3

سرنوشت قیمت دلار در هفته های آینده چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 125892
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

دولت در روزهای اخیر نظارتی بر بازار ندارد و همین عامل در گرانی دلار نقش زیادی دارد .

دکتر مهدی تقوی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه، در گفت و گو با مشرق درباره دلایل گرانی در یک هفته اخیر گفت: من معتقدم دلار به ۴ دلیل در روزهای اخیر گران شد و البته پیش بینی می کنم که اگر اقدامات مناسبی از سوی دولت در مقابله با گرانی آن صورت نگیرد، نوسانات بیش از این ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: هم اکنون حرف هایی مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش مجدد قیمت حامل های انرژی در جامعه مطرح است و همین حرف ها و حدس و گمان ها موجبات التهاب بازار را فراهم کرده که ادامه دار بودن آن میتواند گرانی ها و نوسانات دلاری را در روزهای آینده تشدید کند.

تقوی در ادامه با بیان اینکه دلیل دوم گرانی دلار در روزهای اخیر ترکیدن حباب بازار سرمایه و سرازیر شدن سرمایه گذاران بورس به سمت بازارهای موازی بوده است اضافه کرد: هم اکنون سهامداران بورس وقتی میبینند که سرمایه هایشان در بازار سرمایه با خطر سقوط مواجه شده از بازار بیرون آمده و سعی میکنند در بازاری دیگر اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: اکنون این وضعیت در بازار رخ داده و به نظر من با توجه به اوضاع بد شاخص و پیش بینی نامناسب از شرکتهای بورسی، بورس بیش از این دیگر جذابیتی برای سهامدارانش حداقل در یک مقطع کوتاه نخواهد داشت.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه درباره دلیل سوم گرانی دلار نیز توضیح داد: به نظر من نامعلوم بودن درباره نتیجه ی مذاکرات هسته ای جو روانی گرانی را تشدید کرد و عاملی شد برای گرانی موقتی قیمت دلار .

وی گفت: بالاخره در جامعه این تلقی وجود دارد که با مثبت بودن نتیجه مذاکرات روند عرضه دلار بهتر خواهد شد و یا برعکس؛ با برهم خوردن جو مذاکرات قیمت دلار بیش از قیمت های خواهد بود؛ لذا مردم تلقی را دارند که قیمت دلار احتمال دارد با توجه به نامطلوب بودن مذاکرات در هفته های و شکست احتمالی آن روند افزایشی خواهد یافت.

وی ادامه داد: همین که بسیاری از مقامات کشوری نمیدانند سرنوشت پولهای بلوکه شده در حال حاضر چه وضعیتی دارد یکی از دلایل شکست مذاکرات ژنو است، لذا مردم فکر میکنند با این توصیفات مذاکرات شکست خورده است.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفتگوی خود با مشرق درباره دلیل چهارم گرانی دلار در روزهای اخیر نیز این گونه توضیح داد:” دولت در روزهای اخیر نظارتی بر بازار ندارد و همین عامل در گرانی دلار نقش زیادی دارد . متاسفانه دولت در این ایام به دلیل دل مشغولی هایی که دارد کنترلی بر بازار ندارد و فکر میکنم نظارت ها خیلی در این مدت کاهش پیدا کرده است.”

وی در ادامه پیش بینی کرد قیمت دلار در هفته های آینده نیز همین روند بی ثباتی را ادامه دهد.

گفتنی است قیمت دلار در روزهای اخیر در حدود ۳۲۵۰ تا ۳۳۰۰ تومان نوسان داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=125892

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر