5

انتقادها به شهرداری تهران ادامه دارد: اسامی خبرنگارانی که آرم طرح ترافیک گرفته اند را منتشر کنید

  • کد خبر : 125126
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

اگر قرار است سهمیه خبرنگاران افزایش یابد این کاهش باید به صورت مساوی درباره همه روزنامه‌ها و رسانه‌ها اعمال شود.

در جلسه علنی امروز شورا پس از ارائه گزارش جعفر تشکری هاشمی درباره نحوه صدور آرم طرح ترافیک اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداختند.

در این خصوص الهه راستگو گفت: ارائه طرح سالانه به خبرنگاران حداقل امکانی است که شهر و شهرداری تهران می‌تواند به این عزیزان ارائه دهد و به‌رغم محدودیت‌ها باید ضوابط این کار به صورت شفاف اعلام شود تا با ارجاع موضوع به شورای شهر بتوانیم در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: اگر محدودیتی در صدور آرم طرح ترافیک است چرا به عده‌ای از خبرنگاران طرح با تعرفه ۴۰ هزار تومانی و به عده‌ای با قیمت ۸۰۰ هزار تومان ارائه شده است؟ این تبعیض‌ها سئوال برانگیز است.

راستگو افزود: علاوه بر این کتمان حضور مسافرکشان شخصی و نادیده گرفتن آنها رویه‌ای است که تاکنون در پیش گرفته شده و موجب ایجاد ناامنی برای شهروندان و مشکلات عدیده برای این عزیزان مسافرکش شده است. با توجه به نیاز ناوگان تاکسیرانی و افزایش تاکسی لازم است حضور این افراد دیده شود و در همین آغاز سال برنامه‌ای برای ساماندهی آنان و شناسه‌مند کردن خودروهایشان به شورای شهر ارائه شود.

عبدالحسین مختاباد نیز گفت: ظلم‌علی‌الصبیه عدل است در نتیجه اگر قرار است سهمیه خبرنگاران افزایش یابد این کاهش باید به صورت مساوی درباره همه روزنامه‌ها و رسانه‌ها اعمال شود.

معصومه آباد گفت: در سال ۱۳۵۰ زمانی که محدوده طرح ترافیک مطرح شد فلسفه آن این بود که گروه‌هایی مانند پزشکان که ترددشان در سطح شهر ضروری است بتوانند به راحتی با خودروی خود تردد کنند. امروز به‌رغم اینکه اولویت‌بندی‌ها در نظام پزشکی رعایت می‌شود اما سهمیه پزشکان از طرح ترافیک به طورت اسمی ۶ هزار و در عمل ۴۸۰۸ آرم بوده است. بنابراین تقاضا دارم سهمیه ۸ هزار تایی پزشکان کم نشود زیرا این عزیزان گفته‌اند چنانچه سهمیه اصلاح نشود ما به صورت هماهنگ یک روز به سر کار نخواهیم رفت.

اسماعیل دوستی گفت: من از دولت محترم بابت قرارداد تاریخی که دیروز بین وزیر نفت و وزیر کشور با حضور شهردار تهران منعقد شد تشکر می‌کنم. به موجب این قرارداد مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ کشور برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم وظیفه تعیین موارد مصرف این بودجه و برنامه‌ریزی برای هزینه‌کرد ان به کمیته حمل و نقل شورا محول شود.

وی درباره تخصیص آرم طرح ترافیک گفت: به شخصه شاهد بوده‌ام که اشخاصی آرم دریافت می‌کنند که خبرنگار نیستند در حالی که باید به این موضوع به صورت کلان نگاه کرد، جامعه رسانه یک صنف است و اتحادیه دارد و باید از این طریق به این موضوع رسیدگی شود.

احمد حکیمی‌پور نیز گفت: وضع محدوده طرح ترافیک قرار بود یک مسکن موقتی برای کاهش ترافیک و آلودگی هسته مرکزی شهر باشد اما اکنون این پدیده دائمی شده و متاسفانه به منبع درآمدی برای شهرداری تبدیل شده است.

وی افزود: درباره پارکبان‌ها نیز باید بگویم معابر شارع‌ عام و جزء مشائات است اما وقتی ما داریم برای خیابان‌های فرعی هم پارکبان می‌گذاریم و از فضای عمومی شهر درآمد کسب می‌کنیم معلوم نیست این درآمدها به کجا می‌رود و کی قرار است مشکل پارکینگ در تهران حل شود.

اقبال شاکری گفت: لازم است اصلاحاتی در سامانه امتیاز دهی برای صدور آرم طرح ترافیک صورت گیرد و میزان تردد خودرو در شهر هم یکی از ملاک‌ها باشد. طبعاً هرچیزی محدود شود و رقابت در آن صورت گیرد در آن خطا رخ می‌دهد اما اصل کنترل ترافیک مراکز شهری اصلی جهانی است.

محسن سرخو گفت: قبلاً یک عضو از شورای شهر در شورای ترافیک تهران حضور داشت و لازم است تمهیدی بیاندیشیم تا دوباره این موضوع برقرار شود علاوه بر این در بحث طرح ترافیک باید آلودگی شهر را هم در نظر داشته باشیم، شاید صنوف مختلف واجد شرایط دریافت آرم باشند اما در صورت تخصیص آن به افراد بیشتر باید بپذیریم که بچه‌های بیشتری در شهر دچار آسم و بیماری‌های تنفسی خواهند شد.

وی افزود: در شهر پکن با ۲۰ میلیون جمعیت ۴۸ هزار تاکسی تردد دارند اما در تهران ۷۸ هزار تاکسی داریم در حالیکه باید فشار را بر روی حمل و نقل عمومی بگذاریم و راهکار اصلی برای کاهش ترافیک این است وگرنه معنی ندارد این همه خودروی شخصی در حمل و نقل شهری فعال باشند، برای تخصیص آرم طرح ترافیک لازم است نوع خودروها را هم در نظر بگیریم و به خودروهای آلاینده مجوز ندهیم.

محمد سالاری نیز گفت: همه اصناف محترم هستند و هریک به نوعی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند اما نباید اعتراض کنند که چرا یک صنف آرم طرح ترافیک گرفت و دیگری نگرفت.

محسن پیرهادی نیز گفت: ما برای حل معضل آلودگی هوا به دنبال اقدامات ریشه‌ای در زمینه خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی هستیم همزمان لازم است فرآیند سازی هوشمند‌سازی کنترل ترافیک را نیز تسریع ببخشیم، پیشنهاد می‌کنم شورا با همکاری شهرداری کمیته‌ای تشکیل دهد برای تعیین افرادی که آرم طرح ترافیک به انان تعلق می‌گیرد علاوه بر این بسیاری از مسئولان و خود ما نیز باید با شیب ملایم، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را ترویج کنیم و از تاکسی استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر