1

حذف سه دهک درآمدی از فهرست یارانه بگیران

  • کد خبر : 133180
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید براینکه دولت طی سه ماهه اول امسال یارانه‌ای برای حمایت از تولید و بیمه بیکاری اختصاص نیافته است، گفت: دولت باید در اسرع وقت حذف سه دهک درآمدی را فهرست یارانه بگیران آغاز کند.

به گزارش تسنیم، علی محمد احمدی، در ارتباط با عملکرد دولت طی ماه های اخیر در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با نماینده دولت در این خصوص در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد متاسفانه گزارش کاملی از اجرای قانون دریافت نکردیم.
وی افزود:‌ روند اجرایی هدفمندی یارانه ها طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که دولت فعلی همان روندی را در پیش گرفته که دولت قبل در حوزه هدفمندی یارانه‌ها اجرا می کرد چراکه تا کنون اولویت دولت یازدهم پرداخت نقدی بوده است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه حمایت از تولید در اجرای هدفمندی یارانه‌ها از الویت‌های بعدی دولت یازدهم است،‌تصریح کرد: این درحالی است که در قانون بودجه امسال علاوه بر پرداخت نقدی به حمایت از بخش‌های سلامت، تولید، بیمه بیکاری و کلان شهرها و … تأکید شده است.
احمدی ضمن اشاره به اجرای تحول سلامت در دولت، گفت: طی سه ماه گذشته دولت حمایتی از تولید و بیمه بیکاری انجام نداده و آمارهای رسمی نشان می‌دهد یارانه‌ای در این خصوص پرداخت نشده است.
نماینده مردم دهلران در مجلس نهم درباره برنامه دولت برای اصلاح گروه‌های یارانه بگیر طبق قانون بودجه امسال، افزود: زمانی که منابع دولت پوشش مصارف را نمی دهد باید به سمت حذف ۳ دهک بالای درآمدی برود و این خواسته مجلس هم است اما فعلا دولت اقدامی دراینباره انجام نداده است.
وی با بیان اینکه دولت به مجلس درباره حذف یارانه‌های نقدی گروه های بالای درآمدی پاسخ صریحی نداده است،‌ ادامه داد: دولت می گوید فعلاً در حال شناسایی وضعیت درآمدی و بانک‌های اطلاعاتی گروه های هدف هستیم.
احمدی افزود: از آنجایی که ممکن است راستی آزمایی مدت زیادی طول بکشد توصیه می شود که دولت حداکثر تا شهریورماه این کار را تمام کرده و از نیمه دوم امسال اصلاح گروه های یارانه بگیر را در دستور کار قرار دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر