این باغ زیبای ایرانی با بسیاری از شهروندان مواجه شد که از احداث این مجموعه زیبا و با نشاط توسط شهرداری تهران تشکر و قدردانی می کردند. عده دیگری از شهروندان هم خواستار احداث چنین مجموعه ای در منطقه و محل زندگی خودشان شدند. همچنین تعدادی از شهروندان هم به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند که دکتر قالیباف به تک تک آنها پاسخ داد.

بر اساس این گزارش باغ ایرانی در سال ۱۳۹۱ در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار متر مربع احداث شد که پس از آماده سازی ، نام آن با تصویب اعضای شورای شهر به پاس قدردانی از زحمات چندین ساله مهندس مختاری ، مدیرعامل سازمان پارکها به نام “بوستان مهندس علی محمد مختاری” تغییر پیدا کرد.

این بوستان دارای دو ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و دو ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

در احداث فضای سبز این بوستان، درختان موجود که قدمتی بیش از ۱۰۰ سال داشته اند حفظ شده و گونه های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو ، برگ بو ، زرشک ، شیرخشت ، مورد ، پیراکانتا ، انواع رز و نسترن وبوته های فصلی و دایمی به آن اضافه شده اند. از جاذبه های این فصل این مکان می توان به کاشت گل های لاله اشاره کرد.همچنین یکی از مهمترین ویژگی های آن در عین زیبایی منحصربه فردش ، مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر