1

نماینده مجلس: استیضاح وزیر آموزش و پرورش ۹۲ امضا دارد

  • کد خبر : 125467
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

نماینده مردم تهران در مجلس یادآورشد: مجلس به وزیر پیشنهادی قبلی رئیس جمهور رای نداد که بنده به دلایل آن اشاره نمی‌کنم اما به آقای فانی رای داد به این دلیل که کارآ باشد و غیرسیاسی اما وی هم کم کار و هم کم تحرک و هم سیاسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد علت بکارگیری افرادی که بازنشسته شده‌اند از وزیر آموزش و پرورش سوال کرد و گفت: مجلس به این دلیل به فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش رای داد که هم کارآ باشد و هم غیرسیاسی اما وی هم کم تحرک بوده و هم سیاسی است.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده به ایراد سخن پرداخت و گفت: بسیاری از نمایندگان استان‌های گلستان، خراسان، کرمان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی و بخشی دیگر نسبت به انتصابات گله داشتند و هم اکنون هم استیضاح با ۹۲ یا ۹۳ امضا در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این‌ها نمایندگان ملت هستند،‌ دولت تغییرکرده و یکی از شعارهایش انتصاب در مسیر اعتدال بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآورشد: مجلس به وزیر پیشنهادی قبلی رئیس جمهور رای نداد که بنده به دلایل آن اشاره نمی‌کنم اما به آقای فانی رای داد به این دلیل که کارآ باشد و غیرسیاسی اما وی هم کم کار و هم کم تحرک و هم سیاسی است.

بذرپاش خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر شما مسئول تربیت نسل آینده کشور هستید و باید تلاش کنید به درستی این موضوع را هدایت کنید.

وی با اشاره به عزل و نصب‌ها نیز اظهار کرد: در این زمینه مشکل شخصی وجود ندارد اما معتقدم اگر عزل و نصب‌ها اینگونه اتفاق افتد تاثیرگذار خواهد بود در خراسان رضوی ۹۰ هزار فرهنگی وجود دارد آیا هیچکدام صلاحیت نداشتند که عهده‌دار مسئولیت شوند که فردی با سلیقه سیاسی و هرچند اصلاح‌طلب سرکار آید.

وی افزود: دراین مورد نمایندگان خراسان رضوی بیان داشتند که به آنها سه نفر معرفی می‌شود برای اینکه نظرشان را اعلام کنند و نمایندگان نیز یک نفر را تایید نمی‌کنند اما شما همان فرد را انتخاب می‌کنید، مگر چه اتفاقی افتاده است نمایندگان که از کره مریخ رای نگرفته‌اند نمایندگان هم یک سال قبل از روی کار آمدن دولت با رای مردم انتخاب شده‌اند.

بذرپاش افزود: به عنوان مثال در تهران هم بیش از ۷۵ هزار فرهنگی وجود دارد آیا این تعداد کافی نبود و یک مدیر توانمند دربین این افراد وجود نداشت که فرد بازنشسته انتخاب شود و یا در فارس هم فردی انتخاب شده که ده سال قبل بازنشسته شده و کار اقتصادی انجام می‌داده است و در کرمان که برادر معاون رئیس جمهور انتخاب شود و همینطور در شهرهایی مثل مازندران و اصفهان، چرا دبیرکل حزب کارگزاران را مدیر یک استان انتخاب می‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه انتصابات در عملکرد تاثیر می‌گذارد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: سکان‌داری آموزش و پرورش به عهده شماست نباید چند تا تشکل سیاسی انتصابات را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: آقای وزیر آیا از وضعیت پرورشی خبر دارید؟ قانون تعیین تکلیف پیش دبستانی‌ها چه شد؟ چرا آمارهای متضادی اعلام می‌شود که صد هزار یا پنجاه هزار نیروی مازاد داریم. پس بدانید بیش از سه مورد از افراد بازنشسته استفاده شده است و در برخی استان‌ها چهار، پنج مورد وجود داشته که از قانون ایثارگری استفاده کرده‌اید.

بذرپاش ادامه داد: در گذشته فردی می‌گفت دانشگاه فرهنگیان چیز بی‌مصرفی است. آن موقع نمی‌دانست دانشگاه فرهنگیان چیز بی‌خودی هم نیست. آقای وزیر وقتی رئیس دانشگاه شما در جشن انقلاب در دانشگاه تربیت معلم شهید باهنر کلی از نظام تعلیم و تربیت آمریکا تعریف می‌کند درحالی که مسئول تربیت معلم نسل آینده این کشور است، این موضوع خنده‌دار است. آیا این سیاسی نیست؟ ما در جمهوری اسلامی ایران نماینده هستیم، در جمهوری اسلامی ایران وزیر و رئیس دانشگاه هستیم و یا حتی اینکه فردی را می‌آورند اسمش را نمی‌گویم، شروع می‌کند از موسوی،‌کروبی و منتظری به عنوان معلم در جلسه رسمی شما یاد می‌کند. این‌ها همه سوال است که باید به آنها پاسخ دهید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: خیلی از ناکارآمدی‌ها در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. افراد از دانشگاه تربیت مدرس انتخاب می‌شوند مگر دانشگاه تربیت معلم آدم نداشت؟

بذرپاش در پایان در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: چرا فردی انتخاب می‌شود که قبلا به آن مجلس در مورد وزارت رای نداده و یا در حمایت از معلمان استعفاء داده است.

وی همچنین در مورد پرداخت پاداش فرهنگیان، بمیه طلایی فرهنگیان، نظام رتبه‌بندی معلمان و طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها از وزیر خواست که پاسخ دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر