2

به کما رفتن یک قهرمان و حال وخیم یک مربی/ جنجال فوتبالیست‌های جعلی!

  • کد خبر : 136659
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۹:۱۱

به نسبت خیلی از هفته‌های گذشته این هفت روز ورزش با اتفاقات ناگوار و تاسف‌بار زیادی همراه بود مانند به کما رفتن یک فرنگی‌کار جوان، تایید جعلی بودن کارت خدمت دو فوتبالیست و البته ادامه درمان حسین معدنی در بخش ICU. در کنار اینها اما افشاگری‌های جواد نکونام علیه قلعه نویی، به مزایده گذاشته شدن باشگاه راه‌آهن، بازگشت کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال و … از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

طی هفت روزی که قرار است به آغاز لیگ چهاردهم ختم شود، اهالی فوتبال آخرین تلاش‌های خود را برای انتخاب‌ها، انتصاب‌ها و نقل و انتقالات – البته خارجی – را انجام دادند اما در کنار اینها بودند اتفاقات دیگری که این تلاش‌ها و نتایج آنها را تا حدی تحت الشعاع قرار دادند مانند تایید جعلی بودن کارت پایان خدمت دو فوتبالیست، اختلاف در هیات مدیره پرسپولیس که حتی به شایعه جدایی مدیرعامل این باشگاه هم منجر شد و به مزایده گذاشته شدن باشگاه راه‌آهن.

این اتفاقات در کنار به کما رفتن یک فرنگی کار جوان و ادامه درمان حسین معدنی، مربی تیم ملی والیبال در بخش ICU به دلیل اوضاع نه چندان وی و افشاگری‌های کاپیتان تیم ملی والیبال علیه سرمربی استقلال از اتفاقات ناخوشایند این هفته رو به پایان بود.

البته این هفته خبرهای خوب هم داشت مانند مدال طلای نماینده ایران در مسابقات تیراندازی معلولان جهان، پایان جام شهدا با قهرمانی تراکتورسازی، صعود پنج پله‌ای شمشیربازان در رده‌بندی جهانی، قهرمانی نونهالان تکواندو در جهان و … .

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

مشحون معاون خزانه‌دار فیبا آسیا شد
مجمع انتخاباتی رئیس و اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) پنجشنبه گذشته در قطر برگزار شد. در جریان این انتخابات محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال و رئیس وابا به برای مدت پنج سال عنوان معاون خزانه‌دار فیبا آسیا انتخاب و معرفی شد. کوئک هیانگ چیانگ سنگاپوری خزانه‌دار جدید فیبا آسیاست.

تیم فوتسال امید ایران قهرمان تورنمنت چین شد
تیم فوتسال امید ایران با کسب سه پیروزی برابر ویتنام، چین و میانمار به عنوان قهرمانی تورنمنت بین‌المللی چین دست یافت. این تیم که پنجشنبه گذشته در آخرین دیدار خود با نتیجه ۹ بر یک چین را شکست داد، بابت این قهرمانی ۵ هزار دلار پاداش تیم نخست مسابقات را از آن خود کردند.

پیروانی مربی پرسپولیس شد
افشین پیروانی، کاپیتان پیشین پرسپولیس پنجشنبه گذشته پرسپولیس بنا بر پیشنهاد علی دایی، سرمربی و با موافقت علی رضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه به عنوان مربی به کادر فنی سرخپوشان پیوست.

تذکر سرخابی‌ها به هواداران‌شان
مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پنجشنبه گذشته و در آستانه آغاز لیگ چهاردهم طی بیانیه ای از هواداران خواستند برای تماشای مسابقات این فصل کارت بلیت الکترونیکی و یا بلیت الکترونیکی تهیه کنند چرا که این فصل در ورزشگاه آزادی بلیت فروشی نخواهد شد.

قهرمانی تراکتور سازی در جام شهدا
نخستین دوره مسابقات فوتبال چهار جابنه جام شهدا جمعه شب گذشته میان دو تیم تراکتوری سازی تبریز و استقلال تهران در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد که طی آن تیم تراکتورسازی با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت. در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، تیم پیکان پس از تساوی بدون گل در وقت قانونی، موفق شد در ضربات پنالتی ۴ بر یک ملوان را شکست دهد و به عنوان سوم دست یابد.

انعقاد قرارداد ۵۰ میلیون تومانی سرخابی‎ها بابت کرایه آزادی
بهرام افشارزاده و علیرضا رحیمی، مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شنبه گذشته با حضور در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و دیدار با مصطفی مدبر، مدیرعامل این شرکت، قرارداد لازم برای اجاره ورزشگاه آزادی جهت برگزاری دیدارهای خانگی در لیگ چهاردهم را با تعرفه ۵۰ میلیون تومان بابت هر بازی امضا کردند.

مدال طلای نماینده ایران در مسابقات تیراندازی معلولان جهان
در ادامه رقابت‌های تیراندازی معلولان قهرمانی جهان در آلمان، شنبه گذشته مهدی زمانی  پس از پشت سر گذاشتن پنج مرحله به عنوان قهرمانی جهانِ تپانچه هدف‌های افتان (فالینگ تارگت) دست یافت. این برای نخستین‌بار بود که نماینده‌ای از ایران در رقابت‌های فالینگ تارگت شرکت کرد و طی آن موفق به کسب مدال طلا شد.

ادعای رئیس سازمان لیگ دروغ بود
مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ پیش از این عنوان کرده بود که احمد آل نعمه، بازیکن تراکتورسازی با مبلغ قرارداد یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان گرانقیمت‌ترین بازیکن لیگ چهاردهم است اما شنبه گذشته، انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان پیکان اثبات کرد که در این زمینه واقعیت چیز دیگری است. طبق فهرست قرارداد بازیکنان پیکان، مهدی رحمتی که از استقلال به ترکیب این تیم ملحق شده با رقم قرارداد یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، گرانقیمت‌ترین بازیکن در فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شود.

بازگشت کاپیتان به تیم ملی والیبال
شنبه گذشته اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال فهرست ۱۹ نفره این تیم را برای آغاز دور جدید تمرینات اعلام کرد. علیرضا نادی، کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال یکی از بازیکنان دعوت شده به این مرحله از تمرینات است. نادی در حالی به تیم ملی دعوت شده که سال ۲۰۱۱ آخرین حضور خود در تیم ملی والیبال را سپری کرد که طی آن با این تیم برای نخستین‌بار قهرمان آسیا شد. نادی در زمان ولاسکو از ترکیب تیم ملی والیبال کنار گذاشته شد.

فرنگی‌کار جوان در کما
حسین خواجه‌وند فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم تیم جوانان شنبه گذشته پس از پایان تمرینات با کسب اجازه از کادر فنی و برای انجام امور شخصی به مرخصی رفت. این فرنگی‌کار جوان در همان ساعات اولیه که به مرخصی رفته بود، در مجاورت پل عابر پیاده در نزدیکی منطقه دهکده المپیک با یک دستگاه خودرو تصادف کرد و به کما رفت.

پرسپولیس قهرمان جام ستاره‌ها شد
پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام ستاره ها که با حضور ۸ تیم در طول ماه مبارک رمضان در زمین مجتمع سبز ولنجک برگزار شد، شنبه شب با قهرمانی تیم پیشکسوتان پرسپولیس به پایان رسید. در دیدار فینال این دوره از مسابقات تیم های پیشکسوتان پرسپولیس و پدر خوب به میدان رفتند که سرخپوشان موفق شدند در ضربات پنالتی به پیروزی برسند و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

جعلی بودن کارت پایان خدمت فوتبالیست‌ها
به دنبال پیگیری‌های سازمان نظام وظیفه و فدراسیون فوتبال، تخلف حداقل دو بازیکن یعنی بختیار رحمانی و علی حمودی، بازیکنان فولاد و سپاهان دررابطه با جعلی بودن مدارک مربوط به کارت‌های معافیت از خدمت به اثبات رسید. این در حالی است که هنوز صحبت‌های ضد و نقیض زیادی در رابطه با تعداد بازیکنانی که کارت‌های خدمت آنها مشکل دارد، مطرح می‌شود. در همین رابطه اما وزیر وزش و جوانان طی تماس با دفتر حقوقی وزارتخانه تحت مدیریت خود دستور داد تا پیگیری های لازم در رابطه با این پرونده انجام شود. سردار باران چشمه، رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز تاکید کرده با متخلفان این پرونده حتی اگر از داخل مجموعه خود آنها باشند، برخورد جدی خواهد شد. در عین حال فدراسیون فوتبال نیز قول پیگیری بیشتر این موضوع را طی روزهای آینده داده است.

لغو سفر تیم بسکتبال جوانان به صربستان
تیم بسکتبال جوانان که به عنوان قهرمان غرب آسیا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (قطر) آماده می‌شود، قرار بود به منظور برگزاری اردوی برون مرزی خود عازم صربستان شود اما شنبه گذشته این سفر به دلیل صادر نشدن ویزای بازیکنان واعضای کادر فنی لغو شد. مسئولان فدراسیون در تلاش هستند که تا سفر به ترکیه را جایگزین صربستان کنند.

صعود پنج پله‌ای شمشیربازان در رده‌بندی جهانی
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که در مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین‌بار موفق به کسب عنوان نهم شد در جدیدترین رده‌بندی منتشر شده از سوی فدراسیون بین‌المللی با پنج پله صعود در رده دهم جهان قرار گرفت. در این رده بندی که یکشنبه گذشته منتشر شد، ایران بعد از کره جنوبی به عنوان دومین تیم برتر آسیایی صاحب ۱۷۶ امتیاز شد. همچنین در بخش انفرادی این رده بندی،  مجتبی عابدینی  با ۶۷ امتیاز در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت. علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران به ترتیب با ۳۸ و ۱۷ امتیاز در این رده‌بندی چهل و دوم و هفتاد و هشتم شدند و محمد رهبری هم با ۱۵ امتیاز در رده هشتاد و ششم ایستاد..

توقیف اموال و حساب بانکی پرسپولیس
به دنبال شکایت کشتی‌گیران باشگاه پرسپولیس شنبه گذشته اموال و حساب بانکی این باشگاه توقیف شد اما به فاصله یک روز بعد یعنی یکشنبه گذشته و بنا به حکم شعبه ۴۰ دادگاه تهران قرار توقیف اموال و حساب بانگی سرخپوشان لغو شد.

قهرمانی والیبالیست‌های نوجوان در  تورنمنت تونس
تیم والیبال نوجوانان با کسب عنوان قهرمانی به کار خود تورنمنت چهار جانبه تونس پایان داد. بنا به خبری که یکشنبه گذشته در این زمینه منتشر شد، تیم والیبال نوجوانان در آخرین دیدار خود در تورنمنت تونس، تیم جوانان این کشور را شکست داد. پیش از این دیدار شاگردان وکیلی مقابل تیم‎های نوجوانان و امید تونس پیروز شده بودند و بدین ترتیب با کسب سه پیروزی به عنوان قهرمانی دست یافتند.

مربی تیم ملی والیبال همچنان تحت مراقبت‌های ویژه
حسین معدنی، مربی تیم ملی والیبال در مسابقات لیگ جهانی که به دلیل بیماری از همراهی این تیم در مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۴ بازماند به دلیل سرطان کبد و مشکلات ریوی همچنان در بخش ICU بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و از طریق دستگاه تنفس می کند. در همین رابطه وزیر ورزش یکشنبه گذشته دستور داد تا پیگیری های لازم برای تسریع روند درمان این مربی کشورمان انجام شود.

باشگاه راه‌آهن تهران به مزایده گذاشته شد
یکشنبه گذشته طی آگهی منتشره در صفحه اول روزنامه همشهری، سهام باشگاه راه‌آهن به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب تهران منتشر و سهام این باشگاه به مزایده گذاشته شد.

میثاقیان سرمربی کرمانی‌ها شد
اکبر میثاقیان که فصل پیش سرمربی پدیده مشهد بود و با این تیم به لیگ برتر صعود کرد، یکشنبه گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم دسته اولی مس کرمان معرفی شد. این در حالی است که پیش از این پیش “وینگو بگوویچ”، به عنوان سرمربی مس کرمان معرفی شده بود اما با تغییر مدیریت در باشگاه و حضور فتح الله نژاد زمانی در راس باشگاه مس این موضوع منتفی شد.

افشاگری کاپیتان
جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال که طی یک فصل و نیم حضور در استقلال صحبت‌های جنجاتلی زیادی انجام نداده بود، پس از اعلام رسمی این تیم مبنی بر اینکه هیچ جایی در فهرست خرید امر قلعه نویی ندارد و به دنبال آن قطعی شدن حضورش در تیم اوساسونا، افشاگری‌های گسترده و عجیبی علیه سرمربی استقلال و اطرافیانش انجام داد. جواد نکونام در این افشاگری که در آن از لفظ “آقا” و آقایان” به جای نام سرمربی استقلال استفاده کرد به مواردی مانند نقش و تاثیر اطرافیان وی در تصمیماتش، رفتارهای خارج از عرف این مربی، ویژگی‌های بد شخصی از جمله دهن بین بودن و … اشاره کرد. اما امیر قلعه‌نویی در واکنش به صحبت‌های جواد نکونام به چند نکته اشاره کرد و از جمله اینکه اگر این بازیکن را از فهرستم خارج نکرده بودم، الان بهترین آدم روی زمین و یک مرد واقعی بودم.

آزادکاران و فرنگی‌کاران در مسابقات جایزه بزرگ فیلا چهار مدال گرفتند
مسابقات کشتی آزاد جایزه طی هفته رو به پایان در باکو برگزار شد. در چارچوب این رقابت‌ها احسان لشگری و مرتضی رضایی در اوزان ۸۶ و ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند. همچنین در کشتی فرنگی این مسابقات سامان عبدولی و داود اخباری به مدال نقره و برنز اوزان ۵۹ و ۸۵ کیلوگرم دست یافتند.

نونهالان تکواندو قهرمان جهان شدند
پرونده نخستین دوره رقابت‌های تکواندو  قهرمانی نونهالان جهان که از پنجشنبه هفته گذشته با حضور ۵۷۶ تکواندوکار از ۶۳ کشور در باکو آذربایجان آغاز شده بود، یکشنبه گذشته با قهرمانی تیم‌های اعزامی ایران در هر دو بخش دختران و پسران بسته شد. تیم ایران در بخش دختران با کسب ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و مجموع ۷۴ امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد. تیم پسران ایران هم با کسب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره، یک مدال برنز و مجموع ۸۲ امتیاز، قهرمان جهان شد.

نقل و انتقالات
لوسیانو ادینهو، مهاجم فصل پیش تیم فوتبال مس کرمان با عقد قراردادی یکساله به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. “مارکو اوره‌لیو آیوبل” بازیکن برزلی که سابقه بازی در تیم‌های مطرح ویتوریا گیمارش و ماریتیمو از کشور پرتغال را هم دارد به تیم صبا پیوست. “لئونارد مساریچ” بازیکن تیم لوکوموتیو روسیه به تیم فولاد خوزستان پیوست.

اختلاف در هیات مدیره پرسپولیس
در حالی که لیگ چهاردهم در آستانه آغاز است، باشگاه پرسپولیس با اختلافات مدیریتی عجیبی مواجه شده و به نظر می رسد اعضای هیات مدیره دیگر حاضر به ادامه همکاری با علیرضا رحیمی نیستند. در این مورد گفته می شود قرار است مدیرعامل این باشگاه تغییر کند تا اسپانسر باشگاه به تعهدات مالی اش عمل کند.

قطبی اخراج شد
افشین قطبی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس که پس از پایان همکاری‌اش با تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر، در سال‌های اخیر هدایت تیم شیمیزو اس پالس ژاپن را برعهده داشت، به خاطر کسب نتایج ضعیف از این تیم کنار گذاشته شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136659

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر