1

شاهکار جدید شرکت لامبورگینی + تصویر

  • کد خبر : 136595
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹

لامبورگینی Veneno شاهکار جدید ابر شرکت لامبورگینی است. این خودرو سوپر اسپورت بر پایه مدل نامی اونتادور و به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت پر افتخار شرکت طراحی شده است. مدل نمونه آن CarZero نام دارد. کارزیرو در رنگ آمیزی خاکستری با خطوط جانبی قرمز رنگ ظاهر شده و پرچم ایتالیا در هر دو طرف آن […]

لامبورگینی Veneno شاهکار جدید ابر شرکت لامبورگینی است. این خودرو سوپر اسپورت بر پایه مدل نامی اونتادور و به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت پر افتخار شرکت طراحی شده است. مدل نمونه آن CarZero نام دارد.
کارزیرو در رنگ آمیزی خاکستری با خطوط جانبی قرمز رنگ ظاهر شده و پرچم ایتالیا در هر دو طرف آن خودنمایی می کند. موتور ارتقا یافته اونتادور با ۶/۵ لیتر حجم و ساختار ۱۲ سیلندر V شکل بر آن قرار گرفته که ۷۴۰ اسب بخار نیرو تولید می کند.
در روند طراحی کارزیرو، آیرودینامیک اهمیت ویژه ای داشته؛ بنابراین داینامیک خودرو تا میزان قابل توجهی بالا رفته و می توان آن را با یک خودرو مسابقه مقایسه کرد که با قوانین جاده ای سازگار شده است.
شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۲/۸ ثانیه طول می کشد و بیشینه سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نیروی تولیدی موتور به واسطه یک جعبه دنده هفت سرعته -با ۵ حالت رانندگی- به هر چهار چرخ انتقال می یابد. بدین ترتیب کارزیرو و بالطبع وننو از ساختار چهار چرخ محرک سود می جویند.

شالوده کار را یک شاسی مونو کوک یک تکه تشکیل می دهد که تماما از مصنوعات استحکام یافته فیبر کربن ساخته شده است. یک روکش فیبر کربنی نیز بر بدنه کشیده شده است.
لامبورگینی که در ساخت مواد بدیع بسیار پر آوازه است در بخش داخلی کابین هم از موادی نظیر Forged Composite و CarbonSkin استفاده کرده است.
از این نمونه تنها سه مدل تولیدی ساخته خواهند شد. هر یک از سه خودرو تولیدی به رنگ یکی از رنگ های پرچم ایتالیا یعنی سبز، سفید یا قرمز است. کارزیرو هم به موزه شرکت فرستاده می شود.
بهای هر مدل تولیدی وننو ۳/۱۲ میلیون یورو رقم خورده و هر سه مدل پیش فروش شده اند.
نام وننو بر طبق سنت شرکت از یکی از گاومیش های مسابقه ای گرفته شده که یکی از قوی ترین و جسور ترین گاومیش های مسابقه ای بوده است.

پارس ناز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136595

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر