2

چرا کالای ایرانی نمی‌خریم؟

  • کد خبر : 136609
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه با انتقاد از اینکه معمولا تولیدکنندگان ضرر خود را از جیب مصرف‌کننده و با کاهش کیفیت تولیدات خود جبران می‌کنند، گفت: بی‌کیفیتی تولیدات داخل اعتماد مردم را سلب می‌کند و مردم به سمت استفاده از کالاهای خارجی می روند.

عبدالرضا یاری ، با تایید این موضوع که مردم ما مصرف کالاهای خارجی را به تولیدات داخل ترجیح می‌دهند، اظهارکرد: عدم تمایل مردم نسبت به مصرف کالاهای تولید داخل به دلیل بی‌اعتمادی مردم به تولیدکنندگان و تولیدات آنها است.

 

وی ادامه‌داد: بسیاری از تولیدکنندگان ما در شرایط بحرانی که برای آنها پیش می‌آید به جای تحمل ضررهای آنی کوتاه‌مدت ترجیح می‌دهند دست در کیفیت تولیدات خود ببرند.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه این کار را موجب سلب اعتماد مصرف‌کننده دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان کاهش کیفیت و ضرر رساندن به جیب مصرف کننده را آسان‌ترین کار ممکن می‌دانند و این در حالی است که در بلندمدت در نهایت ضرر این کار به خود آنها باز می‌گردد.

 

یاری معتقد است، این اقدامات حتی بسیاری از برندهای معتبر را نیز زیر سوال برده است.

 

وی نبود خدمات پس از فروش مناسب را از دیگر دلایل عدم رغبت مصرف‌کنندگان به خرید کالاهای ایرانی دانست و تصریح کرد: در برخی موارد خدمات پس از فروش بسیار محدودی هم وجود دارد که آن‌قدر هزینه به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند که فرد از دریافت آن خودداری می‌کند.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه از بالابودن قیمت کالاها به نسبت کیفیت آنها به عنوان عامل دیگر عدم تمایل مردم به استفاده از کالاهای ایرانی یاد کرد و گفت: اگر یک بازار رقابتی آزاد بین صنایع ما و صنایع خارج از کشور وجود داشته باشد، بسیاری از مردم کالاهای خارجی را ترجیح می‌دهند.

 

یاری اشاره‌ای همه به پیامدهای عدم استفاده از کالاهای تولید داخل داشت و افزود: استفاده از کالای ایرانی تولید را رونق می‌دهد و چرخ کارخانه‌ها را می‌چرخاند، اما زمانی که کالاهای خارجی جایگزین تولیدات داخل شود بیکاری، رکود تورمی و … را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر