1

انتصاب مدیران بدون در نظر گرفتن برخی مسائل سیاسی را رد می‌کنم

  • کد خبر : 125471
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال نمایندگان درباره انتصاب‌های سیاسی در این وزارتخانه گفت: آموزش و پرورش خردمندانه این وزارتخانه را اداره می‌کند و انتصاب مدیران بدون در نظر گرفتن برخی مسائل سیاسی را رد می‌کنم.

به گزارش فارس علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به دو سؤال از نمایندگان مجلس درباره انتصاب‌های سیاسی و استفاده از بازنشستگان در آموزش و پرورش اظهار داشت: دولت در ۲۴ خرداد با رأی اکثریت مردم شروع به کار کرد، مدیرانی که در این دولت کار می‌کنند باید اعتقاد به سیاست‌های دولت داشته باشند.

وی افزود:‌ در حال حاضر ۳۵ درصد از مدیرانی که در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، از مدیران قبلی‌اند که ما ترجیح دادیم همکاری خود با آنها را ادامه دهیم و به عبارت بهتر، ۶۵ درصد از مدیران در آموزش و پرورش تغییر کرد، زیرا به دلیل فرهنگ حاکمیت آموزش و پرورش مدیرانی که در این وزارتخانه کار می‌کنند باید از سطوح بالای تحصیلی برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: روش ما در انتصاب مدیران در آموزش و پرورش به این شکل است که مدیران باید از حداقل فوق لیسانس و داشتن مسئولیت‌های مدیریتی در قبل از آغاز به کار آنها در این وزارتخانه برخوردار باشند و تمام انتصاب‌ها توسط حراست وزارتخانه آموزش و پرورش استعلام شد و اینکه گفته می‌شود آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن برخی مسائل سیاسی، اقدام به انتصاب مدیران می‌کند، را رد می‌کنم.

فانی با بیان اینکه در استان‌ها ۱۹ درصد مدیرانی که در آموزش و پرورش مشغول به کار شدند، دارای مدرک دکترا هستند، گفت: در این باره ۸۱ درصد آنها فوق لیسانس دارند، در حالی که مدیران در دولت قبلی ۴ درصد دکترا، ۷۱ درصد فوق لیسانس و ۲۱ درصد لیسانس داشتند که ما مدیر با مدرک لیسانس نداریم  و در انتصاب مدیران جدید ۷ سال سابقه مدیریتی در این وزارتخانه در نظر گرفته شده، این در حالی است که مدیران قبل فقط ۳ سال سابقه فعالیت در این وزارتخانه را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیران جدید با میانگین سابقه ۲۷ سال مشغول به کار هستند، اما در دولت قبل سابقه مدیران آموزش و پرورش ۳۰ سال بود و در رابطه با رزمندگان و جانبازان باید گفت که مدیران جدید ۲۱ نفر جانباز و رزمنده هستند، در حالی که در دولت قبل این تعداد ۱۳ نفر بود، همچنین سابقه ایثارگری نیروهای استانی ۶۲ درصد در این دوره است، در حالی که در دولت قبل این مقدار ۳۸ درصد بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه آقای بذرپاش می‌گوید یک مدیرکل ۱۰ سال پیش بازنشسته شده است، ما می‌گوییم این مدیر ۴ سال پیش بازنشسته شده است، مدیرکل استان فارس در سال ۹۰ بازنشسته شده است، نه ۱۰ سال پیش، اینها کسانی بودند که مدرک آنها فوق لیسانس بوده و می‌توانستند طبق قانون ۳۵ سال فعالیت کنند، اما به دلیل فضای سنگین دولت قبل خود را بازنشسته کردند.

فانی با بیان اینکه نشاطی که در سطح کشور در حال حاضر از انتصاب مدیران آموزش و پرورش بین فرهنگیان حاکم است در هیچ تاریخی دیده نشده است، بیان داشت: من باید بدانم که نزد یک میلیون فرهنگی از چه جایگاهی برخوردار هستم، من بین فرهنگیان نفوذ کلام دارم و سالیان بسیاری است که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنم، بهتر است به جای اینکه اینگونه صحبت کنیم عملکرد مدیران را بررسی کنیم مقرر شده است که هر سه ماه یکبار از مدیران قدیمی و جدید،‌ عملکرد آنها بررسی شود.

وی افزود: نگویید که فلان مدیر سیاسی است، مگر شما سیاسی نیستید، آموزش و پرورش خردمندانه با حرکت مطالعاتی و متکی بر پژوهش و مشارکت عامه فرهنگیان این وزارتخانه را اداره می‌کند، وزارتخانه آموزش و پرورش نسبت به قبل از نوآوری و خلاقیت بسیاری برخوردار است و در حال حاضر در حال تدوین سند تحول نظام آموزشی و نقشه راه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125471

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر