2

شرایط عبور و مرور و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تسهیل می‌شود

  • کد خبر : 135776
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

رئیس فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در مجلس٬ از تدوین طرحی در فراکسیون متبوعش برای اصلاح برخی قوانین مرتبط با سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور با هدف بهبود شرایط آنان در داخل خبر داد.

عباس رجائی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ از تدوین طرحی در فراکسیون متبوعش برای اصلاح برخی قوانین مرتبط با ایرانیان خارج از کشور با هدف بهبود شرایط آنان در داخل خبر داد وگفت: در ادامه روند بررسی‌ها در فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور تصمیم به تدوین طرح پیشنهادی ۸ ماده‌ای برای اصلاح برخی قوانین گرفته شد.

نماینده مردم اراک٬ کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: از جمله مباحثی که در این طرح پیش‌بینی شده که باید کار کارشناسی آن نهایی شود این است که ما برای برخی از ایرانیانی که فاقد گذرنامه بوده و خانواده‌هایشان شرایط گرفتن گذرنامه ندارند کارت تردد ویژه‌ای را تعریف کنیم که بتوانند به ایران بیایند و ارتباطشان با خانواده‌هایشان برقرار شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ یادآور شد: پیش بینی ما در طرح مذکور این است که در مناطق آزاد از جمله کیش و قشم اداره کل تعریف شود که همه دستگاه های مرتبط در خصوص ورود ایرانیان و حل و فصل مشکلاتشان نماینده تام الاختیار و ویژه داشته باشند که همان جا مسائل و مشکلات حل شود و به جای دیگر کشیده نشود.

وی در تشریح جزییات بیشتر طرح مدنظر فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور مجلس برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور٬‌ گفت: در مورد کسانی که تابعیت مضاعف دارند و طبق قانون ممکن است مشکلاتی در رابطه با اموال منقول و غیر منقول و یا عبور و مرور خود به کشور داشته باشند برای این‌ها هم پیش بینی هایی شده که اگر جنایت و جرمی مرتکب نشده باشند با شیوه‌هایی٬ تسهیلاتی برای آن‌ها قائل شویم.

رجائی با بیان اینکه طرح مذکور اولیه و غیر قابل استناد است٬ افزود:  در مجموع در این طرح سعی شده که تسهیل در رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور به داخل مدنظر باشد.

وی ادامه داد: اگر این طرح نهایی شده و به صحن بیاید می‌تواند نویدی برای بهبود وضعیت ایرانیان شود تا بتوانیم هم در داخل و هم در خارج کشور در سطح بین‌المللی به ظرفیت‌های جدیدی برسیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ یادآور شد: از جمله موضوعات دیگری که در طرح مذکور برای ایرانیان خارج از کشور دیده شده این است که اگر خواهان سرمایه گذاری در داخل کشور هستند بتوانند مانند شهروندان از تضمین سرمایه‌هایشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در مجلس٬ گفت: جلسه بعدی این فراکسیون بعد از ماه مبارک رمضان برای بررسی بیشتر طرح حمایت از ایرانیان خارج از کشور تشکیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135776

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر