2

۴ زن ماجراجو که نمی شناسید +عکس

  • کد خبر : 136488
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۹:۴۷

ماجراجویی همیشه در خون انسان ها بوده است و از روز اول خلقت اگر این حس در بدن انسان ها نبود هیچ زمانی ما پیشرفت نمی کردیم و شاید خیلی از کشفیات امروز رخ نمی داد.

شاید با شنیدن ماجراجویی یاد مردهایی بیافتید که کوله های بزرگی دارند و با استفاده از عصا به دل کوه و جنگل می زنند تا به کشفیات جدید برسند اما در طول تاریخ سوای آقایان خانم هایی هم بوده اند که ماجراجویی را سرلوحه خود کردند و بیشتر عمر خود را به این کار گذرانده اند. در ادامه بیشتر با ۴ زن ماجراجو آشنا خواهیم شد:

ماری کینگزلی

” ماری کینگزلی ” در سنین کودکی و نوجوانی به همراه پدر خود سفرهایی به منطقه غرب آفریقا داشت و در آن مناطق به عنوان کمک به یادداشت برداری از تحقیقات پدر خود مشغول شد. پس از مرگ پدر خود وی دو سفر به آفریقا داشت و در طول این سفر تحقیقات ناتمام پدر خود را تکیمل کرد و چندین نمونه جانور و فسیل نایاب را هم به انگلستان آورد. تحقیقات او کمک کرد تا تصورات غلط در مورد قبایل آفریقایی تغییر کند. او در سال ۱۹۰۰ در آفریقای جنوبی به دلیل ابتلاء به بیماری “تیفویید” درگذشت.

لویس بوید

این زن ثروتمند آمریکایی به لطف ثروت فراوانی که از طرف والدینش به او ارث رسیده بود توانست تا به علاقه خود که همان ماجراجویی در قطب بود بپردازد. او پس از مرگ والدین خود در سال ۱۹۲۰ میلادی به اروپا سفر کرده و در سال ۱۹۲۶ اولین سفر خود را به طب شمال انجام داد. او در این سفر بیشتر به اکتشاف و فیلم برداری از قطب شمال پرداخت. او در تلاش برای یافتن کاشف معروف نروژی “روئال آمونسن” در سال ۱۹۲۸ تلاش فراوانی را از خود نشان داد و با وجود ناموفق بودن این تلاش موفق به دریافت نشان از پادشاه نروژ شد. در سال ۱۹۵۵ میلادی وی تبدیل به اولین زنی شد که به وسیله هواپیما به نقطه شمالی زمین رسید.

نلی بلی

این زن ماجراجوی آمریکایی یکی از معروفترین ماجراجویان در آمریکا به حساب می آید. او در اولین ماجراجویی مهم خود به عنوان خبرنگار روزنامه ” New York World ” با جا زدن خود به عنوان یک دیوانه به یک مرکز نگهداری از زنان دیوانه در جزیره ” بلک ول ” منتقل شد. او مدت ۱۰ روز را در این مرکز سپری کرد و مشاهدات خود را در مورد آزار بیماران و عدم رسیدگی به آنها به رشته تحریر درآورد. این مقاله او باعث یک تغییر بنیادین در زمینه نگهداری از بیماران روانی در آمریکا شد. اما شاید معروفترین حرکت او سفر به دور دنیا در ۷۲ روز است. او با کمک وزیر خارجه وقت آمریکا در آن زمان یک گذرنامه ویژه بدست آورده و توانست با گذر از اقیانوس اطلس، کانال سوئز و چین در مدت ۷۲ روز و ۶ ساعت و ۱۱ دقیقه سفر خود به دور کره زمین را به اتمام برساند.

فریا استارک

این زن انگلیسی یکی از معروفترین جهانگردان انگلیسی است که در طول زندگی خود به کشورهای بسیار زیادی از جمله ایران نیز سفر کرده است. کودکی وی در کشور ایتالیا گذشت. او در سالهای اولیه زندگی خود بیشتر بیمار بوده و اوقاتش را در خانه و بستر بیماری گذراند. از دهه ۱۹۲۰ به بعد وی سفرهای طولانی خود را آغاز کرد که در طی آنها به ایران آماده و تبدیل به اولین زن خارجی  شد که به قلعه الموت رفته و سپس کتابی را در مورد این قلعه و پیروان ” حسن صباح ” به رشته تحریر درآورد. او تا پایان عمر خود به سفر کردن و نوشتن سفرنامه های گوناگون ادامه داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136488

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر