2

معوقات بانکی ۲۳ نفر، ۳ برابر یارانه یک ماه مردم است

  • کد خبر : 126193
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴

این مبلغ چیزی حدود ۳ برابر یارانه تمام مردم در یک ماه است، جالب‌تر آنکه این افراد به هیچ نحوی در کارهای تولیدی فعالیت ندارند و این مسئله از جمله مواردی است که باید در اولویت دولت اقتصادی قرار بگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی نظام بانکی و سیستم اقتصادی را نامطلوب دانست و گفت: این سیستم به گونه‌ای است که ۲۳ نفر مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند، این مبلغ حدود ۳ برابر یارانه مردم در یک‌ماه است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی نظام بانکی و سیستم اقتصادی را نامطلوب دانست و گفت: این سیستم به گونه‌ای است که ۲۳ نفر مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند، این مبلغ حدود ۳ برابر یارانه مردم در یک‌ماه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس‌، سعید جلیلی در یادواره سردار شهید محمد منتظر قائم فرمانده وقت سپاه یزد، اظهار کرد: معاون اول و نیز رئیس جمهور آمریکا به صراحت بر ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران اعتراف کرده اند.

وی از تخویف و ترساندن به عنوان یکی از نیرنگ‌های شیطان یاد کرد و افزود: یکی از دلایل پیروزی ملت ایران نترسیدن از قدرت‌های استکباری امروز در جهان است، این شجاعت یکی دیگر از پیام‌های راهبردی و اصولی شهدا در یادواره‌ها خطاب به ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت انقلاب اسلامی را حرکتی انبیائی معرفی و خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که نام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام و اندیشه اسلام ناب در جوامع امروز مطرح بوده و حرکات و اقدامات این کشور بر سایر کشورها تاثیر گذار است.

سران استکباری تمام توان خود را در عرصه تحریم‌ها به‌کار گرفته‌اند

جلیلی ضمن تاکید بر استقامت ملت ایران در برابر تحریم ها، تصریح کرد: سران استکبار و آن‌هایی که خود را کدخدای جهان معرفی می‌کنند در عرصه تحریم تمام توان خود را در برابر ایران و تشکیل و تکثیر این الگو در کشورهای دیگر به کار می‌گیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سال ۵۹ از نخستین تحریم ها علیه ایران سخن گفت و تصریح کرد: در نخستین گام‌های تحریم، انرژی هسته‌ای ایران و تحریم سوخت ۲۰ درصدی بود که لازمه استفاده برای داروهایی است که توسط رأکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی تهران به‌دست می آید.

وی با اشاره به یک میلیون بیمار استفاده کننده از این داروها, افزود: کشورهایی که مدعی حافظ منافع حقوق بشر هستند این سوخت را برای ایرانی که عضو آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بود، تحریم کردند، ولی با توکل به خداوند متعال و تلاش جهادگرانی همچون شهید شهریاری که پس از تولید این سوخت، ترور شد، توانستیم تولید این محصول را بومی‌سازی کنیم.

امروز ایران مورد حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی قرار گرفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریف را از جمله اقدامات صورت گرفته آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و  تصریح کرد: همچنان که امام راحل(ره) در سال های آخر عمر خود مردم را در باره اسلام آمریکایی انذار می دادند، امروز ایران مورد حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی قرار گرفته که افکار تکفیری‌ها نمونه این تحریف است.

جلیلی جریان تکفیری را یکی از نقشه های آمریکا عنوان کرد و گفت: رابطه کشورهای حامی حقوق بشر با مرتجع‌ترین کشورها امری غیرمنطقی است، ارتباط کشورهای تحریم کننده و سرکرده‌های تکفیری این مطلب را  می‌رساند که هر دو قصد مقابله با انقلاب اسلامی را دارند.

اقتصاد مقاومتی یعنی اجازه ندهیم چیزی مانع مسیر پیشرفت ملت ایران شود

جلیلی به بیانات مقام معظم رهبری در ادامه سخنانش به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد پیشرفت نه اقتصاد ریاضتی و یعنی اینکه اجازه ندهیم چیزی در مسیر حرکت پیشرفت ملت ایران مانع شود.

جلیلی اعتماد به استعدادهای جوانان و تفکر بسیجی را دو ترکیب مکمل برای این پیشرفت ها برشمرد و اظهار کرد: ما امروز باید در بسیاری از عرصه‌ها این‌ها را دنبال کنیم، اگر از تمام امکانات مادی و معنوی خود استفاده کنیم چیزی فراتر از انرژی هسته ای را در دل دشمن خواهیم لرزاند.

وی همچنین عزم ملی و مدیریت جهادی را در همین راستا دانست و تاکید کرد: اینکه فرهنگ و اقتصاد در شعار سال ۹۳ قرار دارد, توجه مقام معظم رهبری به فرهنگ و تفکر بسیجی را می‌رساند که اگر این فرهنگ بر مردم و مسئولان حاکم شود موفقیت‌های بیشتری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق خواهد یافت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه از دو جنبه ایجابی و سلبی به عنوان دو سلاح مقابله با تحریم‌ها یاد کرد و افزود: در مبحث سلبی سرمایه ملت و داشته‌های آن‌ها نباید با سازوکارهای غلط و برنامه‌ریزی نشده اتلاف شود که شفاف سازی اقتصادی یکی از این ساز و کارها است.

معوقات بانکی ۲۳ نفر، ۳ برابر یارانه یک ماه مردم است

جلیلی نظام بانکی و سیستم اقتصادی را نامطلوب دانست و گفت: این سیستم به گونه‌ای مشکل دارد که ۲۳ نفر مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند،  این مبلغ چیزی حدود ۳ برابر یارانه تمام مردم در یک ماه است، جالب‌تر آنکه این افراد به هیچ نحوی در کارهای تولیدی فعالیت ندارند و این مسئله از جمله مواردی است که باید در اولویت دولت اقتصادی قرار بگیرد.

وی همچنین استفاده از پتانسیل های بلااستفاده در ایران را یکی از اقدامات در این راستا دانست و خاطرنشان کرد: کشور هلند با مساحت یک چهلم نسبت به ایران، چند برابر ایران فعالیت اقتصادی دارد؛ از این رو باید بدانیم که ما می توانیم از منابع داخلی، معادن و چاه های نفت به گونه‌ای بهره بگیریم که ارزش افزوده اول آن‌ها ۷۰ درصد بیشتر از قیمت اولیه آن‌ها برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

اسلام ناب و اندیشه مترقی ولایت فقیه موفقیت‌ها را برای ما رقم زده است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: آنچه که این موفقیت را برای ما رقم زده است اسلام نابی بود که امام راحل(ره) آن را به این کشور هدیه داد و اندیشه مترقی ولایت فقیه بود که امروز پرچمدار آن مقام معظم رهبری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضایل شهید “محمد رضایی زال” گفت: هرگاه او را می‌دیدم فردی با اراده جدی در مقبل خود می‌یافتم که سعی داشت تمام آنچه را که خدای بزرگ  از او می خواهد را انجام دهد،‌ شهید محمد رضایی زال, شهید محمد منتظر قائم و دیگر شهدای این سرزمین مایه افتخار و سربلندی ملت ما هستند.

جلیلی در بیان مقصود از برگزاری مراسمات یادواره شهدا اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری این نشست ها این است که پیام های”شهدا زنده اند” و “راه آنها تداوم خواهد داشت” و “اینکه کسانی که در راه خدا کشته شده اند را مرده مپنداریم” را به شهیدان برسانیم.

وی در پاسخ به سئوال اساسی مردم در مورد اینکه چرا ایران در میان ۱۹۰ واحد سیاسی و دولت مختلف با ویژگی‌های متفاوت اینگونه مطرح است، اظهار کرد: مناسبات بر ۱۹۰ کشور برای پی بردن به پاسخ این سئوال بسیار حائز اهمیت است،‌ این کشورها می‌خواهند خود را کدخدای جهان معرفی کنند و همه را در سیطره خود درآورند، زمانی که یک کشور در برابر خواسته‌های نابه‌حق آن‌ها به حق می‌ایستد یکی از دلایل مطرح شدن آن کشور در بین جوامع بشری است.

“گزینه‌های روی میز ” آمریکا، بلوف تمسخر‌آمیز است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اینکه آمریکا می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز بوده یک بلوف “تمسخر آمیز” است، گفت: در دوران دفاع مقدس، در جریان انقلاب اسلامی، تحریم ها و سایر عرصه‌ها همه قدرت ها با توجه به اینکه با یکدیگر مخالف بودند اما در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اتفاق نظر داشتند، اما ایران به دلیل مقاومت همراه با پیشرفت توانست در مقابل ابرقدرت‌ها و حیله‌های آنها پیروز و سربلند شود.

وی دلیل پیروزی‌های جنگ های ۳۳، ۲۲ و ۸ روزه جنوب لبنان و سیر نزولی دوام این جنگ‌ها و شکست رژیم صهیونیستی در هرکدام را الگو پذیری لبنان از انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه سبب برافراشتن پرچم نظام جمهوری اسلامی در ایران شد، همچنین به یک مدل و الگو بدل گشت که نگرانی امروز کشورهای غربی و اروپایی تکثیر این مدل در کشورهای دیگر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=126193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر