بنا به این گزارش، در این شرایط با این سیستمی که خودروسازان خودشان افزایش قیمت داشتند، دور از انتظار نیست که دلالان و واسطهها به دلیل کمبود خودرو، به سوءاستفاده پرداخته و چند میلیون تومان نیز به قیمت خودرو اضافه کنند و بازار را به سمت گرانی هدایت کنند.
هماکنون در بازار آزاد پراید ۱۱۱ مدل ۹۳، ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد؛ این در حالی است که در کارخانه قیمت این خودرو ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در عین حال، پژوپارس مدل ۹۳، ۳۸ میلیون تومان است، اما در کارخانه قیمتی متفاوتتر دارد. پژو۴۰۵ بنزینی نیز در بازار ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو۴۰۵ گازسوز ۳۱ میلیون تومان است.
حال سوال اینجاست تولید خودروهای یورو۴ که برای کارخانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه داشته، چرا امروز به سه میلیون تومان افزایش هزینه خودرو بدل شده است؟