1

خودروهای یورو۴ چند میلیون تومان برای مردم آب خورد؟

  • کد خبر : 125630
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

بحث خودروهای با سیستم موتور یورو۴ که از اوایل سال ۹۲ شروع شد؛ به‌طوری که خودروهای با سیستم سوخت بنزین یورو۴ برای پایین آوردن آلایندگی و کنترل آلودگی هوا به بازار عرضه شود. بر این اساس، خودروسازها به این فکر افتادند که خودروهای با موتور یورو۴ را وارد بازار کنند.

 به گزارش اقتصادپرس، اوایل سال ۹۲ به گفته خودروسازها، تفاوت قیمت خودرو با بنزین یورو۲ و خودرو با بنزین یورو۴ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بوده و این میزان قیمت برای آنها هزینه داشته، اما امروز خودروهایی که با سیستم یورو۴ به بازار عرضه می‌شود، بین ۲ تا ۴ میلیون تومان با خودرو با سیستم یورو۲ تفاوت قیمت دارند. برای نمونه، هم‌اکنون پراید ۱۱۱ نسبت به سال ۹۲، سه میلیون تومان افزایش قیمت کارخانه داشته است و با نرخ ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وارد بازار می‌شود. همچنین خودروی پژوپارس حدود دو میلیون تومان از افزایش قیمت برخوردار بوده است.

بنا به این گزارش، در این شرایط با این سیستمی که خودروسازان خودشان افزایش قیمت داشتند، دور از انتظار نیست که دلالان و واسطه‌ها به دلیل کمبود خودرو، به سوءاستفاده پرداخته و چند میلیون تومان نیز به قیمت خودرو اضافه کنند و بازار را به سمت گرانی هدایت کنند.

هم‌اکنون در بازار آزاد پراید ۱۱۱ مدل ۹۳، ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد؛ این در حالی است که در کارخانه قیمت این خودرو ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در عین حال، پژوپارس مدل ۹۳، ۳۸ میلیون تومان است، اما در کارخانه قیمتی متفاوت‌تر دارد. پژو۴۰۵ بنزینی نیز در بازار ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو۴۰۵ گازسوز ۳۱ میلیون تومان است.

حال سوال این‌جاست تولید خودروهای یورو۴ که برای کارخانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه داشته، چرا امروز به سه میلیون تومان افزایش هزینه خودرو بدل شده است؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125630

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر