1

تاکید بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه تهران به ادامه روند قاطع استیضاح وزیر علوم

  • کد خبر : 138381
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

اعضای بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه استان تهران، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در خصوص استیضاح وزیر علوم در نامه‌ای سرگشاده به ادامه روند قاطع استیضاح وزیر علوم تاکید کردند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، اعضای بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه استان تهران، خطاب به نمایندگان […]

اعضای بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه استان تهران، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در خصوص استیضاح وزیر علوم در نامه‌ای سرگشاده به ادامه روند قاطع استیضاح وزیر علوم تاکید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، اعضای بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه استان تهران، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در خصوص استیضاح وزیر علوم در نامه‌ای سرگشاده به ادامه قاطع روند استیضاح وزیر علوم تاکید کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

«چندی است که زمزمه‌ها و پیرو آن تحرکات به حقی پیرامون استیضاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است. هرچند مع الاسف برخی با اغماض و برخی با محافظه‌کاری و لابی‌گری براین مهم سرپوش گذاشته و آن را به تعویق انداختند که البته باید در مقابل مردم و در بارگاه باری تعالی پاسخگو باشند.

همانگونه که مستحضرید متاسفانه یکی از دلایل اصلی نزول چند پله‌ای جایگاه علمی کشور، سیاست‌های نادرست وزیر محترم علوم بوده است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیش‌تر در جمع اساتید در این خصوص هشدار داده بودند که، «دانشگاه نباید در اختیار کسانی قرار گیرد که پیشرفت علمی را به هیج می‌انگارند و به آن اهمیت نمی‌دهند».

مقدم شدن مباحث سیاسی و جناحی بر مباحث فرهنگی از دیگر پیامد‌های سوء مدیریت وزیر محترم علوم از زمان انتصاب تا کنون بوده است و اگر برخی این مسئله را کتمان می‌کنند تذکر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خود گویا و تصدیق کننده این سیاست نادرست است که فرمودند: من خواهش می‌کنم از مدیران و مسئولان که دانشگاه را مرکز جولان سیاسی و تلاش‌ها و فعالیت‌های جناح‌های سیاسی قرار ندهند. سم مهلک حرکت علمی این است که دانشگاه‌ها تبدیل شوند به باشگاه‌های سیاسی (۹۳/۰۴/۱۱)

از دیگر مواردی که عملکرد این وزارت خانه را زیرسوال برده است انتصابات غیر قانونی است. انتصاباتی که توسط شورای چند نفره و کاملا جانب‌دارانه موجب به تغییرات گسترده در دانشگاه‌ها نه در راستای مصالح دانشگاهی کشور بلکه در جهت منافع حزبی و جناحی زده است؛ فارغ از نفرات منصوب شده شیوه خلاف قانون انتصاب است در حالی که بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روسای دانشگاه‌ها باید توسط این شورا تایید و معرفی شوند اما وزیر علوم دولت اعتدال در موارد بی‌شماری با این مشیء راه افراط را پیموده است.

این‌ها همه درحالی است که پیش از این نیز نماینده تشکل‌های دانشجویی نقد‌ها و تذکرات خود را در جلسه‌ای که با وزیر محترم علوم در ماه مبارک رمضان داشتنتد به ایشان گوش‌زد نموده بودند و وی به جای پذیرش سخنان متقن و مستدل آنان همه را یکسره رد کرده و به توجیه غیر منطقی آنان پرداخت.

متاسفانه امروزه عده‌ای که مطامع و منافع خود را با استیضاح وزیر علوم در خطر می‌بینند سعی دارند با سیاسی جلوه دادن آن، نمایندگان دلسوز و انقلابی را نسبت به این مهم دلسرد و سست کنند و این در حالی است که طبق اصل ۸۹ قانون اساسی کشورمان «نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیئت وزیران و یا هریک از وزراء را استیضاح کنند» جای سوال و شبه است که چرا دولتی که خود را دولت قانون نامیده، امروز از قانون فرار می‌کند و استیضاح را که می‌تواند با پاسخ منطقی و توضیح اقناعی وزیر (البته در صورت وجود دلایل کافی و قابل اتکاء) برای نمایندگان همراه باشد با فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی این حق قانونی را به چالش می‌کشند. و ار آن بد‌تر معاون امور مجلس با زبان تهدید عدم رای آوری مجدد وزیر در صورت استیضاح را با ارائه مشی فعلی وزارت علوم همراه می‌داند.

لذا ما اعضای بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه ضمن تایید و تاکید بر استیضاح که پس از تذکر و سوال از وزیر محترم به امضای نمایندگان حق‌طلب و عدالت‌خواه رسیده است اعلام می‌داریم که این نه یک عمل سیاسی بلکه حقی قانونی برای نمایندگان منتخب مردم بوده که خواسته بسیاری از تشکل‌ها از جمله بسیج دنشجویی است و امید است قاطعانه و موجدانه بدون اهمال‌کاری از سوی نمایندگان محترم مجلس دنبال شود.

۱- بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران- ۲۱- دانشگاه پیام نور واحد دماوند

۲- دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر  ۲۲- دانشگاه پیام نور واحد شرق

۳- دانشگاه آزاد واحد پرند  ۲۳- دانشگاه پیام نور واحد شمال

۴- دانشگاه آزاد واحد دماوند-  ۲۴- دانشگاه پیام نور واحد شهریار

۵- دانشگاه آزاد واحد رباط کریم-  ۲۵- دانشگاه پیام نور واحد غرب

۶- دانشگاه آزاد واحد رودهن ۲۶- دانشگاه پیام نور واحد ورامین

۷- دانشگاه آزاد واحد سماء دماوند ۲۷- دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر

۸- دانشگاه آزاد واحد قیامدشت ۲۸- دانشگاه پیام نور واحد بهارستان

۹- دانشگاه آزاد واحد شهرری ۲۹- دانشگاه پیام نور واحد پردیس

۱۰- دانشگاه آزاد واحد سماء اندیشه ۳۰- دانشگاه پیام نور واحد شهرری

۱۱- دانشگاه آزاد واحد شهر قدس ۳۱- دانشگاه پیام نور واحد فیروز کوه

۱۲- دانشگاه آزاد واحد صفا دشت ۳۲- دانشگاه پیام نور واحد لواسانات

۱۳- دانشگاه آزاد واحد فیروز کوه ۳۳- دانشگاه پیام نور واحد ملارد

۱۴- دانشگاه آزاد واحد ملارد ۳۴- دانشگاه فرهگیان

۱۵- دانشگاه آزاد واحد ورامین ۳۵-دانشگاه شهید باهنر پاکدشت

۱۶- دانشگاه آزاد واحد پردیس ۳۶- دانشگاه قرآن و حدیث

۱۷- دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت ۳۷- دانشگاه کشاورزی شهریار

۱۸- دانشگاه پیام نور واحد پرند ۳۸-دانشگاه ارشاد دماوند

۱۹- دانشگاه پیام نور واحد پیشوا ۳۹-دانشگاه آزاد اسلامی واحد قرچک

۲۰- دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب ۴۰-دانشگاه آزاد واحد شهریار»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138381

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر