2

بررسی برنامه‌هسته‌ای‌ایران در اجلاس‌تاجیکستان

  • کد خبر : 136587
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای، از برنامه اجلاس وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و قرار داشتن برنامه هسته ای ایران به عنوان یکی از موضوعات محوری در دستور کار این اجلاس خبر داد.

به گزارش ایرنا در این بیانیه گفته شده است: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سی ام ماه ژوییه (فردا چهارشنبه) برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازمان شانگهای عازم دوشنبه می شود.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اجلاس دوشنبه در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر می کنند که در میان آنها وضعیت اوکراین و مساله افغانستان، قرار دارد.

در مرکز توجه این اجلاس، وضعیت منطقه خاورمیانه، رویدادهای سوریه و وضعیت برنامه هسته ای ایران قرار گرفته است.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این اجلاس در مورد راههای پیشبرد مواضع کشورهای عضو این جامعه در عرصه بین المللی گفتگو و تبادل نظر می کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین گفته شده است: اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه مرحله کلیدی مقدمات برگزاری اجلاس سران این سازمان است و وزرای خارجه شرکت کننده در این اجلاس پیش نویس اسنادی که به اجلاس سران ارائه می شود را بررسی خواهند کرد.

در بیانیه وزارت خارجه همچنین خاطرنشان شده است: از اسناد مهم مورد بررسی در این اجلاس، تفاهم نامه مربوط به تعهدات کشورهای نامزد برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای است که برای اجلاس سران آماده می شود.

سازمان همکاری شانگهای از کشورهای روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و چین تشکیل شده است و جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، هند و مغولستان هم به عنوان ناظر در آن حضور دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر