1

خادم: اسپانسر پرسپولیس برادری‌اش را ثابت کرده است

  • کد خبر : 136121
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در امور واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: اسپانسرهای این دو باشگاه تاکنون خوب عمل کرده‌اند و نباید برای دیر و زود شدن یک چک آنها را اذیت کنیم.

امیررضا خادم در گفت‌وگو با فارس درباره سقف قرارداد باشگاه‌ها گفت: آنچه سیاست وزارت ورزش است این است که فوتبال مولد شود و در داخل خودش کسب درآمد کرده و فقط هزینه‌بر نباشد. الان حداقل سقف هزینه‌ها ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. ما هر سال ۳۰ درصد افزایش داشتیم امسال علاوه بر اینکه این افزایش ۳۰ درصدی وجود نداشته حتی ۳۰ درصد هم کاهش داشتیم.

وی با اشاره به قرارداد پرسپولیسی‌ها اظهار داشت: مبلغ قرارداد این باشگاه سال گذشته ۳۰ میلیارد بوده که امسال این تیم با ۱۸ میلیارد بسته می‌شود، این عین واقعیت است. حتی تیم‌های دیگر هم به همین صورت هستند و باید گفت که هزینه‌ها کمتر شده است.

معاون حقوق و پارلمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که علاوه بر اسپانسرهایی که با باشگاه قرارداد داشتند برخی دیگر هم به پرسپولیس و استقلال کمک کردند این موضوع از نظر شما اشکالی ندارد خاطر نشان کرد: اگر اسپانسری خارج از هزینه دولتی ورود می‌کند نشان دهنده حرکت برای باشگاه‌هاست و در ذات اتفاق خوبی است، اما چون امسال سقف هزینه باشگاه‌ها را تعیین کرده‌ایم باشگاه‌ها باید تعهد داشته باشند و سازمان لیگ و همچنین فدراسیون فوتبال پاسخگو باشند.

خادم افزود: امروز در خصوص این موضوع هیچ کسی به فدراسیون فوتبال مراجعه نمی‌کند در حالی که مرجع اصلی فدراسیون فوتبال است و باید از سازمان لیگ بخواهد چارچوبی که خودش در اساسنامه تعیین کرده اتفاق بیفتد. در این جا از فدراسیون فوتبال می‌خواهم نظارت خاص خودش را داشته باشد و اجرایی شدن آئین‌نامه خودش را در اهم وظایفش قرار دهد. اگر انتظار داشته باشیم وزارت ورزش به دنبال تخلف یک باشگاه باشد رویایی است. بازوان وزارت ورزش فدراسیون‌ها هستند که فدراسیون فوتبال هم جزو آنهاست. البته دیوان محاسبات و سازمان بازرسی‌ باشگاه‌ها هم انتظار داریم فعالیت‌هایشان را انجام دهند. وزارت صنعت‌،تجارت و دارایی هم با ما همکاری می‌کند آنها نامه‌ تندی به باشگاه‌های خودشان زده‌اند تا قراردادها به صورت شفاف اعلام شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در امور واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که اگر یک بازیکنی به عنوان مثال یک میلیارد قرارداد ببندد و اسپانسری بگوید من به بازیکنی علاقه دارم و می‌خواهم به او ۲ میلیارد بدهم این موضوع از نظر شما قابل قبول است تصریح کرد: ما به صورت‌های مالی کار داریم این مطلبی که شما می‌گویید یک تصور است و سند قانونی ندارد. اگر تخلفی صورت گرفته باشد باید اسنادی وجود داشته باشد.

خادم درباره این که چک اسپانسر پرسپولیس برگشت خورده و بازیکنان اعتصاب کرده‌اند گفت: چنین داستانی نیست. اسپانسر تا به حال عملکرد مناسبی داشته و برادری خودش را ثابت کرده است ما هم باید شرایطی فراهم کنیم تا آنها بتوانند به قول و قرارهایشان عمل کنند. نباید اگر یک چک دیر و زود می‌شود اسپانسر را اذیت کنیم. اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس در حال حاضر مشکل خاصی ندارند و در چارچوبی که در قراردادها حضور دارد فعالیتشان را انجام می‌دهند. ما حتی از نظر جذب اسپانسر جدید مشکلی نداریم، اما فعلا در این خصوص ورود نمی‌کنیم. اسپانسری که تا ۱۰ میلیارد هزینه کرده است را چرا باید حالا از دست بدهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر