3

پیش بینی شهید آیت‌ از عاقبت میرحسین موسوی

  • کد خبر : 137139
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴

نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه میرحسین موسوی مدعی انقلاب، مخالف و دشمن شهید آیت بود، گفت: وقتی بحث وزارت خارجه میرحسین موسوی مطرح شد آیت به شدت مخالفت می‌کرد.

به گزارش  تسنیم، اسدالله بادامچیان عضوی شورای مرکزی حزب موتلفه عصر امروز در مراسم گرامیداشت سی سومین سالگرد شهید آیت، شهید آیت را کتابی زیبا عبرت‌آموز و حکایتی از بخشی از تاریخ کشور دانست و گفت: شهید آیت برای همه نسل‌ها، امروز، نسل فردا و همچنین برای همه مجاهدان راه خدا درسی عبرت‌آموز است.

وی با طرح این سوال که چرا آیت در چنین موقعیت ارزشمندی قرار گرفت و به نیکی از او یاد می‌شود، افزود: آیت در موقعیت حساس جمهوری اسلامی ایران و هنگامی که همه توطئه‌ها، شیطنت‌ها انحراف و سوءاستفاده‌‌ها و مقام‌پرستی‌ها در فضای آزاد پس از خفقان رژیم ایستاد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه در آن مقطع لیبرال‌ها و دموکرات‌ها تلاش می‌کردند انحراف جدی را در انقلاب ایجاد کنند و انقلاب را تبدیل به جریانی سازشکار و پیرو مکتب لیبرال دموکرات در جهت همکاری با آمریکا کنند، اظهار داشت: آیت در این افشاگری‌ها نقش اساسی داست و همه جا از حق سخن می‌گفت.

بادامچیان با بیان این مطلب که البته باید مقابله کنندگان را راه آیت را خوب بشناسیم، مخالفان و دشمنان آیت طیف عجیب و غریبی بودند از میرحسین موسوی مدعی انقلاب و جوراب مرگ بر آمریکا بپوش و ملی‌گرایان جبهه ملی و از نهضت آزادی و کمونیست‌ها و گروه فرقان و منافقین و امثال بنی‌صدرها همه در مقابل شهید آیت بودند اینها مخالفین اصل ولایت فقیه بودند که با وجود اختلاف سلیقه در برابر آیت یک مشی را داشتند.

وی ادامه داد: اکثر این گروه‌ها فرمایشی بودند تا در مقابل یاران حقیقی امام از جمله  شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی و شهید باهنر قرار بگیرند. اما آیت بدون هرگونه کوتاه آمدنی در مسیر روشنگری برای توده مردم و در خط اصیل انقلاب فعال ماند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، بصیرت، صداقت، شجاعت و شهامت را علت مخالفت‌ها با شهید آیت عنوان کرد و گفت: عبرت‌های فراوانی می‌توان از راه شهید آیت گرفت. اهل مبالغه نبود و شهامت از ویژگی بارز او به حساب می‌آمد.

بادامچیان در ادامه به نقش شهید آیت در ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: وقتی آیت دید که جریانهای انحرافی مصدق را به جای آیت‌الله کاشانی که به حق رهبر اساسی نهضت ملی شدن صنعت نفت بود قرار می‌داد، ایستادگی می‌کرد، آری ملی‌گرایان تبلیغ می‌کردند تا آمریکا محبوب کشورمان در مبارزه با انگلستان باشد اما شهید آیت در برابر این تفکر ایستادگی کرد و برنامه‌ریزی کرد تا این توطئه‌ها را افشا کرد.

وی با بیان اینکه شهید آیت همیشه محکم در کنار آیت‌الله کاشانی ایستاد و افراد فرصت‌جویی که در نزد مرحوم کاشانی بودند را شناسایی و معرفی کرد گفت: چهره‌شناسی در جریان ملی شدن صنعت نفت از ویژکی‌های شهید آیت بود.

بادامچیان با بیان اینکه میرحسین موسوی یک مصدقی بود و در روزنامه جمهوری اسلامی سخنان آیت را در حمایت از آیت‌الله کاشانی سانسور می‌کرد، گفت: آیت معتقد بود که در انقلاب اسلامی مرجعیت باید چهره اصلی باشد و بر همین اعتقاد و تفکر خود پافشاری می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جلسه شب هفتم تیر مبنی بر انتخاب میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر اشاره کرد و گفت: آن شب وقتی بحث وزارت خارجه میرحسین موسوی مطرح شد آیت به شدت مخالفت می‌کرد و معتقد بود که راه موسوی خط پیمان است و خط پیمان به آمریکا منتهی می‌شود و او شدیدا مخالف بود بالاخره بحث‌ها درگرفت و در نهایت با اکثریت مختصری تصویب شد که میرحسین موسوی برای وزارت خارجه پیشنهاد شود اما آیت گفت که من به عنوان نماینده ملت مخالف هستم و این مخالفت را دنبال می‌کنم.

بادامچیان ادامه داد: با مخالفت آیت، دار و دسته موسوی مخالفت کردند و می‌گفتند این یک دستور تشکیلاتی است و هیچ کس نباید خلاف آن عمل کند و اگر آیت مخالفت کند او نیز تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی و فرزاد رهبری نیز خواستار بررسی تخلفات میرحسین موسوی دربراه روزنامه، حزب و سایر امور بودند و می‌گفتند اگر قرار است به تخلفات تشکیلات آیت رسیدگی شود باید به تخلفات موسوی هم رسیدگی کنید گفت: به هر حال شهید بهشتی در پایان جمع‌بندی کرد که رسیدگی کند. هم به تخلفات موسوی و هم به بحث عدم پایبندی آیت به تصمیمات تشکیلاتی که پس از آن شب آن حادثه پیش آمد و شهید آیت به شهادت رسید.

بادامچیان خاطرنشان کرد: شهید آیت محکم حرفش را می‌زد و به راهی که مستقل انتخاب کرده بود ادامه می‌‌داد تا جایی که حق ولایت فقیه بود کنار می‌رفت اما تا جایی که ممکن بود به حق و حرف حق تاکید داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر