2

ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه سلامت همگانی تا صبح امروز

  • کد خبر : 126068
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا صبح امروز بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه سلامت همگانی ثبت‌نام کرده‌اند اما ما برای ثبت‌نام بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آمادگی داریم و بیشترین رقم هدفمندی هم در بخش سلامت قرار گرفته است.

علی ربیعی در نشست مشترک انجمن‌های تخصصی پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید به نهادهای تخصصی و علمی برای توسعه متکی شویم و اگر مشارکت انجمن‌ها افزایش یابد می‌توانیم در زمینه‌های علمی موفق‌تر شویم، چرا که مشارکت آنها به تولید علم کمک خواهد کرد.

فارس/وی ادامه داد: کارکرد مهم انجمن‌های علمی علاوه بر تولید علم می‌تواند محل گفت‌وگوی اعضا و کارکرد اجتماعی باشد که پیرامون مسائل مهم جامعه به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند.

ربیعی گفت:‌ اگر روزی حوزه عمومی گسترش یابد و انجمن‌ها در آن حضور داشته باشند، جامعه‌ای کم‌مسئله خواهیم داشت.

وی کمک به سیاستگذاران را کارکرد سوم انجمن‌ها تعریف کرد و گفت: نخبگان سیاسی نیز باید طالب این خروجی‌ها باشند و یکی از غفلت‌هایی که در حوزه سیاستگذاری شده، نادیده گرفته شدن میانجیگری‌های اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سیاست‌های ابلاغی ما با کنش مناسبی روبه‌رو نمی‌شود چون بسیاری از سیاست‌ها از نهادهای مدنی عبور نمی‌کند، بنابراین باید مکانیزمی تعریف شود که ارتباط با انجمن‌ها بهتر شود.

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ هزار نیروی متخصص در عرصه پزشکی گفت: حوزه پزشکی اقتصادی نیست و اگر اینگونه دیده شود به آن جفا شده، چرا که شرایط کار این حوزه منفعت اجتماعی دارد و مردم در بدترین شرایط با آن در ارتباطند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مدت کوتاه سعی کرده‌ایم که صداهای مختلف را بشنویم و به سمت واقعی شدن تعرفه‌ها گام بزرگی برداریم هر چند که هنوز مطلوب نیست اما تصمیمات جدی برای ارتقای تعرفه دولتی و خصوصی گرفته شده است.

ربیعی از انجمن‌های پزشکی درخواست کرد که این وزارتخانه را در تدوین استراتژی‌های آینده کمک کنند تا مجدد دچار دور باطل نشویم.

وی افزود: ما تاکنون متأسفانه نتوانسته‌ایم نهادهایی را ایجاد کنیم و حتی رفتارهای معروف و استانداردها را فرهنگ‌سازی کنیم و مجدد به همان وضع اول برمی‌گردیم.

ربیعی گفت: در کشور هر کسی که به هر کجا می‌رسد می‌گوید همه چیز مال من است، در حالی که حذف بازیگران مختلف مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید به یکدیگر کمک کنیم و با کمک هم مشکلات را حل کنیم و ادغام و حذف چاره کار نیست.

وی تأکید کرد: نهاد بیمه‌ای باید قوی شود و یاد بگیریم که گفت‌وگوی مسائل را با انجمن‌ها افزایش دهیم و آن وقت بگوییم که وضع‌مان مناسب است یا خیر.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت گفت: پاشیدن پول در هیچ زمینه‌ای منجر به موفقیت نمی‌شود، بلکه باید همه توان ما و اعضای انجمن‌ها کنار همدیگر یک کنش مناسب را ایجاد کنیم.

به گزارش فارس، ربیعی در حاشیه این نشست با اشاره به فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: بیشترین رقم هدفمندی دراختیار بخش سلامت قرار گرفته و بخشی از آن به بیمه آمده است.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون نفر در سامانه هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، اما این آمادگی را داریم که بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم ثبت‌نام کنند.

ربیعی گفت: دفترچه‌های بیمه ارتقا یافته‌اند و در همین مدت کوتاه معتبر شده‌اند و از سوی دیگر، بدهی مراکز درمانی و داروخانه ها را تا پایان بهمن داده‌ایم.

وی گفت: بدهی اسفند و فروردین را نیز تا سه ماهه وقت قانونی فرصت داریم که پرداخت کنیم.

ربیعی گفت: بیمه سلامت، تمام اسناد پزشکی را رسیدگی کرده و با توجه به آن وضع بیمه‌ها مناسب است، اما درنظر داریم با تعامل وزارت بهداشت، خدمات دفترچه‌های بیمه را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=126068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر