1

خودرویی که تصادف را خبرمی‌دهد+تصویر

  • کد خبر : 137986
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

کارخانه های خودرو سازی به دنبال نوآوری هر چه بیشتر در ارائه خودروهای تولید شده هستند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کنند. اکنون خودرویی طراحی شده که می تواند خطرات احتمالی یا وقوع تصادف را پیش بینی کند.

مهر: فناوری های جدید در حال ورود به صنعت خودروسازی هستند تا خودروهای نسل آینده به نسبت خودروهای گذشته کاملا متفاوت و برتر باشند. یکی از برترین تکنولوژی های به کار رفته در خودروهای جدید، پیش بینی خطر یا وقوع تصادف است.

مقامات خودروسازی نیسان اعلام کرده اند که در سال آینده، ۲۰۱۵ Nissan Murano را تولید و روانه بازار خواهند کرد که دارای سیستم های هشدار دهنده بوده و می تواند خطر یا وقوع تصادف را پیش بینی کند. این خودرو مجهز به ۴دوربین و ۳ رادار است که دید ۳۶۰ درجه ای را به راننده از جاده ها می بخشد. قدرت مورد نیاز مورانوی ۲۰۱۵ از یک موتور V6 با حجم ۳٫۵ لیتر تامین می گردد. این موتور توسعه یافته ، ۲۶۰ اسب بخار نیرو و بیش از ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

سنسور و حسگرهای به کار رفته در این خودرو پیش از رسیدن به مانع یا صحنه خطر می توانند راننده را از خطر آگاه ساخته و گزارشات را به مانیتوری که در جلوی ماشین قرار گرفته، ارسال  کنند. این خودروی هوشمند در صورت بروز هر گونه مشکل در حرکت متوقف می شود. از سوی دیگر، این خودرو مجهز به سنسورهایی است که در تایر و همینطور سپرهای این ماشین قرار گرفته و می تواند فاصله خودرو با خودروهای روبرو، میزان دما و فشار وارده بر ماشین را اندازه گیری کند. مقامات خودروسازی نیسان از نصب احتمالی این فناوری جدید در سایر خودروها و مدل های پایین تر نیسان خبر داده اند.

از میان شرکت های دیگری که در این عرصه فعالیت دارند، می توان به خودروسازانی مانند گوگل اشاره کرد. خودروهای هوشمند گوگل مجهز به نقشه های خیابانی خواهند بود که با استفاده از ماهواره گوگل و ارسال تصاویر به سیستم جی.پی.اس به راننده کمک می کنند. خودروساز آلمانی فولکس واگن و تسلا موتورز  نیز جزو خودروسازانی هستند که در این عرصه فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137986

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر