3

دستورالعمل تبدیل مسکن مهر به خود مالکی ابلاغ شد

  • کد خبر : 136285
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

مدیرکل حقوقی و املاک عمران شهر‌های جدید از ابلاغ دستورالعمل تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به خودمالکی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با پرداخت بخشی به صورت نقد و بخشی به صورت اقساط زمین را به نام خود کنند.

مهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: دستورالعمل تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به خودمالکی به شهرهای جدید ابلاغ شده است و در آن تأکید شده که متقاضیان مسکن مهر هیچ اجباری برای این کار ندارند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل این امکان را فراهم کرده است تا متقاضیان بتوانند بخشی از قیمت زمین را به صورت نقد و بخشی را به صورت اقساط پرداخت کنند، ادامه داد: در این دستورالعمل تأکید شده است شرط فروش زمین مسکن مهر ۹۹ ساله این است که مثلا در یک بلوک ۱۰ واحدی تمام متقاضیان و اعضا درخواست کتبی خود را به شرکت عمران شهر خود ارائه کنند.

هدایت تأکید کرد: پس از ارائه درخواست کتبی از سوی تمام اعضای بلوک این موضوع توسط کارشناسان حق‌العرصه (قیمت زمین) و قیمت مشخص می‌شود.

مدیرکل حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید افزود: زمانی که مبالغ مورد نظر به صورت نقد واریز و مابقی اقساط مشخص شد به متقاضیان بابت زمین قرارداد اعطا می‌شود و به محض اتمام اقساط ۶ ماه بعد سند آن زمین به نام افراد می‌شود.

هدایت تصریح کرد: چنانچه برخی از متقاضیان بخواهند این مبالغ زمین را نقدی پرداخت کنند باز هم ۶ ماه بعد از تسویه، سند آن زمین به نام متقاضیان می‌شود.

وی تأکید کرد: به هر حال این اقدام به نفع متقاضیان است و قیمت زمین‌ها بعد از کارشناسی مشخص می‌شود.

هدایت با اشاره به اینکه این فرصتی است که دولت در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار داده است گفت:بر اساس قانون دولت زمین نمی فروشد و چون این پروژه مسکن مهر است این فرصت را فراهم کرده تا متقاضیان مسکن مهر ۹۹ ساله زمین خود را به خودمالکی تبدیل کنند.

به گفته وی،برای خرید زمین،متقاضی باید طبق قانون در آگهی مزایده شرکت کند اما چون این پروژه مسکن مهر است دولت استثناء قائل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،دستورالعمل تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به خودمالکی بدین شرح است:

۱-برای تبدیل وضعیت از اجاره ۹۹ ساله به خودمالکی، در ابتدا میزان سهم شما از زمین مشاع متعلق به قطعه تفکیکی مشخص، سپس برای تعیین قیمت به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می‌گردد.

۲- سهم الشرکه شما از بهای زمین با شرایط ۵۰ درصد نقد و الباقی در اقساط ۲۴ ماهه اخذ خواهد شد.

۳- در مرحله صدور سند، سند مالکیت قطعی (عرصه و اعیان) به نام شما از سوی اداره ثبت وفق مقررات صادر خواهد شد.

۴- پاسخ موافق شما جهت مالکیت قطعی واحد تخصیص یافته، در کارتابل سامانه، از نظر حقوقی به منزله قبول شرایط بوده و پاسخ مخالف و یا عدم پاسخ در تاریخ مقرر، به منزله رد تقاضای خودمالکی منظور شده و تغییر وضعیت واگذاری، برای این شرکت امکان‌پذیر نخواهد شد.

۵- نظر به اینکه براساس اعلام آن متقاضی محترم، این شرکت برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و ممکن است تغییر نظر شما در وضعیت سایر متقاضیان تأثیرگذار باشد. متقاضی پس از تعیین وضعیت، هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می‌نماید و شرکت عمران شهر جدید پردیس هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر