2

بیمارستان میلاد روزانه ۵ هزار نفر مراجعه کننده دارد

  • کد خبر : 13424
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶

با اجرای نظام ارجاع در مراکز ملکی تامین اجتماعی، مشکل مراجعات زیاد به بیمارستان میلاد برطرف می‌شود و بیمه‌شدگان نمی‌توانند بدون ارجاع از طریق پزشک، به این بیمارستان مراجعه کنند. مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی از بازنگری در نظام ارجاع بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی با بیان این‌که روزانه پنج ‌هزار نفر به بیمارستان میلاد مراجعه […]

با اجرای نظام ارجاع در مراکز ملکی تامین اجتماعی، مشکل مراجعات زیاد به بیمارستان میلاد برطرف می‌شود و بیمه‌شدگان نمی‌توانند بدون ارجاع از طریق پزشک، به این بیمارستان مراجعه کنند. مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی از بازنگری در نظام ارجاع بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی با بیان این‌که روزانه پنج ‌هزار نفر به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: این در حالی است که بیمارستان میلاد، یک بیمارستان فوق تخصصی است و بیماران عادی نباید به این بیمارستان ارجاع شوند.

رحمت‌الله حافظی، فقدان یک نظام ارجاع حاکم بر بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی را از مهم‌ترین عوامل این مشکل دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، بیمار شخصا تصمیم می‌گیرد که به کدام مرکز درمانی مراجعه کند، بنابراین حجم مراجعات به بیمارستان‌های تخصصی به‌شدت افزایش می‌یابد و این بیمارستان‌ها نمی‌توانند فضای خدمت را آن‌گونه که باید فراهم کنند. او در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مطالعه پنج‌ماهه تیم‌های کارشناسی برای حل مشکل مراجعات غیرلازم به بیمارستان‌های تخصصی، یادآور شد: در قالب این مطالعات، نظام ارجاع در بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی مورد بازنگری قرار گرفته و به‌زودی، یک استان به عنوان پایلوت برای اجرای نظام ارجاع انتخاب می‌شود.

کمبود ۱۵۰ تخت ویژه در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی

مدیرعامل صندوق تامین‌اجتماعی در ادامه، با تاکید بر این‌که برابر استاندارد، باید ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور تخت ویژه باشد، به ایسنا گفت: در بخش درمان مستقیم تا رسیدن به استاندارد تعداد تخت‌های ویژه فاصله داریم. به گفته او، در حال حاضر بالغ بر هشت‌هزار و ۶۳۰ تخت بیمارستانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی فعال است که ۷۱۴ تخت از این تعداد، تخت ویژه است؛ بنابراین با کمبود ۱۵۰ تخت ویژه در بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی مواجهیم.

حافظی با اشاره به این‌که ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های در دست ساخت تامین اجتماعی قطعا ویژه خواهد بود، تصریح کرد: در بیمارستان‌های قدیمی نیز باید به مرور کمبود تخت ویژه جبران و هنگام بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها، به این موضوع توجه شود. «ستاد هدایت» با مسئولیت وزارت بهداشت، بیماران را در یافتن تخت ویژه خالی کمک می‌کند مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا، با بیان این‌که مجموعه‌ای با عنوان «ستاد هدایت» در بخش مراقبت‌های ویژه وجود دارد که بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه را در یافتن تخت ویژه خالی کمک می‌کند، یادآور شد:

تولیت این ستاد بر عهده وزارت بهداشت است و این ستاد قطعا از تخت‌های ویژه مراکز ملکی تامین اجتماعی نیز، مطلع است، بر این اساس، ظرفیت خالی تخت‌ ویژه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی در صورت نیاز برای بیمارانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند نیز استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر