2

تغییرات ۸۰ درصدی در حوزه مدیریتی استانداری ها

  • کد خبر : 136277
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹

وزیر کشور گفت: در حوزه مدیریتی استانداری ها ۸۰ درصد تغییرات را انجام دادیم که البته تغییر همه استاندارها مد نظر نیست.

رحمانی فضلی در نشست مشترک با استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی کشور به گروه سه جانبه مجلس،‌دولت و احزاب اشاره کرد و افزود: ما در وزارت کشور این آمادگی را داریم که نمایندگانی از احزاب و گروهها در حدود سه یا چهار نماینده معرفی شوند که البته مرکز معاونت پژوهش های وزارت کشور متولی این طرح است.

وی در ادامه به تصویب قانون انتخابات در کنار قانون احزاب و جرم سیاسی اشاره کرد و گفت:‌ جرم سیاسی مربوط به قوه قضائیه است اما درباره قانون انتخابات مطالعاتی را در این خصوص شروع کرده ایم.

وزیر کشور درباره استعلام شورای احزاب در شهرستان ها و طولانی شدن جواب استعلام افزود: معمولا استعلام از فرمانداری، استانداری و در نهایت از وزارت کشور صورت می گیرد که زمان بر است اما سعی می کنیم تعریف جدیدی داشته باشیم تا دو ماه بیشتر طول نکشد و همه کارها در این دو ماه انجام شود.

رحمانی فضلی درباره تغییرات در حوزه مدیریتی استانداری ها نیز گفت:‌ ما در این خصوص ۸۰ درصد تغییرات را انجام داده ایم و باقی مانده استاندارها نیز آنهایی که صلاحیت و تجربه همکاری با دولت را دارند بنای تغییر نداریم و با آنها همکاری می کنیم.

وی درباره سعه صدر استاندارها افزود: ما همه فعالیت های احزاب مجوز دار و مجاز را که در حوزه قوانین صورت می گیرد حمایت کافی می کنیم.

وزیر کشور درباره خانه احزاب گفت: تاکید ما بر این است که فعالیت آنها جنبه صنفی داشته باشد که در این خصوص گروهی موضوع را پیگیری کند و نتیجه را به ما اعلام کند چون ما آمادگی داریم اگر آن روش قبلی به نتیجه نرسد به دنبال تشکیلات جدید باشیم که اسم آن باشگاه احزاب یا هر چیز دیگری که باشد و آمادگی داریم که اساسنامه آن را هم بنویسیم.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: فعالیت احزاب و گروهها نباید منوط به انتخابات باشد بلکه حزب در طول سال باید فعالیت های مختلفی از جمله عضو گیری، کادر سازی و اظهار نظر در مواضع مختلف را نیز داشته باشد و در چارچوب قانون فعالیت های اثرگذاری انجام دهد و در مسائل مختلف اجتماعی – اقتصادی اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: ‌ما اکنون در حال تدوین برنامه شش ساله هستیم که احزاب باید فعالیت بیشتری در این خصوص انجام دهند به ویژه اینکه ما به اظهار نظرهای تخصصی نیاز داریم تا اجماع بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور همچنین درباره اظهارات یکی از احزاب گفت: آنچه که درباره نه غزه و نه لبنان شعاری را مطرح کردند هیچ کدام از جریان های درون حاکمیتی چنین شعاری را مطرح نکردند چرا که همه احزاب و گروهها درون حاکمیتی در دفاع از مردم فلسطین یکپارچه هستند.

معاون سیاسی به زودی معرفی می شود

رحمانی فضلی گفت: معاون سیاسی وزیر کشور به زودی معرفی می شود.

وزیر کشور در نشست مشترک با استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی کشور در جمع خبرنگاران درباره برخی از احزاب منحله مبنی بر فعالیت مجدد افزود: هیچ درخواستی درباره فعالیت احزاب منحله تاکنون به من نرسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136277

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. دراستانداری قزوین تغییرات به میزان ۸درصدنمی رسد وکلیه مدیران باندجلیلی هنورراس امورندوظاهرااینجااستاندارمعکوس عمل می کند.

  2. ما هم که در ایلام زندگی میکنیم چنین حجمی از تغییرات را ندیده ایم به قولی شده ایم آش نخورده ودهان با سرب سوخته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر