1

ماجرای سرگردانی ۱۱ساعته مسافران قشم ایر در فرودگاه

  • کد خبر : 136510
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

پرواز شماره ۱۲۹۳ قشم‌ایر که قرار بود ساعت ۱۶ دیروز مسافران را از تهران به سنندج منتقل کند، به دلیل نقص فنی پمپ هیدرولیک هواپیما کنسل شد و مسافران با پرواز کرمانشاه منتقل شدند که آن پرواز هم به دلیل نقص فنی به مهرآباد برگشت و مردم مجبور شدند ساعت ۳ بامداد امروز به خانه‌های خود برگردند.

پرواز تهران _ سنندج متعلق به شرکت هواپیمایی قشم‌‌ایر به شماره پرواز ۱۲۹۳ که قرار بود روز گذشته ساعت ۱۶ ‌مسافران را به سمت سنندج جابه‌جا کند به دلیل نقص فنی هواپیما،‌کنسل شده و مسافران با تحمل سختی‌‌های فراوان، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز به خانه برگشتند.

یکی از مسافران این پرواز در این باره به فارس گفت: روز گذشته حدود ساعت ۱۶ برای پرواز به سنندج سوار بر هواپیمای قشم‌ایر به شماره پرواز ۱۲۹۳ شدیم،اما پس از مدتی انتظار به مسافران اعلام کردند پرواز هواپیما به دلیل‌ بروز نقص فنی در پمپ‌های هیدرولیک، تأخیر دارد و مسافران باید از هواپیما پیاده شوند.

این مسافر ادامه داد: همه مسافران از هواپیما پیاده شده و به سمت سالن انتظار منتقل شدند، آنجا به ما اعلام کردند که پرواز به ساعت ۱۸ موکول شده است.

این مسافر افزود: بدین ترتیب در سالن انتظار تا ساعت ۱۸ منتظر اعلام مسئولان قشم‌ایر برای سوار شدن بر هواپیما بودیم اما حدود ساعت ۱۸ بود که به مسافران اعلام کردند پرواز به دلیل عدم رفع نقص فنی به ساعت ۲۰ موکول شده است.

وی بیان کرد: ساعت ۲۰ دوباره با اعلام قشم‌ایر بر هواپیما سوار شدیم، اما باز ظاهراً نقص فنی رفع نشده بود، مهمانداران در این مدت با منوی شام از مسافران پذیرایی کردند و ‌ پس از گذشت مدت زمانی اعلام شد که هواپیما آماده پرواز است اما پس از مدتی معطلی، ظاهراً مشکل فنی هواپیما رفع نشد و به مسافران اعلام کردند دوباره پیاده شوند و تا ساعت ۲۳ در سالن انتظار منتظر بمانند تا آنها را با پرواز کرمانشاه اعزام کنند.

این مسافر افزود: مسئولان دفتر قشم‌ایر به ما گفتند شما را با پرواز کرمانشاه به آنجا می‌فرستیم و سپس از آنجا با اتوبوس به سنندج اعزام می‌کنیم.

وی بیان کرد:‌ مسافران این بار سوار بر هواپیمای دیگری برای پرواز به کرمانشاه شدند اما متأسفانه این هواپیمای پرواز کرمانشاه هم دچار نقص فنی شد و ۱۰ دقیقه پس از پرواز، دوباره به مهر‌آباد بازگشت.

این مسافر گفت: دوباره مسافران را از این هواپیما هم پیاده کرده و اعلام ‌کردند که در سالن انتظار منتظر بمانید تا نقص فنی این هواپیما رفع شود اما این بررسی‌ها هم حدود ۲ ساعت طول کشید ولی کسی پاسخگو نبود؛ در این مدت مسافران دچار خستگی مفرط شده بودند.

این مسافر بیان کرد: حدود ساعت ۲ بامداد امروز بود که بالأخره مسئولان قشم‌ایر به ما اعلام کردند این پرواز کلاً کنسل شده است، آنها همه بلیت‌های مسافران را مهر کنسل زدند و اعلام کردند تا ۷۲ ساعت بعد مبالغ بلیت در حساب‌های الکترونیک خواهد بود و مسافران دارای بلیت غیر الکترونیک هم می‌توانند برای پیگیری دریافت هزینه بلیت خود‌ با شماره ۴۷۶۴ تماس بگیرند.

این مسافر گفت: در این مدت زحمات فراوان را متحمل شدیم حتی برای دریافت چمدان‌های خود نیز در ساعت ۲ مداد در فرودگاه‌ منتظر ماندیم زیرا مسئول حمل بار چمدان‌ها حضور نداشت و مسافران معطل شدند.

وی بیان کرد: پس از تحمل همه این مشکلات، مسافران ساعت ۳:۳۰ بامداد، هر یک ‌به سمت خانه‌های خود برگشتند در حالی که طبق اعلام قشم‌ایر در همه پروازهای با مبدأ تهران ارائه خدمات حمل و نقل رایگان هواپیمایی قشم جایگزین ۱۰% تخفیف شده است.

این مسافر بیان کرد: من به همراه خانواده‌ پیش از این در‌ هتل استقرار داشتیم اما در این ساعت شب جایی هم برای رفتن نداشتیم و سرگردان بودیم که در این ساعت شب با زن و بچه کجا برویم.

‌وی بیان کرد: قطعاً همه این تأخیرات پروازی در راستای حفظ جان مسافران است اما از شرکت‌های هواپیمایی هم انتظار داریم طبق قوانین بین‌المللی، قوانین تأخیر پروازی را هم رعایت کنند و حقوق مسافر را زیرپا نگذارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136510

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر