1

وزیر علوم شرط فراکسیون رهروان برای حمایت در جلسه استیضاح را پذیرفت

  • کد خبر : 138557
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته هیات رئیسه این فراکسیون با وزیر علوم از پذیرش شرط فراکسیون توسط فرجی دانا در ازای حمایت رهروان خبر داد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی که می خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جلسه روز گذشته هیات رئیسه فراکسیون رهروان گفت: در این جلسه هیات رئیسه رهروان شروطی را برای حمایت از وزیر علوم در روز استیضاح مطرح کرده است.

وی ادامه داد: هیات رئیسه فراکسیون از فرجی دانا خواست قبل از جلسه استیضاح دو مشاور و معاون خود را که مورد انتقاد نمایندگان هستند عزل کند تا فراکسیون در جلسه استیضاح از وی حمایت کند که فرجی دانا نپذیرفته است.

این نماینده مجلس افزود: هیات رئیسه فراکسیون پیشنهاد دیگری را مطرح کرده است مبنی بر اینکه اگر وزیر علوم قول دهد که در صورت حمایت فراکسیون در جلسه استیضاح تا ۱۰ روز پس از جلسه علنی نسبت به عزل معاونان مورد انتقاد نمایندگان اقدام کند ، فراکسیون رهروان در جلسه استیضاح از وی حمایت خواهد کرد. وزیر این پیشنهاد را پذیرفته است.

وی تاکید کرد: جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان برای ابلاغ موضع فراکسیون به اعضا در مورد حمایت از وزیر فردا صبح برگزار می شود.

به گزارش مهر طرح استیضاح وزیر علوم هفته گذشته اعلام وصول شد و چهارشنبه هفته جاری در مجلس بررسی می شود. انتقاداتی از جمله افت سطح علمی کشور، غلبه فضای سیاسی بر علمی در دانشگاهها و انتصابهای سیاسی در این وزارتخانه و دانشگاهها از جمله انتقادات به فرجی داناست.  به نظر می رسد تغییر دو معاون و مشاور این وزارتخانه نتواند انتقادات را کاهش دهد و همچنین با توجه به ادعای نمایندگان مبنی بر غیرسیاسی و فراجناحی بودن این استیضاح، تصمیم فراکسیونی برای آن به سرانجام نرسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138557

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر