3

آمریکا با تمام امکانات و تلاش خود می‌خواهد خواسته‌های انقلابیون را نابود کند

  • کد خبر : 1293
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲

هزاران تن از ساکنان استان صعده در شمال یمن که گروه حوثی در آنجا اقامت دارد، در تظاهراتی دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کردند. به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای تاکید کردند که دخالت خارجی به منزله‌ی خطری است که انقلاب مردمی یمن را تهدید می‌کند. در […]

هزاران تن از ساکنان استان صعده در شمال یمن که گروه حوثی در آنجا اقامت دارد، در تظاهراتی دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کردند.

به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای تاکید کردند که دخالت خارجی به منزله‌ی خطری است که انقلاب مردمی یمن را تهدید می‌کند.

در بیانیه‌ی تظاهرکنندگان آمده است: آمریکا با تمام امکانات و تلاش خود می‌خواهد خواسته‌های انقلابیون را نابود کند و منافع، تمایل و طرح خود را در یمن اجرا نماید.

تظاهرکنندگان شعار “آمریکا مادر تروریسم است” ،”نظام کنونی بزرگترین دروغ‌گو است” و “ای نظام اشرار باید کناره‌گیری کنی” سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنین دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که در آن دخالت آمریکا به هر شکلی در امور یمن محکوم شده بود.

در ۱۷ استان دیگر یمن نیز دهها هزار تن از مخالفان یمنی در تظاهراتی تحت عنوان “جمعه وفای به عهد نسبت به اهداف انقلاب” شرکت کردند.

همچنین شاهدان عینی اعلام کردند: افراد مسلح که وابسته به جنبش جنوب یمن بودند، به یک ایست بازرسی در ورودی شمالی شهر الحبیلین حمله کردند و توانستند کنترل این مرکز را به عهده بگیرند. در این در گیری‌ها دو تن کشته و چهار تن زخمی شدند.

از سوی دیگر، سایت الجزیره به نقل از مسئولان آمریکایی و شاهدان عینی گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در بمباران اخیر خود اهداف القاعده در زنگبار، مرکز استان ابین را هدف قرار دادند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که در این بمباران یکی از رهبران القاعده به نام ابوعلی الحارثی و تعدادی دیگر از رهبران القاعده کشته شدند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشته است: آمریکا از خلاء قدرتی که در یمن حاصل شده برای افزایش حملات هوایی خود علیه افراد مسلح استفاده می‌کند.

منابع آمریکایی به این روزنامه گفتند: آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌ها در این حملات استفاده کرده است.

سایت خبری الجزیره در گزارشی دیگر اعلام کرد که صنعاء، پایتخت یمن روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده‌ی طرفداران و مخالفان علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن بود.

صدها هزار تن از مخالفان دولت صالح در صنعاء تجمع کرده و شعارهایی از قبیل “مردم خواهان نظامی جدید هستند” و “مردم خواهان شورای ریاست انتقالی هستند” سردادند.

هزاران تن از طرفداران صالح نیز در شهرهای دیگر تظاهرات کرده و عکس‌هایی از صالح و دست‌نوشته‌هایی در حمایت از وی در دست داشتند.

این در حالی است که یک مقام مسئول یمنی اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال ده‌ها تن از اعضای خانواده‌ی علی عبدالله صالح به یک کشور حوزه‌ی خلیج فارس را رد کرد و گفت: این اخبار عاری از صحت است.

این منبع گفت: هیچ یک از اعضای خانواده صالح کشور را ترک نکرده‌اند.

از سوی دیگر، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از برخی مسئولان نظام حاکم یمن نوشت: صالح به پسر و برادرزاده‌هایش دستور داده بود که اوامر عبد ربه منصور هادی، معاونش را اطاعت کنند.

احمد الصوفی، منشی اطلاع‌رسانی صالح، گفت: تمام یمنی‌ها از جمله پسر صالح و برادرزاده‌هایش باید مطیع امر معاون رئیس جمهوری یمن باشند.

این درحالی است که یحیی العراسی، منشی الهادی گفته است: اختیارات معاون رئیس جمهوری یمن محدود است و طرفداران صالح مانع از انتقال قدرت خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر