3

یکه زارع : مخالف افزایش قیمت خودرو هستیم

  • کد خبر : 127164
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر اینکه تثبیت قیمت خودرو به صورت دستوری صورت نگرفته است، گفت: تثبیت قیمت خودرو از سوی دولت، دستوری نبوده است و به عنوان تولیدکننده، با افزایش قیمت مخالفیم چراکه هرچقدر قیمت افزایش یابد، تقاضا کمتر می شود.

به گزارش افق هاشم یکه‌زارع در خصوص وضعیت بازار خودرو در هفته های آینده با توجه به تخصیص ارز مبادلاتی به خودروسازان گفت: با تولیدی که امسال برای دستیابی به ۶۰۰ هزار دستگاه برنامه ریزی شده است، عرضه خودرو برای مردم بیشتر خواهد بود و مردم راحت تر می توانند خریدهای خود را انجام دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: با توجه به ارز مبادلاتی اختصاص یافته به خودروسازان، امسال سالی خواهد بود که می توان به مشتریان خوش قول باشیم.

وی در خصوص تاثیر ارز مبادلاتی بر قیمت خودرو تاکید کرد: تا پیش از این، قیمت تمام شده خودرو زیر قیمت شورای رقابت بود در حالی که ارز مبادلاتی نیز تخصیص نمی یافت، بنابراین حال که ارز مبادلاتی تخصیص داده شده، کمک زیادی به تثبیت قیمت خودرو خواهد شد؛ به خصوص اینکه تیراژ تولید امسال نسبت به سال گذشته، ۶۷ درصد رشد داشته است؛ بنابراین امسال تثبیت قیمت را خواهیم داشت.

یکه زارع ادامه داد: تثبیت قیمت خودرو دستوری نبوده است و ما به عنوان تولیدکننده خودرو، اصولا با افزایش قیمت مخالفیم؛ چراکه هرچقدر قیمت را افزایش دهیم، باعث می‌شود که تقاضا کمتر شود و مشتری کمتری داشته باشیم، بنابراین اگر شرایطی فراهم شود که قیمت تمام شده پایین آید، خودروسازان ۱۰۰ درصد موافق تثبیت قیمت هستند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=127164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر