1

کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار

  • کد خبر : 126027
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

سرپرست کمیته امداد امام با اشاره به اینکه توجه به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار از مسائل بسیار مهمی است افزود: این امر علاوه بر پیدا شدن سرپرست برای این زنان و فرزندان آنها، منجر به ایجاد امنیت و آرامش در خانواده‌ها شده و به خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمک شایانی می‌کند.

نشست استاندار و مجمع نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با سرپرست کمیته امداد کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حسین انواری – سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور- در این دیدار یکی از اولویت‌های اصلی و اقدامات اساسی کمیته امداد را توانمند سازی و خودکفایی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی گفت: کمیته امداد آمادگی ساماندهی نیروهای جویای کار را از طریق واگذاری طرحهای اشتغال زایی و مشاغل خرد و خانگی را دارد و مهمترین راهکار خروج از فقر اشتغال و سرمایه گذاری روی مشاغل کوچک و متوسط و وصل به بازار کار است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهارکرد: در راستای ایجاد شغل برای مددجویان ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز به افراد غیرتحت پوشش اختصاص می یابد.

انواری توسعه مشارکت‌های مردمی با ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و استفاده از ظریفت مردم برای کمک به مردم نیازمند را از اقدامات مهم کمیته امداد برشمرد وعنوان کرد: با ایجاد شبکه‌های نیکوکاری خیلی از مسائل و مشکلات نیازمندان به دست مردم حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که به تعداد مساجد کشور این شبکه‌ها ایجاد و کمیته امداد آنها را پشتیبانی و حمایت کنند.

انواری درباره اقدامات حوزه حمایت و تأمین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان نیز گفت: اصرار داریم که در این راستا به صورت جدی سرمایه گذاری شود و کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار از مسائل بسیار مهمی است که این نهاد نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارد، افزود: این امر علاوه بر پیدا شدن سرپرست برای این زنان و فرزندان آنها، منجر به ایجاد امنیت و آرامش در خانواده‌ها شده و به خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمک شایانی می‌کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: در این راستا در سال گذشته با ازدواج مجدد نزدیک به ۳ هزار نفر از زنان بدون سرپرست، بسیاری از مشکلات آنان و فرزندانشان حل و فصل شد.

انواری با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد با ۱۲۰۰ پزشک قرارداد دارد و پزشکان زیادی به صورت داوطلبانه به نیازمندان این نهاد خدمت می کنند، اظهارکرد: اگر طرح خدمات اورژانسی در روستاها اجرایی شود با ایجاد یک شبکه منظم روستایی کار خدمت رسانی به نیازمندان مناطق محروم به صورت مطلوبتر صورت می گیرد.

به مسکن مردم مناطق و استانهای محروم تر رسیدگی شود

به گزارش ایسنا، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار خواستارهمکاری مقام سرپرستی درباره رسیدگی به امور مسکن محرومین بخصوص در مناطق و استانهای محروم تر و همچنین مساعدت در راستای ادامه تحصیل کارکنان شد.

وی همچنین بر توجه ویژه به امورات شهرستانهای تازه تأسیس و مناطق محروم به خصوص در خصوص جذب کمک‌های خیرین برای این مناطق تاکید کرد.

فقر پنهان در کهگیلویه و بویراحمد به شدت احساس می شود

همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، گفت: فقر پنهان در استان به شدت احساس می شود و علاوه بر افرادی که تحت حمایت کمیته امداد هستند، نیازمندان زیادی داریم که بنا به دلایلی و به خاطر حفظ آبرو نمی‌توانند به کمیته امداد مراجعه کنند.

وی خواستار توجه ویژه در راستای کمک به نیازمندان استان شد و افزود: دسترسی و اطلاع و ارتباط استان ما با شبکه‌های نیکوکاری و موسسه‌های خیریه داخل و خارج خیلی کم است و با کمک مسئولان باید آنها به سمت این استان و دیگر استانهای محروم هدایت شوند.

به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه‌ای شود

حجت الاسلام علی محمد بزرگواری، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه دغدغه اصلی همه مسئولان نظام بحث اشتغال است، گفت: توقع اینست که به استان ما به عنوان یک استان محروم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در استان زمینه‌ها و پتانسیل‌های کاری زیادی وجود دارد، تصریح کرد: باید زمینه فراهم شود و با ارائه تسهیلات اشتغال زایی خانواده‌ها و بخصوص خانواده‌های نیازمند از حالت تنبلی خارج شده و به سمت کار و تولید روی آورند.

حجت الاسلام بزرگواری بر استفاده درست از ظرفیت‌ها تأکید کرد و خواستار احداث اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی در حاشیه رودخانه‌های استان برای درآمدزایی بهتر مردم استان شد.

فقر فرهنگی موجود در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه فقر اقتصادی است

براساس این گزارش، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: دغدغه اصلی همه ما فارغ از کمک به نیازمندان ایجاد اشتغال پایدار است.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد، استان فقیری است و فقر فرهنگی موجود در استان به واسطه فقر اقتصادی است.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به اینکه تولید و اشتغال و درآمدزایی پیوسته به هم ربط دارند، گفت: در یک جامعه ثروتمند، افراد فقیر نیز می توانند از افراد ثروتمند بهره ببرند و کمکی به آنها شود، اما در یک جامعه فقیر کسی نمی تواند کمکی به دیگران کند.

تاجگردون اظهارکرد: در راستای استفاده درست و مطلوب از وام های اشتغال باید حتماً به ایجاد شغل پایدار توجه شود و در این راستا توزیع اعتبارات باید عادلانه باشد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای پرداخت به مددجویان تحت حمایت این نهاد مصوب نموده و آمادگی دارد با هماهنگی ریاست محترم بانک مرکزی موانع عدم پرداخت این تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال برای مددجویان را مرتفع کند.

مسکن‌های مددجویی سالهای گذشته کهگیلویه و بویراحمد نیمه تمام هستند

همچنین سید غلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تقدیر از استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به خاطر حضور در این جلسه و تقدیر و تشکر از سرپرست کمیته امداد، گفت: در خصوص مشکلات استان، در بحث اشتغال گرچه اولویت اصلی و اساسی کمیته امداد است؛ اما در این راستا کمبود اعتبار نداشتیم بلکه کمبود همکاری بانکها مشکل ساز بود.

وی افزود: در راستای ساخت و ساز مسکن‌های مددجویی منازلی از سالهای گذشته داریم که نیمه تمام هستند و انتظار داریم تأمین اعتبار شود.

متقی به متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه معیشتی اشاره و اظهارکرد: در این راستا ۲۰۰۰ پرونده در نوبت پرداخت داریم که بدلیل کمبود اعتبار هنوز پرداخت نشده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خواهان توجه ویژه درباره تأمین اعتبار بخشی از خدمات درمانی روستائیان و همچنین تأمین اعتبار برای ۲۰۰۰ کمک موردی ویژه به نیازمندان واجد شرایط شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=126027

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر