1

آیا وزارت علوم، منتشرکنندگان فهرست مورد نظر را تحت پیگرد قرار می‌دهد یا خیر؟!

  • کد خبر : 138565
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰:۰۰

وزارت علوم درحالی امروز فهرست ادعایی درباره بورسیه‌های دولت قبل را غیرقابل استناد خواند که فرد منتشر کننده این فهرست می‌گوید لیست مذکور را از مسئولان وزارت علوم دریافت و به خواست آنها منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش برخی رسانه‌ها فهرستی را منتشر و ادعا کردند که اسامی مندرج این فهرست در دولت دهم به صورت غیرقانونی از وزارت علوم بورس تحصیلی دریافت کردند.
رسانه‌های حامی دولت و اصلاح‌طلب انتشار این فهرست تأییدنشده را که همزمان با مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر علوم منتشر شده بود، عامل اصلی استیضاح فرجی‌دانا عنوان کردند و این استیضاح را سیاسی خواندند.
در این بین گزارش‌های مختلفی نیز در برخی رسانه‌ها درباره بورسیه‌های دولت خاتمی و هاشمی منتشر شد و برخی رسانه‌ها نوشتند که فرزندان ۴ تن از معاونان فعلی وزارت علوم نیز جزو بورسیه‌ها بوده‌اند.
با این حال امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم با رد سیاسی بودن این اقدام، اعلام کردند که استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم هیچ گونه ارتباطی با موضوع بورسیه‌ها ندارد.
انتشار فهرست مذکور، اعتراض دانشجویان بورسیه را برانگیخت و کار به شکایت این دانشجویان از وزارت علوم به خاطر ادعای غیرقانونی بودن بورسیه‌های گذشته کشیده شد.
سخنگوی قوه قضاییه هم امروز اعلام کرد که قوه قضاییه درصورت شکایت دانشجویان، به این مسئله ورود خواهد کرد.
با این وجود، امروز و در حالی که چهارشنبه جلسه استیضاح وزیر علوم برگزار می‌شود و اعضای برجسته فراکسیون رهروان و فراکسیون اصولگرایان مجلس اعلام کردند که هر دو فراکسیون موافق استیضاح فرجی‌دانا هستند، وزارت علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد “فهرستی که اخیراً در بعضی از رسانه‌­ها تحت عنوان فهرست بورسیه­‌های غیرقانونی دولت گذشته منتشر شده است، از نظر این وزارت غیرقابل استناد بوده و مراحل پیگرد قانونی انتشاردهندگان آن از جانب دفتر حقوقی وزارت در حال پیگیری است”.
این درحالیست که علی غزالی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب که فهرست مذکور را منتشر کرده بود، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده که این فهرست را از مسئولان وزارت علوم دریافت و به خواست آنها منتشر کرده است.
غزالی در این باره خطاب به صدیقی از معاونان وزیر علوم نوشته است: جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی‌دانا برای وزارت معرفی نشده بود، در آن اتاق گوشه‌ای طبقه ۱۳ شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می‌گرفت و پیغام می‌داد.
حال باید دید این اصرار و انکارها تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا وزارت علوم، منتشرکنندگان فهرست مورد نظر را تحت پیگرد قرار می‌دهد یا خیر؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138565

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر