1

۲ دلیل اصلی قطع فاینانس چین

  • کد خبر : 136246
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح دلایل قطع فاینانس چین، گفت: درصورتی که مذاکرات ایران و چین به سرانجام نرسد، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی تقویت می شود.

ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص چرایی قطع فاینانس چین طی هفته های اخیر، اظهار داشت: چین می خواهد کمتر از مبالغی که ایران در آنجا پول دارد “فاینانس” را انجام دهد در حالی که بنا بود ۲ برابر این مبلغ را تأمین اعتبار کند.

وی با تأکید براینکه دلیل مذکور موجب شد تا ایران تصمیم بگیرد فاینانس را قطع کند، افزود: همچنین کشور چین قصد دارد فاینانس را برای کالا و پروژه هایی که خودش تشخیص می دهد برقرار کند درحالی ایران باید تعیین کند این اعتبار صرف خرید چه کالا و یا تکمیل چه پروژه ای شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دو دلیل مذکور را بعنوان مهمترین عوامل قطع فاینانس چین برشمرد و در ارتباط با قول رئیس کل بانک مرکزی برای رفع این مشکل تا هفته های آینده،   تصریح کرد: البته ایران و چین در حال مذاکره هستند که در این خصوص به نتیجه برسند و باید دیپلماسی دو طرف تقویت شود.

فتحی پور در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که ایران به جای چین کشورهای اروپایی را جایگزین کند؟ گفت: کشورهای اروپایی در سفر به ایران بازدیدهایی را از پروژه های اقتصادی داشته و اعلام آمادگی برای همکاری با ایران را کرده اند.

وی افزود: بعد از اینکه صداقت و اعتماد طرفین مشخص شد، برقراری فاینانس با کشورهای اروپایی کار خوبی است و باید عملی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر