2

بغض‌های فروخورده بیماران را نیز دریابیم

  • کد خبر : 138691
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

سید حسن هاشمی در پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور تبریک گفت.

سید حسن هاشمی در پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور تبریک گفت.وزیر بهداشت در بخشی از این پیام آورده است: پزشک همواره باید دغدغه بیمارش را داشته باشد و به قول شادروان دکتر قریب «دیگر متعلق به خودت نیستی که اگر باشی، دیگر پزشک نیستی.»

دکتر سید حسن هاشمی، در این پیام خاطرنشان کرد: در این مقطع پرچالش که بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری، تولیت سلامت کشور به‌عنوان سند بالادستی نظام، به دست ما و همکاران گروه پزشکی سپرده شده است، باید با همکاری و همدلی یکدیگر، سختی عبور از گردنه‌های دشوار توسعه را، از طریق فراهم آوردن موجبات تامین بهداشت و درمان آحاد مردم تسهیل کنیم.

متن کامل پیام بدین شرح است:

اگر متعلق به خودت هستی، دیگر پزشک نیستی!

آنگاه که با خداوند پیمان بستید و قسم یاد کردید؛ نخستین وظیفه‌تان حفظ سلامت و تندرستی بیماران و دستگیری از دردمندان باشد، به نحوی که منافع مادی، اندک لحظه‌ای شما را از توجه نسبت به بیماران باز ندارد، از آن پس هرگاه دردمندی سلامت خود را بازیافت و دستی به سوی آسمان به نشان شکر بلند کرد، ملائک تبارک الله گویان، در پای انسانیت شگرفتان به سجده افتادند.

بیمار مسرور از شفا می‌شود و طبیب از فرط شادی رضایت درون، از جام شراب دست خداوند بودن، برای نجات بنده‌ای دیگر، می‌نوشد و این‌چنین سرمست‌تر از گذشته، در شادی خانواده‌ بیمار شریک می‌شود و این‌گونه است که به قول شادروان دکتر قریب «دیگر متعلق به خودت نیستی که اگر باشی، دیگر پزشک نیستی.»

عرض تبریک دارم به همکاران خوبم به مناسبت خجسته سالروز میلاد پزشک، حکیم و فیلسوف بزرگ، ابوعلی سینا که علاوه بر علاج جسم، در کار علاج عقل و روح نیز تلاش خستگی ناپذیر داشت. همکاران دلسوز و متعهدی که در این مقطع پرچالش و پیرو ابلاغ مقام معظم رهبری، تولیت سلامت کشور به‌عنوان سند بالادستی نظام، به دست ما و همکاران گروه پزشکی سپرده شده است، دم مسیحایی را ملازم اندیشه، علم و خرد خود ساخته‌اید، تا با همکاری و همدلی یکدیگر، سختی عبور از گردنه‌های دشوار توسعه، بیش از پیش با فراهم آوردن آرامش برای جامعه، تسهیل شود.

داستان شما، روایت سرشار از سختی و از خودگذشتگی در بالابردن ظرفیت کشور برای ارتقاء بهداشت عمومی به منظور تحقق پیشرفت در ایرانی آباد و سرشار از عدالت و آزادی است؛ روایت نجات جان انسان‌ها، آن هم در بحبوحه تحریم‌های کمرشکن، روایتی است که طعم شیرین لبخند رضایت و امنیت را بر لبان‌ مردم می‌نشاند.

همکاران عزیز، تلاش ما و شما در سودای تحقق آن لبخند آرام است که چنین پیکاری سخت در حوزه تامین سلامت مردم را به جان و دل خریده‌ایم. بسیار روایت‌ها شنیده‌ام از برخی همکاران پزشک، که تنها کارشان نسخه پیچی نبوده و چه بسا درمانگر بغض‌های فرو خورده ناشی از فقر بوده‌اند و دستان شفابخش‌شان نه فقط در حوزه جسم، که به کار روح نیز پرداخته است آن هم در تمامی ساعات و دقیقه‌های شبانه روز. آنان که حضورشان را با تعهد به سوگندی که خورده‌اند، در عمل، در زندگی خویش دریافته‌اند که با هم‌چون اشارتی پیامبرانه در جهت بهبود بیماران تلاش نمایند.

با امید به پایداری و استقامت در چنین راهی سترگ، مجددا، این روز بزرگ را به تمامی زنان و مردان پزشک سرزمین‌ام تبریک و تهنیت می‌گویم.

*دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138691

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر