1

۵ میلیون کاربر وایبر و واتس‌آپ در کشور داریم

  • کد خبر : 135441
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ از تدوین آیین‌نامه جدید برای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد و گفت: با تصویب نهایی این آیین‌نامه فیلتر یا رفع فیلتر هر صفحه و سایتی با نظر اکثریت اعضا صورت می‌‌گیرد.

علی جنتی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت از تدوین آیین‌نامه جدید برای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد و گفت: در گذشته مسئولیت رفع فیلتر و فیلتر کردن برخی سایت‌ها از اختیارات خاصی بود که به هیاتی ۵ نفره سپرده شده بود که در این باره تجدید نظر صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از این پس فیلتر و یا رفع فیلتر هر نوع صفحه یا سایتی باید ضمن اخذ نظر ۱۳ عضو یا اکثریت اعصای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه صورت بگیرد٬ افزود: با در نظر گرفتن نظر اکثریت اعضا برای فیلتر یا رفع آن احتمال وقوع اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها به صفر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه اخذ نظر ۱۳ عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه چارچوب مناسبی در راستای اتخاذ تصمیمات درست ایجاد می‌کند٬ تصریح کرد: هر چند که در بسیاری از مسائل اتفاق نظر بین اعضای کمیته به ویژه در مسائل مربوط به امنیت ملی کشور٬ عفت عمومی و مسائل اخلاقی جامعه دیده می‌شود اما باز هم برخی از آرا متضاد وجود دارد.

جنتی با بیان اینکه درخواست یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه از این پس منجر به رفع و یا فیلتر صفحه یا سایتی نخواهد شد٬ گفت: اگر اکثریت مطلق اعضا رای به رفع و یا فیلتر صفحه یا سایتی دهند این موضوع اعمال خواهد شد٬ البته این طبق آیین‌نامه‌ای است که در حال تصویب است.

وی با بیان اینکه شکی در برخورد با صفحه‌ها و سایت‌هایی که ضد عفت عمومی جامعه باشد نیست٬ تصریح کرد: به طور مثال برخی شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی که به نوعی وابستگی به بیگانه ایجاد می‌کند و نوعی جاسوسی به شمار می‌روند فیلتر این نوع سایت‌ها از مواردی است که مورد اتفاق نظر اعضا قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:‌ بعید نیست برخی اختلاف سلیقه‌هایی در اعمال فیلتر و یا رفع آن بین اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در زمینه‌های  شبکه‌های ارتباطی باشد مانند وایبر٬ واتس آپ و شبکه‌های اجتماعی هم مانند فیس بوک و تویتر و امثال اینها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴٫۵ تا ۵ میلیون نفر  از مردم در کشور از شبکه های ارتباطی چون وایبر و واتس‌آپ استفاده می‌کنند٬ گفت: در مورد فیلتر یا رفع فیلتر شبکه‌ها که مورد اقبال میلیونی مردم قرار گرفته  باید با احتیاط برخورد کرد و تصمیمات پخته‌تر و دقیق‌تری با حضور همه اعضای اصلی این کمیته گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی تماس تصویری رایتل در شورای عالی فضای مجازی٬ افزود: این موضوع در حال بررسی است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135441

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر