1

محمد پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم شد

  • کد خبر : 125864
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

پورکیانی با حکم معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به مدت دو سال مسئولیت اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم را در دست گرفت.

محمد پورکیانی، به عنوان جانشین دکتر محمد کشتی دار در اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم شد و مسئولیت اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم را بر عهده گرفت. با حکم مجتبی صدیقی، پورکیانی به مدت دو سال عهده‌دار این مسئولیت شد.

در ادامه این مراسم دکتر محمد کشتی دار، با بیان این که از خدمت سه و اندی خود در این حوزه خوشحال هستم، گفت: دو سال از این سه و نیم با تنگناهای شدید مالی مواجه بوده‌ایم که در هیچ دوره ای سابقه نداشت. به این سبب که بودجه ما در این دو سال به یک سوم کاهش یافت و ما را با مشکلات زیادی روبرو کرد. اما با این وجود تا جایی که می‌توانستیم برنامه‌های خود را پیش بردیم. من در طول این چند سال سعی کردم همواره از خرد جمعی دانشگاهیان بدون توجه به مسائل جناحی و سیاسی استفاده کنم.

مدیر کل سابق تربیت بدنی وزارت علوم افزود: در طول این چند سال فعالیت‌هایی نظیر تشکیل شورای راهبردی ، برگزاری المپیادهای شاهد و ایثارگران، برگزاری اولین المپیاد همگانی و همچنین المپیاد نخبگان، ‌تدوین آیین‌نامه ورزش‌های بومی و محلی و تهیه چشم انداز ورزش دانشگاهی بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ و اقدامات دیگری را انجام دادم و جا دارد از همه همکارانی که در این مدت به من کمک کرده‌اند تشکر ویژه‌ای کنم و برای پورکیانی نیز در سمت جدید خود آرزوی موفقیت می‌کنم و از او می‌خواهم اگر هر کمکی خواستند از من دریغ نکنند و از همکاران خود می‌خواهم کماکان مانند گذشته در کنار پورکیانی پر تلاش ظاهر شده و همکاری خوبی با او داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمد پورکیانی ، مدیر کل جدید تربیت بدنی وزارت علوم ، تحقیقات و فن‌آوری نیز طی سخنانی از اعتماد دکتر صدیقی، معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی تشکر کرد و گفت: جا دارد از دکتر کشتی دار بابت زحماتشان در طول این چند سال تشکر کنم. ما باید دست به دست هم دهیم تا خلا‌های موجود و مشکلات پیش روی ورزش دانشگاهی را حل کنیم. چرا که ورزش دانشگاهی تاثیر بسیار زیادی بر شادابی و نشاط دانشگاه‌ها و سلامت دانشگاهیان خواهد داشت.

وی افزود: رییس جمهور نیز تاکید بسیار زیادی و توجه به ورزش دانشجویی و مخصوصا به ورزش دختران دانشجو دارند که این نشان از درایت و درک ایشان از نقش ورزش در جسم و روح آینده سازان کشورند.

پورکیانی در ادامه مواردی از برنامه‌های خود برای توسعه ورزش دانشگاهی نظیر تعامل ، همکاری بیشتر با وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد و همچنین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی خواند و گفت: با روی کار آمدن دکتر گودرزی به عنوان یک فرد دانشگاهی فرصتی تاریخی در ورزش کشور به وجود آمده است که ما باید از آن بهره ببریم. همچنین به دنبال این خواهم بود تعامل بیشتری با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش داشته باشم که قطعا با حضور دکتر حمیدی به این مهم دست خواهیم یافت.

وی توجه ویژه به فعالیت‌های ورزشی دانشجویان دختر و فراهم آوردن بستر مناسب برای فعالیت‌های آنها ، همچنین استفاده از خرد جمعی دانشگاهیان، توجه جدی به ورزش همگانی ، برنامه‌ریزی برای دانشگاه‌ها بر اساس سطح امکاناتشان، تدریس واحدهای یک و دو ورزش همگانی در دانشگاه‌ها با کمک اداره پژوهش، توجه جدی به ورزش خوابگاه‌ها و انجمن‌های دانشجویی – ورزشی ، تشکیل کمیته‌ پیشکسوتان ورزش دانشگاه‌ها و همچنین شفافیت در برنامه‌ها و اقدامات مالی از دیگر برنامه‌های خود در اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125864

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر