1

اخاذی پزشک قلابی از دختران دم‌بخت

  • کد خبر : 135850
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰:۴۰

رییس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به این خبر به دختران جوان هشدار داد که به هیچ عنوان فریب افرادی که در خیابان از آنها خواستگاری می‌کنند را نخورند و مطمئن باشند خواستگاران واقعی طبق سنت ایرانیان از طریق بزرگان دو طرف درخواست خود را مطرح می‌کنند.

به گزارش اعتماد، مرد شیاد که با معرفی خود به عنوان پزشک، مهندس و استاد دانشگاه دختران دم‌بخت را فریب داده و از آنها اخاذی می‌کرد در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی راز کلاهبرداری‌های خواستگار قلابی را فاش کرد.

او به ماموران گفت: چندی قبل از طریق یکی از دوستانم با پسر جوانی به نام کیارش آشنا شدم که وی به من ابراز علاقه می‌کرد و قرار بود با یکدیگر ازدواج کنیم. کیارش خود را پزشک معرفی می‌کرد و یک فیلم از خود نشان داد که در آن روپوش پزشکی به تن داشت و در مطب در حال معاینه بیمارانش بود. با دیدن این فیلم به حرف‌هایش ایمان آورده و با وی ارتباطم را آغاز کردم اما پس از مدتی کیارش تغییر رفتار داد و مرا تهدید کرد اگر به وی پول ندهم آبروی مرا خواهد برد بلافاصله موضوع را با دوستم که کیارش را به من معرفی کرده بود در میان گذاشته و متوجه شدم خواستگار قلابی با این روش از دوستم نیز کلاهبرداری کرده است.

با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و با انجام تحقیقات گسترده مشخص شد متهم جوان سابقه‌داری است که مدرک تحصیلی وی زیر دیپلم است. خواستگار قلابی به نام حامد که خود را کیارش معرفی می‌کرد با پرسه زدن در پارک‌ها و مراکز تفریحی طعمه‌های خود را پیدا و با معرفی خود به عنوان مهندس، دکتر، استاد دانشگاه اقدام به جلب اعتماد و کلاهبرداری می‌کرد. با شناسایی مخفیگاه متهم وی در عملیات غافلگیرانه دستگیر و در جریان تحقیقات زوایای دیگری از پرونده وی روشن شد. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد حامد در چند استان دیگر نیز سابقه کلاهبرداری دارد که در یکی از موارد در استان قزوین از یک دختر جوان به بهانه خرید زمین اخاذی کرده و متواری شده بود.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به این خبر به دختران جوان هشدار داد که به هیچ عنوان فریب افرادی که در خیابان از آنها خواستگاری می‌کنند را نخورند و مطمئن باشند خواستگاران واقعی طبق سنت ایرانیان از طریق بزرگان دو طرف درخواست خود را مطرح می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135850

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر