2

افتتاح طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه توسط قالیباف

  • کد خبر : 125603
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول ۱۲ کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران فردا افتتاح خواهد شد.

عملیات ساخت بخش جنوبی خط ۳ مترو به طول ۱۲ کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۱ فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در یک رکورد کم نظیر در تاریخ ساخت مترو در ایران از نیمه ۱۳۹۱ تاکنون عملیات ساخت و تجهیز این خط مهم کامل شده و در مرحله بهره برداری قرار دارد.

بخش جنوبی خط ۳ مترو به طول ۱۲ کیلومتر در شرایطی بهره برداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این ۳ ایستگاه توقف نخواهند داشت.

فاز نخست خط سه متروی تهران (بخش میانی) آذرماه ۱۳۹۱ و حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی به طول ۷ کیلومتر به بهره برداری رسید و فردا با افتتاح ۱۲ کیلومتر از این خط (بخش جنوبی) یک گام برای تکمیل طولانی‌ترین و پرمسافر‌ترین خط متروی خاورمیانه (به طول ۳۷ کیلومتر) که قرار است از ایستگاه شهید بهشتی تا منطقه ازگل، نیاوران وشهرک قائم در شمال شرق تهران تا یک سال کاری دیگر به اتمام برسد، باقی می ماند.

برای این پروژه بزرگ شهری ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که هم از نظر حجم عملیات و هم از نظر میزان بودجه بزرگ ترین پروژه سال شهری به حساب می آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر