2

بدهی چند صد میلیارد تومانی دو نفر به یک بانک

  • کد خبر : 136073
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱:۳۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بدهی چند صد میلیارد تومانی دو تن از فعالان اقتصادی به بانک سرمایه ،گفت: این اشخاص اکنون در زندان به سر می برند، اما بانک سرمایه تاکنون اقدامی برای به اجرا گذاشتن ضمانت آنها انجام نداده و این یکی از محورهای اصلی تحقیق و تفحص از بانک مذکور است.

افق نیوز/محسن صرامی فروشانی در گفت و گویی با تشریح جزئیات بیشتر از تحقیق و تفحص از بانک سرمایه، گفت: دیروز بحث تحقیق و تفحص از بانک سرمایه با حضور احمد درخشنده مدیرعامل این بانک در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد که دلیل آن نیز، پرداخت تسهیلات به دو نفر از اشخاص حقیقی بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحت تعقیب بودن این دو شخص افزود: بحثی که وجود داشت این است که چرا مدیران ارشد این بانک، درصدد دریافت این معوقات کلان و به اجرا گذاشتن وثیقه ها نیستند.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد که این تحقیق و تفحص برای تصویب در صحن مجلس مطرح و پس از آن رسانه ای شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این موضوع درس عبرتی برای تمام بانکها بوده و اگر بانک مرکزی هم تا ۱۵ روز آینده پاسخگوی سوال نمایندگان نباشد تحقیق و تفحص از کل بانکها در جریان خواهد افتاد تا پاسخ قانع کننده‌ای از عملکرد بانکها به مردم داده شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با یادآوری اینکه بدهکاران اصلی به بانک سرمایه دو تن از فعالان اقتصادی هستند، گفت: این دو فعال اقتصادی با بدهی چند صد میلیارد تومانی به بانک سرمایه، اکنون در زندان به سر می برند، البته ضمانت های بانکی در حدی است که بتوان املاک آنها را به نفع بانک ضبط کرد، اما این بانک تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

گفتنی است؛ موضوع پرداخت ۲۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی بدون دریافت وثیقه به بابک زنجانی در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مطرح و همچنین علت ارائه این وام بانکی در قبال چک شخصی زنجانی بررسی شد.
همچنین در ادامه جلسه دیروز این کمیسیون اقتصادی موضوع پرداخت تسهیلات ۱۲۵۰میلیارد ریالی به یکی از بدهکارن بزرگ بانکی بررسی و مقرر شد درباره تحقیق و تفحص از سیستم بانکی کشور تا سه هفته آینده تصمیم گیری شود./

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136073

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر