1

نقوی: طرح موضوع «آتش‌بس» از سوی شورای امنیت درباره غزه برای فرار از مسئولیت است

  • کد خبر : 136516
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: طرح موضوع «آتش‌بس» از سوی شورای امنیت برای فرار از مسئولیت است، این شورا باید اقدام کند نه اینکه درخواست آتش‌بس نماید.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، اظهار داشت: طی ۲۰ روز اخیر شاهد تهاجم ناجوانمردانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه بودیم، مردمی که در محاصره هستند و حتی امکانات اولیه زندگی هم به آنان نمی‌رسد چون هیچ راه کمک‌رسانی به آنان هم وجود ندارد.

وی افزود: تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به غزه تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۱۰۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۶۰۰۰ نفر از مردم غزه شده است، رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را نیز بمباران می‌کند و وضعیت اسفناکی را به وجود آورده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: مقامات آمریکایی نیز به صراحت از این جنایات حمایت کردند و آن را دفاع از خود می‌نامند، کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی که ادعای محوریت در جهان اسلام را دارند، سکوت کردند و در قبال این جنایات و کودک‌کشی‌ها هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

نقوی متذکر شد: اما در مقابل همه این سکوت‌ها، شاهد بودیم که موضع ملت‌ها این نیست و همه مردم دنیا در روز جهانی قدس با حضور در راهپیمایی‌، نسبت به این جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تأکید کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی می‌گویند باید غزه خلع سلاح شود در حالی که ۲ عنصر مهم در این بین مطرح است، اول اینکه غزه در محاصره کامل قرار دارد و از امکانات اولیه نیز محروم است و حتی غذا و دارو به مردم این منطقه نمی‌رسد چرا که هیچ راهی وجود ندارد و دوم اینکه طرف مقابل غزه تا دندان مسلح است و از همه امکاناتش علیه مردم این باریکه استفاده می‌کند.

وی در پایان با یادآوری اینکه با همه این شرایط شورای امنیت موضوع آتش‌بس را مطرح می‌کند، تأکید کرد: مطرح کردن موضوع «آتش‌بس» از سوی شورای امنیت برای فرار از مسئولیت است، این شورا باید اقدام کند نه اینکه درخواست آتش‌بس نماید، طرح موضوع «آتش‌بس» از سوی غربی‌ها نیز ناجوانمردانه است و باید اقدام عملی در برابر این تجاوزات انجام دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136516

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر