1

مبارزه با رژیم صهیونیستی محور وحدت ایران است

  • کد خبر : 136092
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

امام جمعه موقت تهران گفت : ایران هم تظاهرات روز قدس را دارد و به تعبیر معاون جنبش جهاد اسلامی از نان تا فشنگ مدیون امت اسلامی ایران هستند. اگر این حمایت های شایسته ایران نبود امروز رژیم صهیونیستی کل غزه را اشغال کرده بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی محور وحدت مسلمانان است و رژیم صهیونیستی باید نابود و جایگزین آن رژیمی شود که با رفراندوم و رای آنهایی که در این منطقه زندگی می کنند شکل بگیرد و شعار جمهوری اسلامی برای راه حل فلسطین «هر فلسطینی یک رای» است.
به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه از مصادیق بارز تقوا، نصرت و یاری مظلوم است گفت: حضرت علی (ع) فرمود بهترین عدالت یاری دادن به سمتدیده است. به امید آنکه همیشه ایران در این سنگر و همه عرصه ها شایسته باشد.

امام جمعه موقت تهران مبارزه با رژیم صهیونیستی را محور وحدت مسلمانان دانست و گفت: در این راهپیمایی از مراجع عظام تا روسای سه قوه مردم را دعوت به راهپیمایی کردند. احزاب و گروه های سیاسی نیز با هر سلیقه ای که داشتند در این جهت متحد بودند و این همان ثواب اعظم است.

وی با بیان اینکه این اجتماعات بزرگ و این وحدت مقدس مورد تاکید امام علی(ع) بوده است گفت: این خط  و راه ملت است و آنهایی که در فتنه ۸۸ در روز قدس گفتند نه غزه، نه لبنان جماعت بریده از ملت بودند. اگر الان هم فکرشان همین باشد جماعت بریده از ملت هستند و این ملت را ببینید که امروز چه شعاری دادند “هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام” . وی با بیان اینکه امام راحل از پیشگامان حمایت از مردم فلسطین بودند گفت: در آن شرایطی که فریادی در دوره طاغوت به نفع فلسطین سر داده نمی شد این امام بود که فریاد حمایت از فلسطین را سر داد و با اعلام روز قدس نگذاشت فلسطین فراموش شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان می خواستند فلسطین را یک مسئله عربی جلوه دهند، گفت: امام با اعلام روز جهانی قدس مسئله فلسطین را یک مسئله بین المللی اسلامی کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در روز قدس، ایران را کانون حمایت از مظلوم فلسطین نام برد و گفت: الحمدالله خلف صالح امام حضرت آیت الله خامنه ای نیز همین راه را دنبال کرده است و ایران در این زمینه سربلند است و همیشه حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین داشته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایران هم تظاهرات روز قدس را دارد و به تعبیر معاون جنبش جهاد اسلامی از نان تا فشنگ مدیون امت اسلامی ایران هستند. اگر این حمایت های شایسته ایران نبود امروز رژیم صهیونیستی کل غزه را اشغال کرده بود.

وی با اشاره به جنگ ۱۸ روزه گفت: دستورالعمل رژیم صهیونیستی اشغال کل غزه بود و اینکه تاکنون زمین گیر شده است معلوم است که ایران دین خود را به فلسطین ادا کرده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در به در دنبال آتش بس است گفت: این اقدام آنان خیلی معنا دارد و نشانگر آن است که در این مدت تا توانستند وحشی گری کردند و فوق تصور بشریت این جنایتکاران آدم کشتند اما در به در نتانیاهو  به همراه همکار جنایتکارش کری این کشور و آن کشور می رود که مقاومت را راضی به آتش بس کند. آن هم آتش بسی ظالمانه اما مقاومت از شعور لازم سیاسی برخوردار است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: غزه محاصره کامل زمینی، هوایی و دریایی است. انبار مواد غذایی و دارویی نیز در حال اتمام است و مقاومت می گوید اگر بدنبال آتش بس هستید باید محاصره غزه شکسته شود و اسرا آزاد شوند و تا اینجا آنچه که اتفاق افتاده عجز رژیم صهیونیستی و پیروزی مقاومت بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نمونه سیاست های خشونت بار  رژیم جلاد رژیم در طول این ۶۶ سال  از عمرش گفت: این رژیم تاکنون با وحشی گری ۲۷ جنایت فجیع را  بر علیه مردم فلسطین انجام داده است. از جنایت دیریاسین ۲۵۰ نفر را کشتند، در جنایت کفرقاسم که شعارشان این بود که بدون عاطفه باش تا خدا به تو رحم کند ۴۹ نفر را کشتند. در جنایت صبرا و شتیلا در سال ۹۸۲ ، ۸۰۰ فلسطینی به همراه تعداد لبنانی به شهادت رسیدند و در این جنایت ۱۸ روزه نیز تا دو ساعت قبل ۸۰۴ نفر شهید که ۵۰۰ نفر آنان بچه و کودک بودند شهید شدند، ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار نفر مجروح داشتند، ۱۲۰۰ واحد مسکونی کاملا ویران شده و تعداد ۱۲۰ هزار نفر آواره شدند، ۸۰۰ واحد عمومی مانند بیمارستان و مسجد ویران شده، ۲۸ مسجد خراب شده است و ۸ هزار بار حمله صورت گرفته است؛ ننگتان باد، مرگتان باد وحشیان بی بدیل تاریخ.

وی تصریح کرد: حق است که امام بگوید اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. این اقلیت گرگ صفت هیچ راه علاجی جز نابودی ندارد. اینها مانند سگ هار هستند همانگونه که یکی از تحلیلگران غرب گفته است اسرائیل سگ هاری است که اگر بخواهد پای ایران را بگیرد ایران هم به حساب سگ و هم به حساب صاحب سگ می رسد و آنان را به روز سیاه می نشاند. بنابراین مثل اینها مثل سگ هار است که جز نابودی راه دیگری ندارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این رژیم باید نابود و جایگزین آن رژیمی باشد که با رفراندوم و رای آنهایی که در این منطقه زندگی می کنند شکل بگیرد و شعار جمهوری اسلامی برای راه حل فلسطین این است که هر فلسطینی یک رای.

خطیب نماز جمعه تهران مقاومت را تنها راه علاج نابودی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: مقاومت مسلحانه همان مقاومتی که تلاویو را به شهر ارواح تبدیل کرده است تنها را علاج است چراکه اینان قرارداد و مذاکره نمی شناسند و تاکنون طرح های سازش همگی محکوم به شکست بوده است.

وی تاکید کرد: عزت تنها از مقاومت و ایستادگی به دست می آید و باید کرانه باختری نیز مانند غزه مسلح شود تا با همدستی با غزه این رژیم سیاه را از پا درآورند. به فضل خدا آغاز سکوت این رژیم جهنمی آغاز شده است.

خطیب نماز جمعه تهران اردوگاه رژیم صهیونیستی را آمریکا و انگلیس جنایتکار نامید و گفت: در قصه جنایات غزه اردوگاه رژیم صهیونیستی را باید ببینید که این اردوگاه آمریکا و انگلیس و آلمان است که به صراحت از کودک کشی اسرائیل حمایت می کند و این سیمای واقعی آمریکا است.

وی افزود: آنهایی که چهره آمریکا را برای مردم ما بزک کرده و صلح طلب نشان می دهند بدانند که به ملت خیانت می کنند و دروغ می گویند. آنها نه حقوق بشر می فهمند و نه اعتقادی با مبارزه با تروریسم دارند و فقط فقط سلطه جهنمی خود را می خواهند و با بیداری ملت ها نیز این سلطه جهنمی آنها در حال افول خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نواخته شدن طبل رسوایی مجامع بین المللی در فجایع غزه گفت: طبل رسوایی سازمان های بین المللی، اتحادیه عرب، کشورهای منطقه، سازمان کنفرانس اسلامی، سران مرتجع کشورهای منطقه در حادثه جانسوز غزه نواخته شد و دبیر کل سازمان ملل طوری حرف می زند که انگار حنجره نتانیاهو را عاریت گرفته است و می گوید اهالی غزه اسرائیل را به رسمیت بشناسند و موشک پرتاپ نکنند! چرا به اسرائیل چیزی نمی گویید؟ این رژیم آغازگر این جنایات بوده است.

خاتمی افزود: مگر مردم غزه مسلمان نیستند؟ چرا سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب سکوت کرده است. غیرت اسلامی و عربی تان کجا رفته است؟ چرا در برابر این همه فجایع آرام گرفته اند؟

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: الحمدالله امروز وجدان بیدار جهانیان به پا خواسته و در گوشه و کنار دنیا تظاهرات برپا می کنند اما تظاهرات آنان تنها کافی نیست. به آنها می گوییم که فشارهای خود را بر دولت هایتان افزایش دهید تا دست از حمایتشان از رژیم صهیونیستی بکشند و به داد این مردم مظلوم برسید.

وی همچنین گروهک های تکفیری را عروسک های کوکی استکبار نامید و گفت: شما که این همه به دروغ دم از اسلام می زنید امروز در غزه به مسلمانان حمله شده است چرا به کمک مسلمانان نمی آیید؟ بنابراین دروغ می گویید که می خواهید به اسلام خدمت کنید.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: گروهک تروریستی داعش می گوید حرام است اگر کسی در راهپیمایی روز قدس شرکت کند و این موضوع مؤید این است که اینها گروهک اسرائیلی و صهیونیستی هستند و سرکرده گروهک تروریستی داعش ابوبکر بغدادی یک سال در موساد آموزش دیده است.

خاتمی در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به پنجم خرداد سالگرد اولین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه کارآمدی اش را در این ۳۵ سال نشان داده و از برکات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس کانون بسیج نیرو و حمایت های مردمی و کانون بصیرت افزایی، نماز جمعه بود. نماز جمعه سرمایه است و این سرمایه را باید قدر دانست.

خاتمی تصریح کرد: کسانی فکر نکنند که هنر است نماز جمعه را بکوبند. این سرمایه سوزی است. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به توافق ژنو گفت: این توافق برای چهار ماه دیگر تمدید شد. الحمدالله دیپلمات های ما نهایت تلاش خود را کردند و ما نیز برای چندمین بار به دنیای استکبار می گوییم که اگر به فکر باج گرفتن از ملت مسلمان ایران هستید کور خوانده اید. با زیاده خواهی نمی توانید از ملت بزرگ ایران باج بگیرید.

وی تاکید کرد: نه دیپلمات های ما زیر بار زورگویی خواهند رفت و نه ملت ایران چنین اجازه ای را می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه چهره خونخوار ۵+۱ در حادثه غزه نمایان شد گفت: آمریکا آلمان و فرانسه به صراحت گفته اند که هرکس در راهپیمایی ضد صهیونیستی شرکت کند مجازات می شود این کشورها زورگو و قلدر هستند و به دنبال حق نیستند و نخواهند بود.

خاتمی تاکید کرد: ملت ایران نشان داده با مقاومت و ایستادگی اش حق خود را خواهد ستاند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با تجلیل از طرح حفظ کرامت زن گفت: این طرح موجب افزایش امنیت روانی در محیط کار می شود و اقدامی خداپسندانه مطابق با غیرت و قانون است.

وی با اشاره به هجمه رسانه های بیگانه به این طرح گفت: وظیفه خود دیدم از این طرح حمایت کنم و به مسئولان شهرداری بگویم که تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نگیرید و دیگر مسئولان محترم هم می توانند از این طرح الگو بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136092

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر