2

بروجردی: مصر برای فعال کردن گذرگاه رفح نقش تاریخی ایفا کند

  • کد خبر : 135809
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دولت مصر خواست برای فعال کردن گذرگاه رفح جهت کمک‌رسانی به غزه نقش تاریخی خود را ایفا کند.

علاءالدین بروجردی در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی اظهار کرد: امت اسلامی امروز یکی از سخت‌ترین و تاسف‌بارترین مقاطع تاریخی خود را سپری می‌کند.

رژیم غاصب صهیونیستی در ماه رمضان وحشیانه و بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی دفاع غزه را قتل عام می‌کند و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.

وی با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های فسفری و دیگر تسلیحات ممنوعه خاطرنشان کرد: ‌آن‌ها مناطق مسکونی را بمباران می‌کنند و اقدام به نسل کشی کرده‌اند. امروز مدعیان دروغین هولوکاست، هولوکاست واقعی را در جهان به وجود آورده‌اند و در چنین نقض آشکار حقوق بشری، آمریکا و هم پیمانان غربی آن حمایت و تشویق می کنند و دیگر کشورها نظاره گر بی‌تفاوت این جنایت جنگی هستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایط حساسی که آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این کشتار بحران گسترده‌ای به وجود آورده‌اند و رسما از گروه‌های تروریستی حمایت کردند و به آن‌ها سلاح دادند و اختلافات بین امت اسلامی را به اوج رساندند ما به عنوان جهان اسلام قبل از هر اقدامی نیازمند کنارگذاشتن اختلافات و نشانه گرفتن رژیم صهیونیستی هستیم.

بروجردی ضمن محکوم کردن جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما خواستار ایفای نقش تاریخی تمدن مصر برای فعال کردن گذرگاه رفح جهت کمک رسانی به غزه هستیم و به عنوان مجلس شورای اسلامی این درخواست را از مصر داریم زیرا کمک های انسانی به ویژه کمک‌های دارویی و پزشکی جمهوری اسلامی از طرف هلال احمر آماده انتقال به غزه است.

بروجردی با اشاره به بیمارستان های جمهوری اسلامی برای پذیرش مجروحین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: وزیر بهداشت کشورمان این پیشنهاد را رسما اعلام کرده است اما این مهم جز با مساعدت دولت مصر عملی نخواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی هیات پارلمانی ایران برای عزیمت به غزه اظهار کرد: این کار برای تسلی خاطر خانواده‌ شهدای غزه است و ما با این کار حمایت خود را از مردم شجاع و افتخارآفرین فلسطین در غزه اعلام می‌کنیم و امیدواریم شاهد همکاری دولت مصر برای تحقق این امر باشیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی حمایت کامل خود از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر اشغال و دفاع مقاومت از مردم را اعلام می‌کنند.

بروجردی با محکوم کردن حمایت آمریکا و متحدانش از کشتار مردم بی گناه غزه تصریح کرد: ما از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم نقطه پایانی بر این جنایت‌ها بگذارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تشکیل اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی به پیشنهاد رییس مجلس از روسای مجالس مالی، سودان و ایران و سایر روسای مجالس و هیات‌های شرکت‌کننده نیز قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135809

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر