3

پایان اجلاس یک روزه تروئیکای بین‌المجالس اسلامی + بیانیه

  • کد خبر : 135813
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

اجلاس یک روزه تروئیکای بین‌المجالس اسلامی دقایقی پیش پایان یافت.

اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی که با حضور روسا و نمایندگان ده پارلمان از کشورهای اسلامی همراه بود صبح امروز به میزبانی ایران و به ریاست رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان در تهران آغاز به کار کرد. حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از اهداف تشکیل این اجلاس بود.

ایسنا/در پایان اجلاس یک روزه بین‌المجالس اسلامی بیانیه پایانی این اجلاس از سوی کاظم جلالی رییس کمیسیون سیاسی اجلاس قرائت شد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«ما تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دیگر روسای مجالس و هیات‌های شرکت کننده در اجلاس بررسی” وضعیت فلسطین و تهاجم علیه غزه ” در تهران- جمهوری اسلامی ایران (۳۱ / ۰۴ / ۱۳۹۳) اعلام می داریم:

۱- در شرایط حساس کنونی در حالیکه ملت فلسطین درغزه زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار دارد مسلمانان از هر نژاد، مذهب و طائفه و پارلمان‌ها و دولت‌های آنان باید همه اختلافات خود را فراموش کرده و با وحدت و یکپارچگی کلیه امکانات خود را به کار بسته و از هر راه ممکن به حمایت از مسئله فلسطین که مسئله محوری همه آنان است بپردازند.

به روح بلند شهدایی که جان خویش را فدای میهن و ملت خویش و قضیه فلسطین نموده‌اند درود و سلام می فرستیم. همچنین از پایداری گروه‌های فلسطین در نوار غزه و مقاومت مردمی در قدس و کرانه باختری تجلیل می نمائیم و با ادای احترام به ایستادگی مردم فلسطین در داخل خط سبز و نیز فلسطینیان آواره و همبستگی آنان با فلسطینیان غزه و کرانه باختری در مقابله با ترویسم ضد انسانی صهیونیزم ،‌از فداکاری و جان نثاری مقاومت فلسطین در برابر تهاجم وحشیانه صهیونیستی و زرادخانه و ماشین جنگی آن تقدیر می نمائیم.

۲- تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مصداق عینی نسل کشی، ظلم و ستم و ویرانی تعمدی زیرساختها است و طی آن صدها نفر از شهروندان بی دفاع اعم از کودکان،‌ زنان و سالمندان به شهادت رسانده و هزاران مجروح و مفقود بر جای گذاشته و صدها خانه مسکونی، مراکز عبادی ،‌ خدمات عمومی، مدرسه و بیمارستان را ویران ساخته و نیازهای عمومی مانند غذا، دارو، آب و برق را از بین برده است. این اقدامات مجرمانه باید شدیداً محکوم شود و ما مجازات عاملان این جنایات جنگی را خواستاریم. متاسفانه این جنایت‌ها در سایه سکوت مجامع بین المللی و حمایتهای مفتضحانه ایالات متحده آمریکا صورت می‌گیرد.

۳- تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در اشکال مختلف از جمله کشتار جمعی و تعقیب و دستگیری فلسطینیان را محکوم کرده خواستار تحرک جدی سازمانهای بین المللی به ویژه IPU برای تلاش درجهت آزادی هر چه سریعتر همه اسرا، و دستگیر شدگان فلسطینی از جمله نمایندگان مجلس قانونگذاری و در راس آنها دکتر عزیز الدویک رئیس مجلس می باشیم.

۴- جنایتهای جنگی،‌ ضد انسانی و کشتار جمعی اعمال شده توسط سیاستمداران و نظامیان رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله تهاجم نظامی، زمینی و دریائی و بمباران هوایی و همچنین تلاش برای یهودی سازی و شهرک سازی و دستگیرهای اداری، همگی نقض صریح قوانین بین المللی و نقض عامدانه قطعنامه های ذیربط سازمان ملل متحد است؛ لذا در خواست داریم که جامعه جهانی با عمل با به مسئولیتهای خود این اقدامات را محکوم کرده برای توقف آن به صورت فوری اقدام لازم را به عمل آورد.

۵- پشتیبانی کامل خود از مقاومت ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست در اشکال گوناگون آنرا اعلام می داریم. زیرا مقاومت علیه اشغالگران حق قانونی همه ملتهای تحت اشغال است.

۶- محاصره ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه ، نقص آشکار حقوق بشر است لذا خواستار رفع فوری این محاصره و گشایش کلیه گذرگاه‌های زمینی به ویژه گذرگاه رفح می باشیم. همچنین تأکید می کنیم که مردم غزه باید ازامکان استفاده مجدد از بندر و فرودگاه غزه ارتباط با جهان برخوردار شوند.

۷- با توجه به بحرانی بودن شرایط انسانی در غزه و حجم بالای جنایات رژیم صهیونیستی، از دولت مصر درخواست داریم که ارائه تسهیلات لازم برای ارسال کمک‌های انسانی به ویژه دارو به غزه از طریق گذرگاه رفح تعجیل به عمل آورد.

۸- از جامعه بین الملل به ویژه کمیساریای حقوق بشر و دیگر سازمان‌های جامعه مدنی درخواست می کنیم تا به صورت فوری و جدی، همکاری ثمربخشی را برای استیفای حقوق قانوی ملت فلسطین به عمل آورند تا شهروند فلسطینی بتواند همچون دیگر ملتهای آزاد جهان زندگی آزادانه داشته باشند و به فعالیتهای کشاورزی، صنعتی ، تجاری و صید دریائی در محدوده آبهای اقلیمی فلسطین اشغالی بپردازد.

۹- از آشتی ملی و اتحاد گروه‌های مختلف فلسطینی و تشکیل دولت وحدت ملی استقبال می‌کنیم. وحدت رمز پیروزی و تکیه گاه اصلی ملت قهرمان فلسطین در جهت دستیابی به حقوق مشروع خود در آزادسازی کامل سرزمین و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس به شمار می آید.

۱۰- از کلیه ملتها و دولتهای عضو سازمان همکاری اسلامی موکدا می‌خواهیم که امکانات مادی، معنوی،‌ تبلیغی، دیپلماتیک و سیاسی خود را برای کمک به پایداری و ایستادگی ملت فلسطین بسیج نمایند.

۱۱- صهیونیستهایی که مرتکب جنایات جنگی ضد انسانی و کشتار جمعی شده اند باید به دادگاه بین المللی سپرده شوند و خسارتهای مالی ناشی از تهاجم رژیم صهیونیستی در ویرانی منازل؛ از بین رفتن کشتزارها و قطع درختان و دیگر زبانهای مادی زیرساختهای غزه باید جبران شود. دبیر کل اتحادیه مکلف است که این موضوع را از طریق سازمانها و طرفهای بین المللی پیگیری کند.

۱۲- یک هیات پارلمانی از مجالس عضو تشکیل می‌شود تا با سفر به برخی کشورها و تماس با اتحادیه های پارلمانی و سازمانهای منطقه ای کمک لازم برای مسئله فلسطین را تأمین نماید. ریاست کنونی اتحادیه اجرای مصوبات این نشست را از طریق دبیرخانه پیگیری خواهد کرد.

۱۳- از تمامی دولتهای جهان می خواهیم تا به صورت شفاف و عادلانه به مسئولیت خود در قضاوت در مورد تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی دفاع فلسطین اشغالی و کشتار و ویرانی و آواره کردن مردم فلسطین ، برخورد یکسانی با جلاد یعنی رژیم صهیونیستی و قربانی ملت بی دفاع فلسطین نداشته باشند.

۱۴- بر اهمیت تحرکات سیاسی، فرهنگی، تبلیغی و تنظیم راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در جهت حمایت از مسئله فلسطین و بسیج افکار عمومی جهانیان و کشورهای اسلامی در همبستگی با ملت بی دفاع فلسطین و باز پس دیگری حقوق سلب شده آن تأکید می کنیم. در این راستا به روح بلند حضرت امام خمینی (ره) به خاطرپشتیبانی بی حد و حصر ایشان از مساله فلسطین و قدس شریف درود می فرستیم .

۱۵- از تلاش‌های پیوسته جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی از مسئله فلسطین تجلیل و قدردانی می کنیم و همچنین از مجلس شورای اسلامی و جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست نهمین دوره اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که میزبانی این گردهم آیی بسیار ارزشمند را بر عهده داشتند کمال تشکر را به عمل می آوریم.

امید پیروزی ملت پایدار و مقاوم فلسطین»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر