2

آسودگی ظریف و بازتاب آن در رسانه های غربی

  • کد خبر : 125037
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

همچنان تیم مذاکره کننده بر این باور است که این روند می تواند به تحریم های اقتصادی پایان دهد.

اظهارات اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مورد عدم نگرانی وی از انتقاد اصولگرایان به خاطر روند مذاکرات، بازتاب گسترده ای را در محافل رسانه ای آمریکایی و صهیونیستی داشت.

 

 

روز گذشته خبرگزاری رویترز (reuters) در مصاحبه ای که با وزیر امور خارجه انجام داد به اظهارات محمد جواد ظریف پرداخت. وی اعلام کرده بود که نگران انتقاد تندروها نیستم.

 

 

امروز نیز بسیاری از سایت های خبری و همچنین خبرگزاری رویترز بار دیگر این موضوع را در خروجی های خود قرار داده و به این موضوع پرداختند.

 

 

خبرگزاری رویترز علاوه بر این که در خبر جدید با عنوان ” مذاکره کنندگان ایران انتقادات تندروها را رد می کنند” نوشت: تندروها در ایران در حال حاضر انتقادات خود را از مذاکرات تهران با غرب افزایش داده اند اما همچنان تیم مذاکره کننده بر این باور است که این روند می تواند به تحریم های اقتصادی پایان دهد.

 

 

تندروها در ایران می گویند از زمان روی کار آمدن حسن روحانی در ماه آگوست سیاست های خارجی ایران بسیار معتدل شده است و هر چند که آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران از مذاکرات حمایت کرده است اما آنها انتقادات خود را افزایش داده اند.

 

 

جروزالم پست (JerusalemPost) نیز نوشت: تیم مذاکره کننده ایران، انتقادات تندروهای ایران دربحث هسته ای را رد کردند.

 

 

این سایت صهیونیستی در خبر دیگری با عنوان ” پلوتونیوم جمهوری اسلامی می تواند روند مذاکرات را تغییر دهد” نوشت: در صورتی که تولید پلوتونیوم از سوی ایران کاهش داده شود روند ساخت بمب اتمی نیز از سوی این کشور به تاخیر خواهد افتاد.

 

 

این سایت در ادامه نوشت: گزارش ها از مذاکرت هسته ای بین ایران و غرب نشان می دهد که جمهوری اسلامی آماده است تا توافق بسیار مهمی را در مسیر کم کردن تولید پلوتونیوم انجام دهد.

 

 

این امر می تواند مهم ترین مساله در تاسیسات آب سنگین اراک باشد. در صورتی که عملیات ساخت راکتور اراک کامل شود به زودی ایران می تواند پلوتونیوم کافی را برای ساخت بمب در عرض ۸ ماه را بدست آورد.

 

 

یدیعوت آحارنوت (ynetnews) دیگر سایت صهیونیستی نیز نوشت: ظریف در مصاحبه با رویترز از روند مذاکرات اظهار خوش بینی کرد و او با اشاره به حرف های منتقدان در این زمینه، حرف ها و ادعاهای آنها را رد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125037

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر